enkele vragen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

enkele vragen

Bericht door Robbert A »

hey allemaal

ik ben hier nieuw en ik heb ene hoop vragen.
ik zal maar beginnen
1.
mijn vader was naar Sint-Petersburg gegaan en had wat speldjes meegenomen en ik weet niet of ze echt zijn.
Zijn ze echt? wat zijn hun namen? en wat was hun functie? bevorderen of eren? en als ze echt zijn, wat is dan hun waarde?
(als ze nep zijn, ben ik niet ontevreden, ik bedoel dan weet ik het dan gewoon)
Afbeelding
Afbeelding
waar moet ik op letten?
2.
ik zag op marktplaats een mooie duitse helm en ik vroeg me af, is deze echt?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
en wat is de waarde van deze helm?
en ook weer hier, waar moet ik op letten? om te kunnen weten of ze echt zijn.
3.
zoldervondst, deze vind ik nogal vaag.
hoe weet je nou, op welke zolder je moet zijn om mogelijk wo2 spul te vinden? is dit het meest in een stad of meer in een oude herenhuis?
of moet ik dan meer op een zolder van een oude schuur kijken? en hoe weten jullie dat? een voorgevoel of meer gokken?

4.
bodemvondst
waar kan ik nou het beste gaan graven om mogelijke dingen naar boven te halen, ik heb geen metaaldetector :oops: (misschien een mogelijke aanrader voor zo'n ding?).
ik zag in een andere topic, dat iemand ook niet zo'n ding nodig had en van alles naar boven haalde...

dit was het
groeten
Robbert
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: enkele vragen

Bericht door Auke »

Die drie speldjes zijn origineel, ze zijn zo waardeloos dat ze niet worden vervalst. Deze meeste van deze speldjes zijn gewoon fantasiedingetjes die voor toeristen worden gemaakt.

De linker is niet Russisch. Op de middelste staat 'Europees Kampioenschap 1970' (kunstschaatsen waarschijnlijk) in Leningrad. Op de rechter staat 'DOSAAF SSSR', wat staat voor 'Vrijwillige Vereniging voor Ondersteuning van het Leger, de Luchtmacht en de Vloot'. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/DOSAAF .
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: enkele vragen

Bericht door Doornewaard »

Hallo robbert, als je wilt gaan verzamelen zou je toch wat beter moeten verdiepen in de materie. daarmee bedoel ik zoek site's op met veel info en koop een paar goede boeken, voordat je dingen gaat kopen. ik denk niet dat je veel antwoorden zult krijgen op je vragen, veelal is het toch zelf ontdekken en leren, en daar gaat veel tijd inzitten. en verder met bodemvondsten zul je toch zelf moeten achterhalen waar je wat kunt vinden. niemand zou je dat voorkauwen. verder succes met verzamelen.
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: enkele vragen

Bericht door Robbert A »

auke bedankt :)
maar wat die linkse?

dornewald,
je het gelijk,ik moet me er meer in gaan verdiepen.
ik moet het eigenlijk zelf ontdekken en leren.
misschien had ik beter kunnen vragen met de zoldervondsten, waar jullie het meeste succes hebben..
en die bodemvondsten..nee dat misschien niet, eerst ga ik me maar eens in zoldervondsten en materie verdiepen...
in ieder geval bedankt.
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: enkele vragen

Bericht door coco »

Zoldervondst/schuur vondst is meestal geluk.

mijn oom heeft bijvoorbeel een boeren bedrijf met 3 schuren eentje is nu uitgekamt niets gevonden andere 2 ga ik zeker nog uitkammen wie weet ligt er nog wat wat zijn vader heeft gevonden en heeft neergelegd daar.

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie