interview

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
iemand

interview

Bericht door iemand »

zijn er nog interviews met mensen die de W02 hebben meegemaakt?
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: interview

Bericht door de korte golf »

je kunt zelf ook naar iemand gaan;)
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
iemand

Re: interview

Bericht door iemand »

en als je die niet kent???? :S
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: interview

Bericht door JimK »

Ja, er zijn altijd nog interviews met mensen uit wo2. Maar de generatie begint nu wel een keer uit te sterven.
Onlangs zijn de laatste wo1 veteranen overleden ( in Duitsland en Frankrijk)
Maar wat is de bedoeling van je vraag?
Wil jij iemand intervieuwen of wat?
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: interview

Bericht door coco »

mgschutze schreef:Ja, er zijn altijd nog interviews met mensen uit wo2. Maar de generatie begint nu wel een keer uit te sterven.
Onlangs zijn de laatste wo1 veteranen overleden ( in Duitsland en Frankrijk)
Maar wat is de bedoeling van je vraag?
Wil jij iemand intervieuwen of wat?
Ik denk dat hij intervieuws zoekt van mensen die mensen uit wo2 hebben geintervieuwd.
Ik kan bijv. men opa gaan intervieuwen maar denk niet dat hij daar trek in heeft sorry.

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: interview

Bericht door Ruimteaapje »

Dat je opa dat niet wil delen met "iemand" of welke andere onbekende ook kan ik mij voorstellen. Toch is het de moeite om een keer een mp3 recordertje onder z'n neus te duwen en, met zijn goedkeuring natuurlijk, te praten over vroeger. Heb ik met mijn oma van 92 ook gedaan. Doe je het nu niet dan krijg je wellicht spijt als het telaat is.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: interview

Bericht door de korte golf »

ik wou het mijn oma ook vragen. en ik wist dat graag over vroeger vertelde, maar op een of andere manier durfde ik het niet en nu heb ik er heel erg spijt van. want ze is in maart 2006 overleden.
(maae een troost, ik heb haar dagboek 1941 tot en met januari 1942 en ze heeft later nog alles op geschreven.)
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: interview

Bericht door coco »

Ruimteaapje schreef:Dat je opa dat niet wil delen met "iemand" of welke andere onbekende ook kan ik mij voorstellen. Toch is het de moeite om een keer een mp3 recordertje onder z'n neus te duwen en, met zijn goedkeuring natuurlijk, te praten over vroeger. Heb ik met mijn oma van 92 ook gedaan. Doe je het nu niet dan krijg je wellicht spijt als het telaat is.
laat ik het anders zeggen, ik weet alles tot op elk detail wat men opa vanaf 1939-1945 heef meegemaakt echt ongeveer van dag tot dag alles staat op me pc veilig en wel achter slot en grendel niemand komt eraan, totdat ik me boek ga schrijven over zijn familie gedurende wo2 (onder persoonlijk staan al wat verhalen)

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie