Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hallo, deze Amerikaanse flak staat bij het Airnborne Museum. Ik heb deze vraag al zeer lang maar nooit echt opgezocht. Nu wil ik het eens vragen of er iemand weet hoe deze flak heet en met de eventuele informatie btreffend deze gun. Kan iemand mij helpen.
Mvg
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Ik denk een Bofors 40mm...
Heb je nog foto's? Ik twijfel over de verhouding vd loop. Lijkt te dik voor 40mm maar kan ook zichtsbedrog zijn...
Zou handig zijn moest je nog een foto hebben met een persoon erbij...
De vuurmond en de vorm vd loop zijn hetzelfde, teruglooprem zit onderaan de loop op dezelfde plaats, bovenaan de teruglooprem zit er een verdikking aan de loop...
Maar k ben niet echt zeker...
We are the pilgrims, master. We shall go
always a little further, it may be
beyond that last blue mountain barred with snow,
across that angry or that glimmering sea.
Dit is een van google, de foto's zijn verloren geraakt door een HDD crash.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
sniper snoop schreef:Hallo, deze Amerikaanse flak staat bij het Airnborne Museum. Ik heb deze vraag al zeer lang maar nooit echt opgezocht. Nu wil ik het eens vragen of er iemand weet hoe deze flak heet en met de eventuele informatie btreffend deze gun. Kan iemand mij helpen.
Mvg
Is geen flak, maar een 40 mm AA Gun , de amerikanen hadden wel 40 mm , maar geen Bofors.
Laatst gewijzigd door ammo op 28 sep 2008, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Na een beetje google-en op het volgende terecht gekomen.
M54 AA gun, verder ontwikkeld uit de AA L/60, die de verbeterde marine versie was vd Bofors 40mm. De M54 is enkel gebruikt door Zweden & België om uiteidelijk van het slagveld te verdwijnen door toedoen vd ATk Msl. De verbeterde versie vd AA L/60 versie is nog steeds in gebruik bij de Navy.
de amerikanen hadden wel 40 mm , maar geen Bofors.
Ik veronderstel dat je bedoelt dat de USA de 40mm AA onder licentie van Bofors produceerde?
mgschutze schreef:Daar zit volgens mij gewoon een bordje op dat het een 40 mm is. Heb op andere pc nog wel foto's van deze, zoek als ik tijd heb misschien nog wel op.
Dat denk ook , 40 mm
Laatst gewijzigd door ammo op 28 sep 2008, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Nouja, ik weet het niet zeker hoor. Heb geen verstand van die US kanonnen. En heb in Normandië toen ongeveer alle musea gekeken, dus weet ook niet meer waar nou precies welk type of wat dan ook stond. Heb iig wel een foto gevonden die ik nog had gemaakt toen. Misschien helpt die bij indentificatie
Ja het was die mgschutze. Ik zag die met die Bofor aan de andere kant. Rechts staat die halftrack en rechts achteraan staat de sherman. Deze pad leid naar het museum in de vorm van een Parashute. Het mag wel een jaartje geleden zijn, de heringeringen zijn vers.
Iets wat ik niet begrijp. Enkel door Zweden en België? Waarom staat er een exemplaar in Sainte-Mère-Eglise?
sniper snoop schreef:Iets wat ik niet begrijp. Enkel door Zweden en België? Waarom staat er een exemplaar in Sainte-Mère-Eglise?
je zegt hetzelf
zulke dingen hoeven niet in het land te blijven waar het heeft gediend.
andere museums kunnen die dingen ook opkopen enzo, in dit geval wat fransen, die een belgisch kanon tentoonstellen.
er staan toch ook duitse wo2 tanks, kanonnen en dergelijk in Engeland en de Verenigde staten? dat zou hetzelfde kunnen zijn, die kopen dat op en stellen het tentoon aan het publiek (en dat terwijl die dingen daar niet hebben gediend)
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer