Hitler & Noord Minnesota ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8135
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Hitler & Noord Minnesota ?

Bericht door Proos »

Ik kwam deze vraag tegen op internet:
I came across an odd claim that I had never heard. Someone said, and others confirmed verbally, that Adolf Hitler purchased property in northern Minnesota and had some buildings built there. Some claimed
it was to be a headquarters for Hitler in the US, while others said it
was just to be a vacation spot.

Does anyone have further information on this? What city was this
near? Haven't had any hits on the Web.
Even een vlotte vertaling: "Ik hoorde laatst iemand iets beweren wat ik nog niet eerder heb gehoord. Deze persoon beweerde dat Hitler in Noord Minnesota grond had gekocht en er ook wat huizen had laten bouwen. Anderen vielen hem bij in deze bewering. Sommigen beweerden zelfs dat dit 't hoofdkwartier van Hitler in de Verenigde Staten had moeten worden, terwijl anderen beweerden dat 't meer een vakantieadres moest voorstellen."

Helaas waren er (nog) geen reacties op deze vraag. Misschien dat iemand hier er meer van weet, want het is wel interessant. Mij lijkt het een beetje sterk, maar goed, je weet niet he.

Iemand?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Had je laatst die aflevering op Discovery moeten kijken. Hitler of the andes...Daar gingen ze hier ook op in :S

Jurrie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8135
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Helaas niet gezien, maar is 't wel waar dus?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58

Bericht door LHek »

Ik heb het ook gezien. Die bewering was opgemaakt uit allerlei brieven van mensen die Hitler zouden hebben gezien na de nederlaag van Duitsland. De FBI kreeg tienduizenden brieven van mensen die Hitler zogenaamd in een restaurant, bij de buren of ergens anders had gezien. Die mensen waren meestal eenzame mensen die gewoon wat aandacht wouden. In eén van die brieven stond dus dat Hitler grond had in Minnesota maar dat is dus onzin volgens mij.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 1 gast