Bunker hoogerheide

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
RickRaaymakers
Lid

Bunker hoogerheide

Bericht door RickRaaymakers »

welkom lezer ;)

ik woon in hoogerheide, een klein dorpje in de gemeente woensdrecht waar de gelijknamige vliegbasis is.
nu staan er verscheidene bunkers in de gemeente, de meeste zijn dichtgemetseld.
eentje is er echter toegangelijk, die heeft de gemeente echter volgegooid met zand, daarom ben ik met vrienden de bunker aan het uitgraven.
deze bunker ligt naast industrieterrein "De Kooi" en ligt aan de Voltweg.

nu heb ik de vraag of iemand misschien weet wat voor soort bunker dit was?? volgens mij en mijn vrienden was het een Flak bunker, ook anderen zeggen hetzelfde

hier is een foto van de bunker, ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

http://r-1-c-k.hyves.nl/album/17116493/ ... 31/0/z2B0/

Mark heeft een plattegrond van de bovenkant, deze zal ik hem nog vragen om op de pc te zetten....

graag hoop ik op jullie reacties,

bij voorbaat dank en vriendelijke groeten,

Rick Raaymakers
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Bunker hoogerheide

Bericht door Kugelblitz »

Dat lijkt me inderdaad een bunker voor luchtafweergeschut... Anders kan het ook nog een opstelling voor zoeklichten zijn, maar houdt het maar bij luchtafweer... Voor een open geschutsbedding vind ik hem te hoog boven de grond.

Groeten, Kugelblitz
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jimpert01
Lid

Re: Bunker hoogerheide

Bericht door jimpert01 »

Kugelblitz schreef:Dat lijkt me inderdaad een bunker voor luchtafweergeschut... Anders kan het ook nog een opstelling voor zoeklichten zijn, maar houdt het maar bij luchtafweer... Voor een open geschutsbedding vind ik hem te hoog boven de grond.

Groeten, Kugelblitz
Op de flak bunker heeft ook een zoeklicht gestaan,er loopt namelijk een rails voor het platform waar de flak op stond;)
,,A pint of sweat, saves a gallon of blood,,

George S. Patton
Plaats reactie