Wound Badge 1939 vragen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Wound Badge 1939 vragen

Bericht door Roel R. »

Kan iemand me vertellen wat het verschil in waarde is van een Wound Badge black met een holle achterkant, of een vlakke?

En wat doet een gedenazificeerde met de prijs?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik heb niet zoveel verstand van de holle- en vlakkeversie van de Verwundetenabzeichen in Schwarz, maar, -zoals met zoveel dingen in ons verzamelgebied- laat een gedenazificeerde Verwundetenabzeichen de waarde zeker dalen.
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

Roel, bedoel je de 1939 uitvoering (legion condor) tot 1940 uitgereikt of de 1940 uitvoering?
De 1940 uitvoering is er niet met vlakke achterkant maar de 1939 versie werd af en toe onofficieel met een achterplaat uitgevoerd. Voor prijs vergelijkingen moet je gewoon bij de bekende internet dealers kijken.
groeten kokstok
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Wow, leg uit bestaat er een 1939 en een 1940 uitvoering; wat is het verschil?

Sry, voor het verstoren van jouw topic roel, als je wilt open ik even een nieuw draadje?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik wist niet van dat verschil kokstok, ik meende dat er andere kenmerken waren om een legion condor van de rest te onderscheiden,

Ik heb een holle gedenazificeerde zwarte en ik wil weten wat de waarde is,

Ik wil hem verkopen en een nieuwe holle of volle zwarte kopen,
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Roel R. schreef: Ik heb een holle gedenazificeerde zwarte en ik wil weten wat de waarde is,
In goede conditie(holle uitvoering)gedenazificeert is de waarde rond de 15 euro denk ik.
Het beste is om er eens een foto van te tonen voor de zekerheid.

Adrian.
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

foto 1 model condor ook wel model 1939 genoemd er zijn zo weinig van deze tijdens de spaanse burgeroorlog verleend dat ze aan het begin van de tweede wereldoorlog eerst de oude voorraad hebben opgemaakt. Het model is het zelfde als dat van de eerste wereldoorlog alleen dan met een hakenkruis erop. Afbeelding

foto 2 model 1939 ook wel model 1940 genoemd nieuw model helm en de puntjes op het abzeichen zijn nu netjes gerangschikt i.p.v. door elkaar zoals op model condor.
Afbeelding
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Bedankt kokstok en adrian, ik heb een model 1940,

Ik weet nu genoeg want ik weet waar ik bij het online zoeken op moet letten, bedankt
Plaats reactie