Verward ivm companies enzo

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hyperliteBo
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2008, 17:41

Verward ivm companies enzo

Bericht door hyperliteBo »

Kan Iemand me uitleggen hoe het nu zit met de verdeling enzo van 501PIR 502 506PIR enz en alle companies(Able tot Fox) 1Bn, 2Bn enz want is Easy companie ni 506nd PIR 2Bn en vooral wat zijn dan de helmet markings!!
Dus wat valt onder wat en wie is wie.

Alvast Bedankt
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door johan willaert »

http://www.101airborneww2.com/unithistories.html

http://www.101airborneww2.com/insignia3.html

3Bn per Regt

1Bn: HQ-Service Company, Able, Baker, Charlie Company
2Bn: HQ-Service Company, Dog, Easy, Fox Company
3Bn: HQ-Service Company, George, How, Item Company
Laatst gewijzigd door johan willaert op 02 sep 2008, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
ArjenS
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:10
Gegeven: 1 keer

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door ArjenS »

Gebruikersavatar
hyperliteBo
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2008, 17:41

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door hyperliteBo »

johan willaert schreef:http://www.101airborneww2.com/unithistories.html

http://www.101airborneww2.com/insignia3.html

3Bn per Regt

1Bn: HQ-Service Company, Able, Baker, Charlie Company
2Bn: HQ-Service Company, Dog, Easy, Fox Company
3Bn: HQ-Service Company, George, How, Item Company

Ok je bent alvast mijn held maar ik ben nog een beetje onzeker van iets, ik weet dat Easy een schoppen is met een streep op 6 uur (vanonder)
Is dit omdat het Easy company is om voor iets anders?

Alvast Veel dank
Gebruikersavatar
hyperliteBo
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2008, 17:41

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door hyperliteBo »

hyperliteBo schreef:
johan willaert schreef:http://www.101airborneww2.com/unithistories.html

http://www.101airborneww2.com/insignia3.html

3Bn per Regt

1Bn: HQ-Service Company, Able, Baker, Charlie Company
2Bn: HQ-Service Company, Dog, Easy, Fox Company
3Bn: HQ-Service Company, George, How, Item Company

Ok je bent alvast mijn held maar ik ben nog een beetje onzeker van iets, ik weet dat Easy een schoppen is met een streep op 6 uur (vanonder)
Is dit omdat het Easy company is om voor iets anders?

Alvast Veel dank

Oh ik snap het al dat is om dat ze van 2Bn zijn niet?

1Bn = streep opzij rechts
2Bn = Streep onder
3Bn = Streep opzij links

Of zie ik dat verkeerd?µ

Maar je zegt per regiment, wil dat zeggen dat er bijvoorbeel meerdere Able companys zijn (501, 502 enz)?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door johan willaert »

Elk Parachute Infantry Regiment (501-502-503-504-505-506-507-508-509-511-517-551 enz...) had drie Battalions met elk 3 Companies

Elk 1 Bn had A-B-C Company, elk 2 Bn D-E-F en elk 3 Bn G-H-I Company

Elk standaard Infantry Regt (bijvoorbeeld het 116 Regt van de 29th Infantry Division) had 3 Bn met elk 4 Companies ( ABCD-EFGH-IKML) waarbij elke 4 company van elk Battalion de Heavy Weapons Company was.

Gelijk welke company met de letter E van eender welke eenheid was een EASY company.


The infantry regiment was organized with three battalions, twelve lettered companies (A-M, skipping J), an Infantry Cannon Company (first equipped with two halftrack-mounted 105mm howitzers and six halftrack-mounted 75mm howitzers or guns, and later with a towed short-barrelled 105mm howitzer), an Antitank (AT) Company (initially with twelve 37mm and later nine 57mm AT guns), and a Service Company. The fourth company in each battalion (D, H, M) were heavy weapons companies with sustained fire heavy machine guns and mortars. The regiment and each battalion also had a H&H Company. The regimental H&H Company included a Intelligence and Reconnaissance Platoon, the battalion H&H company included an Amunition and Pioneer (A&P, responsible for light engineering duties and for transporting ammunition forward to the line companies) Platoon and an AT Platoon (initially with four 37mm and later with 3 57mm AT guns).
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
hyperliteBo
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2008, 17:41

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door hyperliteBo »

johan willaert schreef:Elk Parachute Infantry Regiment (501-502-503-504-505-506-507-508-509-511-517-551 enz...) had drie Battalions met elk 3 Companies

Elk 1 Bn had A-B-C Company, elk 2 Bn D-E-F en elk 3 Bn G-H-I Company

Elk standaard Infantry Regt (bijvoorbeeld het 116 Regt van de 29th Infantry Division) had 3 Bn met elk 4 Companies ( ABCD-EFGH-IKML) waarbij elke 4 company van elk Battalion de Heavy Weapons Company was.

Gelijk welke company met de letter E van eender welke eenheid was een EASY company.


The infantry regiment was organized with three battalions, twelve lettered companies (A-M, skipping J), an Infantry Cannon Company (first equipped with two halftrack-mounted 105mm howitzers and six halftrack-mounted 75mm howitzers or guns, and later with a towed short-barrelled 105mm howitzer), an Antitank (AT) Company (initially with twelve 37mm and later nine 57mm AT guns), and a Service Company. The fourth company in each battalion (D, H, M) were heavy weapons companies with sustained fire heavy machine guns and mortars. The regiment and each battalion also had a H&H Company. The regimental H&H Company included a Intelligence and Reconnaissance Platoon, the battalion H&H company included an Amunition and Pioneer (A&P, responsible for light engineering duties and for transporting ammunition forward to the line companies) Platoon and an AT Platoon (initially with four 37mm and later with 3 57mm AT guns).

super bedankt, maareuh wat zijn dan de voledige namen van K, M en L company?
En als ze in Band of Brothers, (de makers) contstant over "The Easy company" hebben zou dat dus evengoed niet van 506nd kunnen zijn of zaten alle Easy companys(bijvoorbeeld) in Bastogne of Eindohoven of zo
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door johan willaert »

King-Mike-Love

Er waren 4 Easy Companies in het 101AB in 1944, maar er was maar één EASY/506
Als ik goed geteld heb waren er 27 parachute infantry companies in het 101AB in 1944, allen met gelijkaardige organisatie als E/506
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
hyperliteBo
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2008, 17:41

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door hyperliteBo »

johan willaert schreef:King-Mike-Love

Er waren 4 Easy Companies in het 101AB in 1944, maar er was meer één EASY/506
Als ik goed geteld heb waren er 27 parachute infantry companies in het 101AB in 1944, allen met gelijkaardige organisatie als E/506
Wow, die Amerikanen maken het niet echt simpel he, zijn al die Easy companies altijd samen? Want het is tog raar dat ze in films het altijd hebben over zomaar "Easy" of "Able" company terwijl er zoveel vanwaren, zelfs in de Airborne alleen al :bonk:
Gebruikersavatar
hyperliteBo
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2008, 17:41

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door hyperliteBo »

hyperliteBo schreef:
johan willaert schreef:King-Mike-Love

Er waren 4 Easy Companies in het 101AB in 1944, maar er was meer één EASY/506
Als ik goed geteld heb waren er 27 parachute infantry companies in het 101AB in 1944, allen met gelijkaardige organisatie als E/506
Wow, die Amerikanen maken het niet echt simpel he, zijn al die Easy companies altijd samen? Want het is tog raar dat ze in films het altijd hebben over zomaar "Easy" of "Able" company terwijl er zoveel vanwaren, zelfs in de Airborne alleen al :bonk:

en eh, ik heb ook al para's gezien met een "R" op de zijkant van hun helm...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verward ivm companies enzo

Bericht door johan willaert »

Hier nog wat info:

http://www.band-of-brothers.be/index.ph ... n&Itemid=2

Je ziet ook dat de kleuren RED-WHITE-BLUE gebruikt worden voor respectievelijk 1-2-3 Battalion.
Elk Regt had ook een codenaam (501= KLONDIKE, 502 = KICKOFF, 506 = KIDNAP)

Met een dergelijke combinatie kon men perfect een eenheid aanduiden zonder die te noemen:

KLONDIKE-WHITE was 2 Battalion van het 501PIR.

Alle eenheden van de 101AB hadden een codenaam beginnend met een K (KANGAROO, KIWI, KEEPSAKE, etc...)
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie