Metaaldetector gebruik in Belgie????

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Robert506
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2008, 21:26

Metaaldetector gebruik in Belgie????

Bericht door Robert506 »

Ik heb even een vraagje ivm het gebruik van een metaaldetector in de Belgie, weet iemand of het legaal is om op/bij oorlogsslagvelden met een detector te zoeken?? En dan met name in de buurt van Bastogne??
Want er worden daar veel bodemvondsten "uit de buurt" aangeboden!!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie

Re: Metaaldetector gebruik in Belgie????

Bericht door sniper snoop »

Metaaldetectors zijn verboden. Tenzij je toestemming krijgt van de staat of gemeente (Weinig kans) of dat je zoekt op uw eigen privé domein of op een andere zijn privé domein met zijn toestemming. Ben je op een openbare domein aan het zoeken of ben je op priv2 eigendom aan het zoeken die niet van u is en zonder toestemming, ben je strafbaar. Wat precies de boete is, weet ik niet. Hoeveel kost een detector? Dit is al een prijsje die je mag betalen, uw detector. :wink:

Voor alle duidleijkheid, heb ik ondertussen de Politie in Ieper gemailt. Ik heb namelijk goeie contacten met hen, omdat ik zelf bommen aanmeld en sta al meer dan 15 keer in hun computer (1jaar tijd). Zodra ik een antwoord weet, plaats ik het onmiddelijk hier en desnoods kan Forum Wo2 crewleden het info ergens plaatsen, waar het duidleijk zichtbaar staat. :wink:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Metaaldetector gebruik in Belgie????

Bericht door Bram.T. »

kdenk niet dat ze in bastogne daar zo blij met zijn omdat ik dit jaar in april samen met fallschirmjager van het forum naar bastogne ben geweest. en we daar dan met de fiets langs de bossen gereden heben toen we all foxholes in een bos zagen liggen .we zijn dan gestopt en onze fiets langs de kant van dat bos gezet en beginne zoeken en een paar later reed er een politiecombi voorbij die dan stopte voor 5min maar dan niemand zag en dan is voortgerede
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Metaaldetector gebruik in Belgie????

Bericht door sydney »

een beetje of topic is het in nederland ook illegaal om met een metaaldetector te zoeken op openbaar terijn?
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie

Re: Metaaldetector gebruik in Belgie????

Bericht door sniper snoop »

sydney schreef:een beetje of topic is het in nederland ook illegaal om met een metaaldetector te zoeken op openbaar terijn?
Net op tijd kreeg ik deze mail uit Nederland!
Geachte heer Rino,

Het in bezit hebben van en het gebruik maken van een metaaldetector is toegestaan in Nederland.
Het is wel aan te bevelen om bij vondsten van explosief of gevaarlijk materiaal de politie onverwijld in te schakelen.
Let wel op dat de eigenaar van het te onderzoeken perceel (landbouwgrond bijv.) toestemming moet geven. Verder kunt u wellicht informatie vinden op de site: http://www.metaaldetctors.nl.

De vraag over het bezitten van munitie, kunnen wij u geen antwoord op geven, dit loopt namelijk tussen de 9 maanden en 4 jaar en is afhankelijk van vele factoren.
Dit geldt voor zowel wapens als munitie.
Wilt u zich hierin verdiepen dan adviseer ik u de artikelen 54 en 55 van de wet wapens en munitie te raadplegen.



Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Politie Service Center
Politie Rotterdam-Rijnmond
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Metaaldetector gebruik in Belgie????

Bericht door sydney »

sniper snoop schreef:
sydney schreef:een beetje of topic is het in nederland ook illegaal om met een metaaldetector te zoeken op openbaar terijn?
Net op tijd kreeg ik deze mail uit Nederland!
Geachte heer Rino,

Het in bezit hebben van en het gebruik maken van een metaaldetector is toegestaan in Nederland.
Het is wel aan te bevelen om bij vondsten van explosief of gevaarlijk materiaal de politie onverwijld in te schakelen.
Let wel op dat de eigenaar van het te onderzoeken perceel (landbouwgrond bijv.) toestemming moet geven. Verder kunt u wellicht informatie vinden op de site: http://www.metaaldetctors.nl.

De vraag over het bezitten van munitie, kunnen wij u geen antwoord op geven, dit loopt namelijk tussen de 9 maanden en 4 jaar en is afhankelijk van vele factoren.
Dit geldt voor zowel wapens als munitie.
Wilt u zich hierin verdiepen dan adviseer ik u de artikelen 54 en 55 van de wet wapens en munitie te raadplegen.



Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Politie Service Center
Politie Rotterdam-Rijnmond
oke thx voor het antwoord
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Robert506
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2008, 21:26

Re: Metaaldetector gebruik in Belgie????

Bericht door Robert506 »

Heren Bedankt!!!
Het is mij geheel duidelijk!!!!!
Ik denk dat ik maar gewoon wat ga wandelen in de bossen!!!


"zonder detector"

MvG Robert.
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: Metaaldetector gebruik in Belgie????

Bericht door fallschirmjager »

Robert506 schreef:Heren Bedankt!!!
Het is mij geheel duidelijk!!!!!
Ik denk dat ik maar gewoon wat ga wandelen in de bossen!!!


"zonder detector"

MvG Robert.
dit lijkt mij het beste ...
kan je het minst tegen de lamp lopen en ook geen peperdure boetes krijgen...
doorgewoon effe rond te lopen vind je ook genoeg .....
niet waar spearhead?

FJ
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Metaaldetector gebruik in Belgie????

Bericht door Bram.T. »

fallschirmjager schreef:
Robert506 schreef:Heren Bedankt!!!
Het is mij geheel duidelijk!!!!!
Ik denk dat ik maar gewoon wat ga wandelen in de bossen!!!


"zonder detector"

MvG Robert.
dit lijkt mij het beste ...
kan je het minst tegen de lamp lopen en ook geen peperdure boetes krijgen...
doorgewoon effe rond te lopen vind je ook genoeg .....
niet waar spearhead?

FJ

inderdaad
zeker als het redelijk onverwachts was en totaal niet gepland :)
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 1 gast