moerdijkbrug

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
lyanne

moerdijkbrug

Bericht door lyanne »

ik moet voor geschiedenis een werkstuk houden over de tweede wereldoorlog en we mogen zelf een onderwerp kiezen en nu leek mij de moerdijkbrug wel heel interessant, maar ik kan er eigenlijk niks over vinden op internet dus nou wou ik vragen of jullie een site weten met goede informatie voor mijn werkstuk.

Groetjes Lyanne
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Hier heb je een artikel waar veel over de gevechten rond de Moerdijkbrug in staat:
http://www.go2war2.nl/artikel/818
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

In het boek 'Het misplaatste Oranje Boven-gevoel' van Maarten C. Hoff wordt een hoofdstuk gewijd aan de Duitse inval van Nederland in mei 1940 (blz. 153 - 174). Over de brug bij Moerdijk wordt hier in gesproken.

Enige websites waar ik met google-zoeken op 'moerdijk', 'brug' en 'oorlog' op gekomen ben zijn:

oorlogcapitulatie
De geschiedenis van Diessen
Discussiegroep [De Slag om de Grebbeberg] (zoeken naar 'Moerdijk'. Er staat een flink verhaal geplaatst op 17.01.2004)
Verslag van Dienstplichtig sergeant J.W. Nijholt. (hoofdstuk IV)
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
barry
Lid
Contacteer:

Bericht door barry »

Als je nog vragen hebt over de VIS- en Rivier/ Brug-kazematten bij de Moerdijkbrug dan moet je dit maar even via dit forum laten weten.
-F.U.B.A.R-
Lord_Vetinari
Lid

Bericht door Lord_Vetinari »

Ook L. de Jong in 'Koninkrijk der nederlanden in de Tweede Wereldoorlog' (Deel 'Mei 1940') gaat uitgebreid in op de gevechten rond de Moerdijk.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Plaats reactie