Parades 2009

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melting
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2004, 00:31

Parades 2009

Bericht door Melting »

Ik weet dat er al diverse onderwerpen zijn over Normandië.

En toch blijf ik met mijn vraag zitten. Kan iemand me bij het volgende helpen:

Mijn vader en ik gaan komend jaar rond de 6e Juni naar Normandië. Dit omdat het dan 65 jaar geleden is dat de invasie daar plaats vond. Wat we precies gaan bezoeken, weet ik nog niet, maar dat zijn we volop aan het uitzoeken. Nou is mijn vraag alleen.... weet iemand of er en zo ja waar er op of rond 6 Juni militaire parades zijn?

Aangezien ik nog nooit in Normandië geweest ben, is dit best lastig te vinden voor me.

B.v.d. voor jullie hulp. :)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Parades 2009

Bericht door johan willaert »

Vanaf februari 2009 zullen er wel verschillende websites opduiken met meer info.



Reserveer alvast je logement, want het zal er druk zijn...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Melting
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2004, 00:31

Re: Parades 2009

Bericht door Melting »

Alvast bedankt voor de tip. Heb je misschien ook enkele links die ik in de gaten moet houden?

En ik zal op tijd reserveren. :)
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Parades 2009

Bericht door Bram.T. »

denk dat er op 6 juni een nieuw museum opent in de buurt van carentan (het purple hart lane museum)
je kan anders eens op google zoeken bij DEAD MAN'S CORNER MUSEUM daar vind je er mss meer over :)
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Re: Parades 2009

Bericht door special air service »

Probeer het juno beach centre ook eens.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Parades 2009

Bericht door johan willaert »

SPEARHEAD schreef:denk dat er op 6 juni een nieuw museum opent in de buurt van carentan (het purple hart lane museum)
je kan anders eens op google zoeken bij DEAD MAN'S CORNER MUSEUM daar vind je er mss meer over :)
Het bouwen is nog steeds niet begonnen... Zal dus hoogstwaarschijnlijk niet in 2009 zijn...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Parades 2009

Bericht door Bram.T. »

johan willaert schreef:
SPEARHEAD schreef:denk dat er op 6 juni een nieuw museum opent in de buurt van carentan (het purple hart lane museum)
je kan anders eens op google zoeken bij DEAD MAN'S CORNER MUSEUM daar vind je er mss meer over :)
Het bouwen is nog steeds niet begonnen... Zal dus hoogstwaarschijnlijk niet in 2009 zijn...
ok bedankt
wel jammer
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Melting
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2004, 00:31

Re: Parades 2009

Bericht door Melting »

johan willaert schreef:Reserveer alvast je logement, want het zal er druk zijn...
Daar heb je gelijk in! Maar toch heb ik nog een plaats kunnen vinden direct aan Omaha beach. :)
Blijkt toch wel dat je op tijd moet boeken....
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Parades 2009

Bericht door mtdr »

Waar? Ik zat deze zomer(2008) ook pal aan omaha beach, en volgend jaar waarschijnlijk weer. :)
Verzamel D-Day Soldbucher.
gignnl
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2008, 18:28

Re: Parades 2009

Bericht door gignnl »

http://www.normandiememoire.com ook een engelse uitvoering,zeer uitgebreid en met een agenda waar nu al zaken op staan.
heb er zelf vorig jaar nuttig gebruik van gemaakt,en ook dit jaar weer vanaf 1 juni sla ik mijn kamp weer op in asnelles.
Gebruikersavatar
Melting
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2004, 00:31

Re: Parades 2009

Bericht door Melting »

mtdr schreef:Waar? Ik zat deze zomer(2008) ook pal aan omaha beach, en volgend jaar waarschijnlijk weer. :)
Colleville sur mer
Plaats reactie