Medailles in Moderne legers!
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Medailles in Moderne legers!
Wij bestuderen en verzamelen oa medailles uit de eerste en tweede wereld oorlog, maar ik vroeg me af:
Welke medailles geven Nederland en Belgie tegenwoordig uit? Ik neem aan dat er voor iedere uitzendingsbestemming een apparte medaille bestaat?
Welke medailles geven Nederland en Belgie tegenwoordig uit? Ik neem aan dat er voor iedere uitzendingsbestemming een apparte medaille bestaat?
-
- Lid
Deze medailles,zie link krijgen wij bijvoorbeeld voor deelname aan Buitenlandse operatie's :
http://www.mil.be/armycomp/misc/index.asp?LAN=N&PLACE=9
http://users.skynet.be/hendrik/nl/B-N-Forops.html
Ikzelf ben daar drager van.
http://www.mil.be/armycomp/misc/index.asp?LAN=N&PLACE=9
http://users.skynet.be/hendrik/nl/B-N-Forops.html
Ikzelf ben daar drager van.
-
- Lid
Hier zie je dus onze medaille's voor operaties.
De linkse is een vn medaille (gekregen voor Somalië),midden een Herinneringsmedaille voor Gewapende Humanitaire Operaties (gekregen voor Zaïre en Rwanda),rechts is een De Herinneringsmedaille voor Buitenlandse Missies of Operaties (voor Somalië)

De linkse is een vn medaille (gekregen voor Somalië),midden een Herinneringsmedaille voor Gewapende Humanitaire Operaties (gekregen voor Zaïre en Rwanda),rechts is een De Herinneringsmedaille voor Buitenlandse Missies of Operaties (voor Somalië)

Laatst gewijzigd door Glenn Janssens op 24 apr 2004, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
De wing boven de medaille's is een Spaanse parachutisten wing (brevet)
Links op de foto zie je de Belgische parachutisten wing (model zoals de Engelsen).
Daaronder zie je een Duitse wing.
En daaronder het brevet 'hijgend hert' die heb ik gekregen omdat ik samen met de NL mariniers naar Noorwegen op oefening/cursus ben geweest (6 weken arctische oorlogsvoering)
De Korea patch dragen wij (3 para Tielen) omdat onze eenheid de traditie's hebben overgenomen van de veteranen van de Koreaanse oorlog.
Links op de foto zie je de Belgische parachutisten wing (model zoals de Engelsen).
Daaronder zie je een Duitse wing.
En daaronder het brevet 'hijgend hert' die heb ik gekregen omdat ik samen met de NL mariniers naar Noorwegen op oefening/cursus ben geweest (6 weken arctische oorlogsvoering)
De Korea patch dragen wij (3 para Tielen) omdat onze eenheid de traditie's hebben overgenomen van de veteranen van de Koreaanse oorlog.
-
- Lid
-
- Lid
Iets meer dan 18 jaartjes,bijna 19 Peter. 
Ik ben in het leger gegaan als ik 17 was.

Ik ben in het leger gegaan als ik 17 was.
Laatst gewijzigd door Glenn Janssens op 26 apr 2004, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Ik heb ze inderdaad allemaal zelf 'verdiend' en ik draag dat uniform nog bij officiele gelegenheden.
Wat je zegt van die medaille's dat ze niet echt prachtig zijn moet ik je gelijk geven.(ik vind ze ook niet van een mooi design)
En sommige medaille's heb ik gekregen om mijn taak uit te voeren waar ik eerlijk gezegd,persoonlijk niet altijd achter stond.
Maar als militair heb je niks in vraag te trekken maar uit te voeren.
Wat je zegt van die medaille's dat ze niet echt prachtig zijn moet ik je gelijk geven.(ik vind ze ook niet van een mooi design)
En sommige medaille's heb ik gekregen om mijn taak uit te voeren waar ik eerlijk gezegd,persoonlijk niet altijd achter stond.
Maar als militair heb je niks in vraag te trekken maar uit te voeren.

- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- LHek
- Lid
- Contacteer:
De Amerikanen hebben trouwens nog steeds de Purple Heart, Good Conduct Medal, Infantrymen Badge, Medal of Honor enz. Er is sinds kort ook een medaille voor Amerikanen die in Irak, Afghanistan of waar dan ook tegen het terrorisme hebben gevochten.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant