Hitler aan de macht

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
tomas020
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2009, 15:31

Hitler aan de macht

Bericht door tomas020 »

Ik wilde vragen of iemand wist hoe hitler in een stappenplan aan de macht was gekomen?
Ik vind hier wel wat over maar geen echt duidelijk stappenplan hoe het nu werkelijk is gegaan

Thank you in advance

020
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Hitler aan de macht

Bericht door sniper snoop »

Volgens velen zou zijn uitspraken zeer grote indruk hebben gemaakt. Voor mij lijkt dit ook zo. Klein begin.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Hitler aan de macht

Bericht door Jonkerman »

Er is een indrukwekkende serie gemaakt, genaamd: 'Hitler: The Rise of Evil'.
Maar ik weet niet of deze Canadese mini-serie dicht bij de waarheid blijft.
Ik heb even om Wikipedia gekeken (kan dus ook onjuist zijn) en dit is wat er staat over de fouten in de serie:
Some small inaccuracies include:

1. Hermann Goerring and Joseph Goebbels are never given any importance in the film. It is mostly interpreted that Haefstaegnl and Rohm were responsible for the rise of the Fuehrer. The contributions of Goerring and Goebbels are virtually trivial.
2. Ludendorff was portrayed in the film as an idiot. Hitler was shown to have contemptously broken off with him. However, according to 'Rise and Fall of the Third Reich' by William R Shihrer Ludendorff abandoned Hitler, even refusing to accept a Field Marshal's baton claiming that a Field Marshall is not made, he is born.
3. Kurt Von Scheiler, the arch devil behind bringing Hitler to power through his manipulations of others, is portrayed in a very less light. Gregor Strasser who was Hitler's competitor was also not portrayed with much importance.
Op Bol.com is hij niet meer beschikbaar, klik hier voor een overzicht van Beslist.nl.

Groet,
Danny
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Hitler aan de macht

Bericht door jurgen »

hitler, rise of evil heb ik pas bekeken op youtube, daar staat die helemaal op in stukken.
Erg interessant overigens!
Plaats reactie