Boek Recommendatie: oorzaken/achtergronden wereldoorlog II

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Atarax
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2009, 14:03

Boek Recommendatie: oorzaken/achtergronden wereldoorlog II

Bericht door Atarax »

De laatste tijd ben ik meer en meer geïnteresseerd geraakt in de tweede wereldoorlog, vooral politiek/economisch dan.
Daarom ben ik de laatste tijd wat informatie beginnen verzamelen en verwerken en aangezien er echt één boek uitspring waarvan ik vind dat deze handig kan zijn voor elke persoon die wat meer wil weten over wereldoorlog II.
Ik raad dit boek aan omdat het zeer toegankelijk, beknopt en duidelijk is. Het bestaat omvat slecht 62 pagina's maar alle essentiële oorzaken van de tweede wereldoorlog staan er in vermeld. Je krijgt een overvloed aan gecompileerde en geconcentreerde informatie. Het boek noemt dus 'De oorzaken en achtergronden van de Tweede Wereldoorlog' en behoort tot een serie van 'Babel' boeken.
Waarschijnlijk vinden jullie het wel merkwaardig dat ik hier gewoon een boek kom aanraden, maar voor alle duidelijkheid, ik ben geen verkoper of iets dergelijks. Ik raad dit boek aan omdat het mij een paar zeer vitale inzichten heeft gegeven over hoe bepaalde gebeurtenissen in de tweede wereldoorlog konden gebeuren.

Natuurlijk kan je niet echt een discussie voeren omtrent dit topic, daarom vraag ik aan de mensen die het al gelezen hebben: Delen jullie mijn mening of niet?

Voor sommige leden van dit forum zal dit waarschijnlijk al tot hun zogenaamde basiskennis behoren maar voor mensen die nog volop aan het exploreren zijn, zoals mij, denk ik dat dit boek zeer handig is.
Atarax
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2009, 14:03

Re: Boek Recommendatie: oorzaken/achtergronden wereldoorlog II

Bericht door Atarax »

Ik heb juist gemerkt dat dit de verkeerde plaats is voor dit topic, ik weet niet hoe het komt dat ik gemist ben.
Kan een moderator dit verplaatsen naar 'Teksten en Publicaties'?

Bedankt a priori.
Plaats reactie