Gegevens voor het opvragen van informatie

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58

Gegevens voor het opvragen van informatie

Bericht door LHek »

Weet iemand hier misschien welke informatie allemaal nodig zijn om de gegevens van een Nederlandse soldaat op te vragen? Ik heb namelijk een foto van een oudoom die in '40 bij de artillerie zat en nu wil ik wel wat meer over hem weten. Ik weet alleen zijn naam, geboorteplaats en dat hij bij de artillerie zat. Op een afdeling van defensie kun je die informatie opvragen maar ik heb geen idee of dat geld kost en welke informatie je daarvoor nodig hebt.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58

Bericht door LHek »

Antwoord op de vraag al gevonden: Ik heb geboortedatum, volle naam, rouwbrief of bidprentje (als de persoon dood is) of schriftelijke toestemming van de persoon als ie nog leeft.
Topic kan op slot.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Bij deze.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 1 gast