Verandering die Hitler doorvoerde
-
- Lid
- Contacteer:
Re: Verandering die Hitler doorvoerde
Ik schrijf nergens dat Hitler de bedenker van die zaken was. Ik schrijf dat hij toestemming gaf om de genoemde zaken te ontwikkelen.
-
- Lid
De Gestapo is ook al niet origineel - Lenin had al de NKVD - maar de wijze waarop deze organisatie een samenleving in zijn greep hield is later door vele militaire dictaturen overgenomen. De Gestapo vertrouwde vooral op roddels en anonieme aangiften.
Het vernietigingskamp, dwz een concentratiekamp met slechts als doel de "inwoners" zo snel en efficiënt mogelijk om zeep te helpen, lijkt wel een verandering van Hitler zelf te zijn. Deze is later, voor zover ik weet, alleen in Cambodja toegepast.
Ik heb wel eens gehoord dat het moderne Nederlandse belastingstelsel aan de Duitse bezetting te danken is. Maar ik weet niet of dat waar is.
Dat van die dierenrechten daar wil ik graag een bronvermelding van hebben. Tot dan beschouw ik deze als de zoveelste Hitler-fabel. Van de 19e eeuwse filosofen Bentham en Schopenhauer is me wel bekend dat ze voor dierenrechten hebben gepleit.
Overigens zie ik Hitler niet als een grote leider. Het woord mislukkeling is meer op zijn plaats. Eén reden is dat hij wel wist hoe een oorlog te beginnen, maar niet hoe deze te beëindigen.
Het vernietigingskamp, dwz een concentratiekamp met slechts als doel de "inwoners" zo snel en efficiënt mogelijk om zeep te helpen, lijkt wel een verandering van Hitler zelf te zijn. Deze is later, voor zover ik weet, alleen in Cambodja toegepast.
Ik heb wel eens gehoord dat het moderne Nederlandse belastingstelsel aan de Duitse bezetting te danken is. Maar ik weet niet of dat waar is.
Dat van die dierenrechten daar wil ik graag een bronvermelding van hebben. Tot dan beschouw ik deze als de zoveelste Hitler-fabel. Van de 19e eeuwse filosofen Bentham en Schopenhauer is me wel bekend dat ze voor dierenrechten hebben gepleit.
Overigens zie ik Hitler niet als een grote leider. Het woord mislukkeling is meer op zijn plaats. Eén reden is dat hij wel wist hoe een oorlog te beginnen, maar niet hoe deze te beëindigen.
-
- Lid
Had Hitler uberhaupt iets van hemzelf?
Zelfs zijn snor kwam naar het idee van Charlie Chaplin
(heb ik weleens gehoord)
En de groet kwam min of meer van Mussolini.
mvg,
PS: Sorry voor off-topic*
Zelfs zijn snor kwam naar het idee van Charlie Chaplin

En de groet kwam min of meer van Mussolini.
mvg,
PS: Sorry voor off-topic*
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
En z'n kapsel had 'ie zo omdat hij het litteken van het schampschot dat hij in WOI had opgelopen wou verbergen
.

-
- Lid
Zoek maar eens op over groet en snor anders, maar ik geloof dat ik er erg ver naast zit hooriknowdintoo schreef:En z'n kapsel had 'ie zo omdat hij het litteken van het schampschot dat hij in WOI had opgelopen wou verbergen.

mvg,
- iknowdintoo
- Lid
Ik snap je zin niet helemaal?coco schreef:Zoek maar eens op over groet en snor anders,iknowdintoo schreef:En z'n kapsel had 'ie zo omdat hij het litteken van het schampschot dat hij in WOI had opgelopen wou verbergen.
-
- Lid
Zoek maar ergens (Wikipedia ofzo) op over hoe het zit met de Hitlergroet en met Hitlersnor, ik heb weleens gehoord dat die gewoon zijn overgenomen van Mussolini en Charlie Chaplin, anders PB je maar even dat is wat beter dan dit off-topic gedoeiknowdintoo schreef:Ik snap je zin niet helemaal?coco schreef:Zoek maar eens op over groet en snor anders,iknowdintoo schreef:En z'n kapsel had 'ie zo omdat hij het litteken van het schampschot dat hij in WOI had opgelopen wou verbergen.

ter ondersteuning: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
-
- Lid
@Moengoman, concentratiekampen bevonden al in de boerenoorlog in zuid-afrika, en zijn zover als ik weet ook in bosnie gebruikt in de jaren 90.Moengoman schreef:De Gestapo is ook al niet origineel - Lenin had al de NKVD - maar de wijze waarop deze organisatie een samenleving in zijn greep hield is later door vele militaire dictaturen overgenomen. De Gestapo vertrouwde vooral op roddels en anonieme aangiften.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
-
- Lid
De concentratiekampen tijdens de Boerenoorlogen waren geen vernietigingskampen. Ik had het met name over Sobibor, Treblinka en Belzec.
http://www.go2war2.nl/artikel/1747/Sobibor.htm
Slavenkampen met hoge sterftecijfers waren in het Egypte van de farao's al in gebruik. De toepassing om zo snel en efficiënt mogelijk te moorden is geheel de "verdienste" van Hitler.
http://www.go2war2.nl/artikel/1747/Sobibor.htm
Slavenkampen met hoge sterftecijfers waren in het Egypte van de farao's al in gebruik. De toepassing om zo snel en efficiënt mogelijk te moorden is geheel de "verdienste" van Hitler.
- Falcode
- Lid
straalvliegtuigen? die zijn er nu dankzij de nazi's toch?
medicijnen? die uitgevonden zijn door het testen op joden?
I believe in one thing only, the power of human will
- iknowdintoo
- Lid
Nee, die waren gewoon het eerst met het gebruiken hiervan.Falcode schreef:straalvliegtuigen? die zijn er nu dankzij de nazi's toch?
- de korte golf
- Lid
- Contacteer:
de Romeinen hadden toch ook zo'n soort groet. alleen dan met de hand verticaal ofzo.coco schreef:Zoek maar ergens (Wikipedia ofzo) op over hoe het zit met de Hitlergroet en met Hitlersnor, ik heb weleens gehoord dat die gewoon zijn overgenomen van Mussolini en Charlie Chaplin, anders PB je maar even dat is wat beter dan dit off-topic gedoe
ter ondersteuning: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
-
- Lid
-
- Lid
'Vind ik niet echt iets wat Hitler zelf heeft gedaan.
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Medicijnen! Als die bewering niet zo triest zou zijn zou ik me suf lachen. Veel van de gedane experimenten hadden o.ao betrekking op hoe kan ik mensne arische trekken geven. Vruchtbaarheid: hoe kunnen we vrouwen meerlingen laten baren : meer soldaten. Behandelingen bedenken voor slachtveld verwondingen.Falcode schreef:straalvliegtuigen? die zijn er nu dankzij de nazi's toch?
Zover mij bekend is uit al dat geexperimenteer niet veel zinnigs voortgekomen. Veel artsen hebben niet meer en minder als hun eigen sadistische fantasieen uitgevoerd. benzine ipv bloed, ogen inkleuren met blauwe verf e.d.
Bij de Britten werd ervaring opgedaan met plastische chirurgie dankzij de behandelingen van de Brandwonden van piloten. De contact lens werd bedacht. (Men kwam erachter dat de plastic splinters in de ogen geen afweer reacties van het lichaam opriep). Verbetering in bloedtransfusies.
raketten: chinezenmicky schreef:raketten, aanvalsgeweer en straalvliegtuigen.
straal jager: deze uitvinding wordt gedeeld door de Brit Sir Frank Whittle and Hans von Ohain
Beiden onafhankelijk vanelkaar. Whittle vroeg in 1930 patent op zijn straalmotor aan en Ohain in 1936.
De eerst vliegende straaljager waren de Duitsers en teven de eerste van wie de straaljager vloog (1939)