vraagje over de m1 carbine

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
janjaffa
Lid

vraagje over de m1 carbine

Bericht door janjaffa »

Hoi mensen

ik hoop dat dit goed staat anders verplaats ik het wel.
Ik had de volgende vraag over de m1 carbine.
Afbeelding
Afbeelding
Zoals Julie kunnen op de foto werkt de m1 carbine als volg.
-de trekker word ingedrukt.
-de trekker beweging word overgedragen aan de sear.
-de sear laat de hamer vrij.
-de hamer slaat op de firing pin die weer op het slaghoedje slaat.
-het kruit wordt ontstoken en kogel verlaat de loop waarna de gassen word afgetapt en de bolt naar achter gaat
-de hamer gaat naar achteren.

nu is mijn vraag welk onderdeel vangt de hamer op als de trekker tijdens deze procedure nog ingedrukt is.
En weet iemand het verschil in het treker ontwerp, tusen m1 carbine semi automatisch en de m2 carbine met selector voor semi als vol automatisch.

wie o wie :?
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: vraagje over de m1 carbine

Bericht door johan willaert »

Door het ovale gat in de spanklink (sear) schuift deze een paar milimeter naar voor zodra de hammer naar voor klapt (let op het veertje tussen trigger en sear..). Hierdoor kan de achterste bek van de spanklink zakken zodat deze onder de achterste bek van de trigger kan komen.
Bij het terug achteruit gaan van de hammer wordt deze terug gegrepen door de voorste bek van de spanklink en is de hammer terug opgespannen.
Zodra de druk op de trigger weggenomen wordt, kan de spanklink door het ovale gat iets naar achter geduwd worden, zodat de achterste bek van de trigger terug onder de achterste bek van de spanklink komt te liggen. Hierbij maakt de hammer een heel minieme voorwaartse beweging zonder echter gelost te worden....

Voor het volautomatisch vuren met de M2 is het trekkermechanisme voorzien van een extra spanklink die de hammer aanhaakt en loslaat zolang de trigger overgehaald blijft....
29th Let's Go!!!!!
janjaffa
Lid

Bericht door janjaffa »

thx weet je dit uit ervaring met een m1 carbine of gewoon omdat je beter tekeningen kan lezen dan ik. :D
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Dat mag je zelf invullen.....
Wat voor een vraag is dat.. :roll:
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie