Marrokanen die de kransen ''beveiligen''

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Timo schreef:wisten jullie dat er moslims met de ss meevochten??
Jazeker. Zie deze foto's: Afbeelding
Let op: geen SS runen maar een of ander moslimembleem
Afbeelding
Boven: Bosnische moslim SS'ers
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

in Ciney lag er zon mutsje

wat meer info:
http://www.w8.nl/feitenTW.htm
Starting up again
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

dat 'één of ander moslimembleem' is niet meer dan een hand dat een zwaard vasthoud met daarbij een hakenkruis
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

antwerpx schreef:dat 'één of ander moslimembleem' is niet meer dan een hand dat een zwaard vasthoud met daarbij een hakenkruis
Wist ik niet, ik zag niet goed wat 't was
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

aah okej dan mooie fotos
Starting up again
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

idd, het embleem staat los van de moslim religie,
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Om weer even terug on topic te gaan:

Ik vind het in en in triest dat het nodig is. Al hadden er helemaal geen marokkanen meegevochten dan hadden ze alsnog het fatsoen moeten opbrengen om met hun tengels van die kransen af te blijven.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Sjoerd schreef:Om weer even terug on topic te gaan:

Ik vind het in en in triest dat het nodig is. Al hadden er helemaal geen marokkanen meegevochten dan hadden ze alsnog het fatsoen moeten opbrengen om met hun tengels van die kransen af te blijven.
mee eens.... maar daarom vind ik het wel een goed idee van de moslim raad of wie het ook was om dit te doen!

het is maar een bepaalde groep die echt past bij ons beeld van de marokanen en die verzieken het gewoon voor iedereen... en de rest kan er nu dus weer voor op draaien en krijgt op z'n flikker!!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

LHek schreef:
antwerpx schreef:dat 'één of ander moslimembleem' is niet meer dan een hand dat een zwaard vasthoud met daarbij een hakenkruis
Wist ik niet, ik zag niet goed wat 't was
Is in principe hetzelfde als de Wolfsangel die gedragen werd door de Nederlandse W-SS'ers.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Yorick schreef:maar daarom vind ik het wel een goed idee van de moslim raad of wie het ook was om dit te doen!
Ja,en als ze niet wisten tot er geen marrokanen hadden meegevochten dan hadden ze het niet gedaan,en zouden er waarschijnlijk weer leuzen worden geroepen en met de kransen worden gevoetbald.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Ik vind het belachelijk, die gasten van vorig jaar waren gewoon tuig en nu marrokkanen opeens horen dat zij ook hebben meegevochten, hebben ze ineens interesse in de herdenking?
Ze horen sowieso eerbied en respect te hebben voor de herdenking, vooral zij!
Als de nazis de oorlog hadden gewonnen hadden zij hier zeker niet mogen wonen en wie weet wat voor puinhoop het nu zou zijn in marokko als de nazis dat hadden leeggerooft en het volk tot slaaf gemaakt?
Dat is iets dat ze horen te weten, het is iets dat iedereen hoort te weten!
Het is goed dat de marrokanen nu door dat incident van vorig jaar meer te horen krijgen over de reden van de herdenking en ik hoop dat dat meer is dan alleen dat er enkele marrokanen hebben meegevochten.
Ik stond tijdens de herdenking op de dam en daar stonden veel buitenlanders mee te herdenken, dat was heel mooi.
Ze wilde echt laten zien dat zij zich schaamde voor die schoften van vorig jaar en ze wilde laten zien dat er genoeg zijn die wel respect hebben voor de herdenking.
Een oude vrouw schudde iedere buitenlander op de dam die ze zag de hand en bedankte ze.
Prachtig.

Vreselijk dat die marrokaanse jongeren niet eens wisten wat de herdenking precies inhoud en dat geld helaas niet alleen voor buitenlandse kinderen.

De geschiedenislesse op school schieten te kort, maatschappij leer durft geen heftige discussies aan te gaan en te veel kinderen krijgen nog hele rare verhalen te horen thuis over de oorlog, andere volken en de herdenking.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

robin.h schreef:
Yorick schreef:maar daarom vind ik het wel een goed idee van de moslim raad of wie het ook was om dit te doen!
Ja,en als ze niet wisten tot er geen marrokanen hadden meegevochten dan hadden ze het niet gedaan,en zouden er waarschijnlijk weer leuzen worden geroepen en met de kransen worden gevoetbald.
Wat ik niet snap is dat er vorig jaar niet een massale vechtpartij is ontstaan toen dat gebeurde.
Mischien omdat te weinig jongeren mee deden aan de herdenking die dat soort onzin niet zouden pikken?
Waar waren jullie tijdens de herdenking?

Ik heb vlak na de herdenking nog lopen vechten met een vent die sieg heil riep en mij vervolgens voor jood uitmaakte en wilde aanvallen met een steen en een gebroken fles.
Ik maakte korte metten met hem, zie er misschien wel uit als een dame maar vechten kan ik wel.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

marloes schreef: Wat ik niet snap is dat er vorig jaar niet een massale vechtpartij is ontstaan toen dat gebeurde.
Een massale vechtpartij op een dag dat we de doden moeten herdenken, vind ik niet normaal. Geweld op deze manier is geen oplossing voor dit probleem en bovendien is de boodschap van 4 en 5 mei ook gericht op vrede, daarin past geweld niet thuis.

Ik vind dat de politie vorig jaar in had moeten grijpen, zij hebben hiervoor de macht. Bovendien kreeg dit incident enorm veel aandacht in de media, zodat men alle aandacht kon geven aan het voorkomen. Dit jaar is er naar mijn mening niks voorgevallen, dus alle aandacht heeft zeker geholpen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

KevinP schreef:
marloes schreef: Wat ik niet snap is dat er vorig jaar niet een massale vechtpartij is ontstaan toen dat gebeurde.
Een massale vechtpartij op een dag dat we de doden moeten herdenken, vind ik niet normaal. Geweld op deze manier is geen oplossing voor dit probleem en bovendien is de boodschap van 4 en 5 mei ook gericht op vrede, daarin past geweld niet thuis.

Ik vind dat de politie vorig jaar in had moeten grijpen, zij hebben hiervoor de macht. Bovendien kreeg dit incident enorm veel aandacht in de media, zodat men alle aandacht kon geven aan het voorkomen. Dit jaar is er naar mijn mening niks voorgevallen, dus alle aandacht heeft zeker geholpen.
Het is inderdaad niet goed dat er gevochten moet worden maar soms moet het.
Ik vind niet dat je zoiets moet laten gebeuren.
Als dit in de jaren 50 was gebeurt dan hadden de veteranen zelf wel ingegrepen.
Nu moeten wij dat doen.
Ik ken verhalen van mensen die uit hun autos gesleurd werden en een paar tikken kregen omdat ze om 8 uur niet stil stonden!
Maar das al weer lang geleden, tegenwoordig vind iedereen het prima dat mensen doorrijden, met hun mobieltjes kletsen, hardop lachend langs lopen, etc.
Ik laat me niet bedreigen, uitschelden en tot in mijn ziel beledigen, op geen enkele dag.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik ben het met je eens marloes.
Ze herdenken nou alleen omdat er marrokanen hebben meegevochten.En tot er zoveel aandacht in de media word besteed aan marrokanen die de ''doden''(Marrokanen dus) herdenken,daar irriteer ik me aan.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gesloten