Obersalzberg / Kehlsteinhuis

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Quindo
Lid

Obersalzberg / Kehlsteinhuis

Bericht door Quindo »

Vorige week dinsdag 12-05-09 heb ik een wandeling gemaakt op de Obersalzberg om te gaan kijken bij de plaats waar het thee huis van Adolf Hitler heeft gestaan.

Na lang zoeken heb ik dit gevonden vervolgens ben ik achter het thee huis een eind het bos in gelopen, na een klein half uur wandelen werd ik tegen gehouden door een tweetal Duitse heren in oranje werk jasjes en er werd mij vriendelijk verzocht te vertrekken omdat ze aan het werk waren tegen de achterligende bergwand aan.

Uiteraard heb ik hun gevraagd wat voor een werkzaamheden ze aan het doen waren maar hierop kreeg ik geen antwoord, ik heb hierop hun advies gevolgd en ben een stuk de berg afgezakt maar mijn nieuwsgierigheid won het toch van mij, en ik ben vervolgens een stuk verderop wederom om hoog gelopen hierop kon ik van een afstand zien dat er een aantal mannen bezig waren met zeer geavanceerd computer apparatuur metingen
( denk ik) te verichten.

Kan iemand mij iets meer vertellen over of er op dit moment onderzoeken worden gedaan op de Obersalzberg en zo ja waarna? vragen in de omgeving van Bergtesgaden hebben mij niets opgeleverd tevens heb ik al op het internet zitten zoeken maar ook hier heb ik er nog niks over kunnen vinden.

alvast bedankt voor jullie reactie's
JimK
Lid
Contacteer:

Re: Obersalzberg / Kehlsteinhuis

Bericht door JimK »

Hallo Quindo,

Wat heb je precies gevonden op de plek waar het huis heeft gestaan????
Ik heb begrepen dat dit allemaal verwijderd is inmiddels.

Toen ik er jaren geleden nog geweest ben bevond zich de complete fundering en kelder nog op de plek, net als delen van het muurtje langs het pad wat je ook op foto's ziet. Ik vind het jammer dat dit allemaal verdwenen is, het is een onderdeel van de geschiedenis....

Gr. Jim
Quindo
Lid

Bericht door Quindo »

Hallo Jim,

Op de plek waar het thee huis heeft gestaan is helaas niks meer te vinden dan een open plek in het bos.

Ik ben het met je eens dat het zonde is dat dit gebied compleet vernietigd is, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat dit is gedaan aangezien het anders mischien wel een bedevaart's plek voor aanhangers van het neo nazi erfgoed had kunnen worden.

grt
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Quindo schreef:Hallo Jim,

Op de plek waar het thee huis heeft gestaan is helaas niks meer te vinden dan een open plek in het bos.

Ik ben het met je eens dat het zonde is dat dit gebied compleet vernietigd is, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat dit is gedaan aangezien het anders mischien wel een bedevaart's plek voor aanhangers van het neo nazi erfgoed had kunnen worden.

grt
Misschien.... Maar ik ben er destijds geen enkele als zodanig uitziende persoon tegengekomen. En die zullen hoogst waarschijnlijk het Kehlsteinhaus bezoeken en niet zijn huis. Het huis was toen ook niet publiek toegankelijk en je moest wel weten waar je het moest zoeken om er te komen, ik ben via het bos er helemaal naartoe gegaan.

Ik blijf het jammer vinden, maar het is inmiddels weg dus daar is niets meer aan te doen...

Gr. Jim
Plaats reactie