Polen oorzaak van de Tweede Wereldoorlog
- broeloe
- Lid
Polen oorzaak van de Tweede Wereldoorlog
De Polen zijn de eigenlijke schuldige aan de Tweede Wereldoorlog.
Door niet in te gaan op de aanspraak van Duitsland op de stad Danzig hebben de Polen de wereld op de rand van de afgrond gebracht.
Zoals uit deze kaart blijkt was Danzig voor WOI gewoon Duits gebied, dat na WOI werd afgepakt.
Niemand klaagde toen het Rijnland werd bezet, ook oorspronkelijk Duits gebied.
De starre Poolse houding heeft een hoop mensenlevens gekost.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Reich1.svg
Door niet in te gaan op de aanspraak van Duitsland op de stad Danzig hebben de Polen de wereld op de rand van de afgrond gebracht.
Zoals uit deze kaart blijkt was Danzig voor WOI gewoon Duits gebied, dat na WOI werd afgepakt.
Niemand klaagde toen het Rijnland werd bezet, ook oorspronkelijk Duits gebied.
De starre Poolse houding heeft een hoop mensenlevens gekost.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Reich1.svg
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Re: Polen oorzaak van de Tweede Wereldoorlog
volgens mij kun je niet alleen de polen de schuld geven.
maar met name de boetes die duitsland kreeg opgelegd en de ''vrijheid'' dat het stiekem kreeg omdat frankrijk en engeland geen 2de wereldoorlog wilde.
maarja, het was fair geweest als duitsland wat meer grond had mogen houden na de 1e wereld oorlog.
maar de schuld ligt volgen mij bij frankrijk.
maar met name de boetes die duitsland kreeg opgelegd en de ''vrijheid'' dat het stiekem kreeg omdat frankrijk en engeland geen 2de wereldoorlog wilde.
maarja, het was fair geweest als duitsland wat meer grond had mogen houden na de 1e wereld oorlog.
maar de schuld ligt volgen mij bij frankrijk.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Jullie moeten geschiedenisleraar worden...
29th Let's Go!!!!!
- broeloe
- Lid
al die ongemotiveerde kindertjes in toom houden?johan willaert schreef:Jullie moeten geschiedenisleraar worden...
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
-
- Lid
dit is toch wel de kortste en meest bizarre omschrijving van de oorzaak van de tweede wereldoorlog ooit..
hulde/ga je schamen
hulde/ga je schamen
- OliverP
- Lid
Hier heb ik niks aan toe te voegen.California schreef:dit is toch wel de kortste en meest bizarre omschrijving van de oorzaak van de tweede wereldoorlog ooit..
hulde/ga je schamen
Lekker selectief geschiedenis aan het bedrijven "broeloe"? Je herhaalt hier precies de nazi propaganda mantra's uit de jaren dertig. Danzig is een Poolse stad die in 1793 door Pruisen werd bezet nadat Rusland, Oostenrijk en Pruisen besloten hadden het militair zwakke land Polen onderling te verdelen. In 1871 ging Pruisen op in de Duitse eenheidsstaat en werd Danzig dus een Duitse stad. Vervolgens werd Danzig in 1920 een Poolse vrije stad onder toezicht van de Volkenbond. Dus de Duitse aanspraak op Danzig was daarom zéér relatief.
Leg eens uit?zjopske schreef:maar de schuld ligt volgen mij bij frankrijk.
-
- Lid
- Contacteer:
Ik kan er alleen uit opmaken dat er nog vééééél moet geleerd worden over WoII. Laat ons de onwetenden helpen in hun zoektocht naar de waarheid...Amen.
Het waren natuurlijk niet de polen die de oorzaak zijn!!!
Hitler wou een oorlog beginnen om meer Duits grondgebied te krijgen en of polen dan één stad had gegeven of niet maakte Hitler niks uit. Hij wou oorlog en die zou er hoe dan ook komen!!
De boetes uit het verdrag van Versailles hebben wel in grote mate bijgedragen aan het onstaan van de oorlogsdrang van Hitler evenals het afpakken van Duitse gebieden maar de Polen de schuld geven slaat nergens op!!
gr.
Hitler wou een oorlog beginnen om meer Duits grondgebied te krijgen en of polen dan één stad had gegeven of niet maakte Hitler niks uit. Hij wou oorlog en die zou er hoe dan ook komen!!
De boetes uit het verdrag van Versailles hebben wel in grote mate bijgedragen aan het onstaan van de oorlogsdrang van Hitler evenals het afpakken van Duitse gebieden maar de Polen de schuld geven slaat nergens op!!

gr.
-
- Lid
direct natuurlijk wel,
indirect valt daarover te discussieren omdat wo2 wel gedeeltelijk is ontstaan door bepalingen in het verdrag van Versailles. (en natuurlijk door een of andere grote gek!)
gr.
indirect valt daarover te discussieren omdat wo2 wel gedeeltelijk is ontstaan door bepalingen in het verdrag van Versailles. (en natuurlijk door een of andere grote gek!)
gr.
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Nick U
- Lid
Volgens mij is Hitler gewoon de schuldige, niemand meer, niemand minder en de mensen die hem écht steunden.
Om zomaar landen aan te gaan wijzen is in mijn ogen absurd.
Om zomaar landen aan te gaan wijzen is in mijn ogen absurd.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.
Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1