Horsa Glider

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
1stArnhemHunter
Lid

Horsa Glider

Bericht door 1stArnhemHunter »

Hallo allemaal,
Ik ben vandaag wezen graven, op een plaats, waar een Horsa Glider scheen te zijn neergestort.
Ik heb enkele voorwerpen uit de grond gehaald, maar wie kan mij zeggen of deze van zo'n Glider zijn?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Alvast bedankt
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Re: Horsa Glider

Bericht door Jim »

Ik heb behoorlijk wat Horsa glider restanten gezien en waarschijnlijk heb ik over 10 jaar nog maar een fractie van de metalen onderdelen gezien die ze in die glider verwerkt hebben.
Zelfs degenen die zich experts mogen noemen hebben bij sommige restanten nog geen idee uit welk gedeelte van de Horsa het vandaan komt.
Veel metalen onderdelen die gebruikt zijn lijken ook nog eens veel opelkaar.
Misschien dat je deze site al kent?:
Ook hier staan oproepen op om onderdelen te identificeren die ze gevonden hebben.
http://www.assaultglidertrust.co.uk/
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
philip reinders
Lid
Contacteer:

Bericht door philip reinders »

ziet er inderdaad uit als Horsa onderdelen, maar goed dat de boswachter je niet heeft gespot, want die heeft een hekel aan illegale zoekers, menig door hem aangetroffen zijn al eens vereerd met een huiszoeking
1stArnhemHunter
Lid

philip reinders schreef:ziet er inderdaad uit als Horsa onderdelen, maar goed dat de boswachter je niet heeft gespot, want die heeft een hekel aan illegale zoekers, menig door hem aangetroffen zijn al eens vereerd met een huiszoeking
Weet u dan hoe ik het beste te werk kan gaan. Het lijkt mij vrij onschuldig om daar te graven. De boer had ook geen opmerkingen en ging gewoon verder in zijn veld. Het bos was daarentegen niet van hem. Geschiedenis moet gevonden worden, toch?
philip reinders
Lid
Contacteer:

ALS HET IN DE GEMEENTE RENKUM WAS DAN GELDT EEN APV VOOR HET VERVOER VAN EEN METAAL DETECTOR EN HET ZOEKEN MET GELDT OOK VOOR DE GEMEENTE GROESBEEK EN NIJMEGEN, EN MOCHT JE DAN GESNAPT WORDEN DOOR POLITIE OF BOSWACHTER DAN ZITTEN DAAR BEPAALDE CONSEQUENTIES AAN VAST
1stArnhemHunter
Lid

philip reinders schreef:ALS HET IN DE GEMEENTE RENKUM WAS DAN GELDT EEN APV VOOR HET VERVOER VAN EEN METAAL DETECTOR EN HET ZOEKEN MET GELDT OOK VOOR DE GEMEENTE GROESBEEK EN NIJMEGEN, EN MOCHT JE DAN GESNAPT WORDEN DOOR POLITIE OF BOSWACHTER DAN ZITTEN DAAR BEPAALDE CONSEQUENTIES AAN VAST
Ojee. Bedankt voor de informatie. Maar betekend dit dat ik helemaal niet meer kan zoeken? Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in de geschiedenis over Market Garden. Het vinden van oude dingen is nog steeds een soort van jongensdroom van me.
philip reinders
Lid
Contacteer:

De gemeente Renkum gaf! een paar ontheffingen uit maar daar is men mee gestopt, omdat een aantal mensen zich niet aan de regels hielden, ik weet niet precies waar je gezocht hebt, maar ik ken de boswachter van de gemeente en das een echte terrier, weet ook niet hoe oud je bent, maar volgens mij zoekt het airborne museum nog steeds vrijwilligers, dan kan je ook iets met MG doen
1stArnhemHunter
Lid

philip reinders schreef:De gemeente Renkum gaf! een paar ontheffingen uit maar daar is men mee gestopt, omdat een aantal mensen zich niet aan de regels hielden, ik weet niet precies waar je gezocht hebt, maar ik ken de boswachter van de gemeente en das een echte terrier, weet ook niet hoe oud je bent, maar volgens mij zoekt het airborne museum nog steeds vrijwilligers, dan kan je ook iets met MG doen
Ok klinkt goed. Ik zal het Airborne museum eens benaderen.
Wat is trouwens "MG" ?
ijstheepak
Lid

Re: Horsa Gilder

Bericht door ijstheepak »

Ja vroeg ik me ook al af?
Mvg Jordi.
manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Market Garden misschien????
29th Let's Go!!!!!
ijstheepak
Lid

Bericht door ijstheepak »

Ja kan ook.
Mvg Jordi.
manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
philip reinders
Lid
Contacteer:

Inderdaad Johan Market Garden
Plaats reactie