SS-Kraftfahrschule 1

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OliverP
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:35

SS-Kraftfahrschule 1

Bericht door OliverP »

Hallo allemaal,

weet hier toevallig iemand in welk klooster in de omgeving van Apeldoorn de "SS-Kraftfahrschule 1" gelegerd was?
Veel meer dan dat het in de buurt van Apeldoorn was, weet ik helaas ook niet. Het klooster lag in een omgeving met veel heide en dennenbos, maar dat kan in die streek vrijwel overal zijn... :P

Groetjes, Oliver.
Gast

Re: SS-Kraftfahrschule 1

Bericht door Gast »

Ik ken een veteraan die daar naartoe moest om zijn rijbewijs te halen. Ik heb hem een berichtje gestuurd.
Gast

Re: SS-Kraftfahrschule 1

Bericht door Gast »

Dat was snel (de wonderen van veteranen met email). Hij herinnert zich dat het vlakbij "een koninklijk domein was dat om die rede niet gebombardeerd werd". Ik neem toch aan dat dit paleis het Loo betreft dus je zoekt een klooster in die buurt. Succes!
Gebruikersavatar
OliverP
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:35

Re: SS-Kraftfahrschule 1

Bericht door OliverP »

Ah kijk, dat beperkt het zoekgebied alweer een stuk.

Bedankt voor de moeite en bedank die veteraan ook van mij! _/-\o_

Meer tips, van wie dan ook, blijven natuurlijk altijd welkom! :wink:
Adrie

Re: SS-Kraftfahrschule 1

Bericht door Adrie »

Ter info van 1942 tot 1944 heeft de waffen SS kraftfahrschule I in het complex van het Klein Seminarie (priesteropleiding) aan de Arnhemseweg 348 te Apeldoorn gezeten.
De naam werd omgedoopt naar General Mulverstedt Kaserne.
Gast

Re: SS-Kraftfahrschule 1

Bericht door Gast »

Interessant, het Klein Seminarie ligt vanuit Het Loo gezien juist aan de andere kant van Apeldoorn dus "mijn" veteraan zit er behoorlijk naast (ik zou iig geen ander "klooster" weten in die stad).
Plaats reactie