hakenkruizen
- ={ivo}=
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- Brianlinden
- Lid
je kan zeggen wat je wilt maar ik heb een !slime! nazi aangetroffen in Leiden jawel. Na een paar vraagjes wist hij alles te beantwoorden. Damn wat was ik verbaasd en versteld voor iemand met kale kop en een gestrekte armspier!
Maar de meesten weten niks en zijn niet meer dan een veertje in de duisternis !!
Maar de meesten weten niks en zijn niet meer dan een veertje in de duisternis !!
-
- Lid
- Contacteer:
- Brianlinden
- Lid
- Dodo
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- Dodo
- Lid
misschien doorgebruikt door een speciaal onderdeel van het duitse leger.779arien schreef:Ik heb momenteel geen idee.Dodo schreef:weet iemand ook waarom het hakenkruis erop staat?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
- PPL
- Lid
Voordat het hakenkruis werd 'besmet' door de gebeurtenissen van WO2 en de Nazi's was het een vrij veel voorkomend symbool.Dodo schreef:weet iemand ook waarom het hakenkruis erop staat?
Als ik me niet vergis komt het voor in vele culturen en is nog steeds prominent aanwezig in de Hindoe-cultuur.
De Swastika is van origine een symbool voor vruchtbaarheid en voortvarendheid.
Mijn (persoonlijke) visie is dat de Duitsers/Nazi's deze betekenissen wilden combineren met het aloude ridderskruis zoals we dat traditioneel in Europa kennen.
Vandaar ook de 'rechte' kruizen op de vleugels van Luftwaffe-machines in tegenstelling tot het afbeelden van Swastika's (die overihgens wel op het staartvlak werden afgebeeld)
Ik hoop niet dat ik nog verder moet benadrukken dat dit laatste een persoonlijke theorie is.
Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
-
- Lid
- Contacteer:
De hakenkruis was eigenlijk een afbeelding van de "rollende" bliksem e.d. die uit Thor's hamer kwam, misschien was die soldaat hierdoor gefascineerd (tja, die Engelsen) en zette hij dat erop, als je begrijpt wat ik bedoel.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA