hakenkruizen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

779arien schreef:
Dodo schreef:[misschien doorgebruikt door een speciaal onderdeel van het duitse leger.
We hebben het ier wel over WOI :)
ik was even in de war met de doodshoofden. Die werden toch aan een legeronderdeel met vlammenwerpers gegeven?

bedankt voor jullie antwoorden PPL en Jr.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
PPL
Lid

Bericht door PPL »

Dodo schreef:ik was even in de war met de doodshoofden. Die werden toch aan een legeronderdeel met vlammenwerpers gegeven?
Het doodshoofd stond tijdens WO2 op de petten van de SS'ers.
Dodo schreef:bedankt voor jullie antwoorden PPL en Jr.
:)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

PPL schreef:
Dodo schreef:ik was even in de war met de doodshoofden. Die werden toch aan een legeronderdeel met vlammenwerpers gegeven?
Het doodshoofd stond tijdens WO2 op de petten van de SS'ers.
Dodo schreef:bedankt voor jullie antwoorden PPL en Jr.
:)
het werd zeer zeker ook gebruikt in de 1e wereldoorlog.
ik zoek het even op.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

ik heb het:
..."Hun zwarte pet was getooid met een doodskop. Het embleem was afgekeken van het eerste-garde-reservepioniersregiment, het regiment dat in de Eerste Wereldoorlog voor de frontlinies met vlammenwerpers had geopereerd."...
Bron:-Hitlers Moordenaars: De geschiedenis van de SS Guid Knopp

Omdat het maar 1 bron is, en op internet geen bevestiging te vinden is. Kan iemand even kijken of dit correct is?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Klopt niet. Knopp heeft niet ver genoeg onderzoek gedaan,
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Roel R. schreef:Klopt niet. Knopp heeft niet ver genoeg onderzoek gedaan,
Je bedoelt dat het embleem is afgekeken van een eerdere periode? Dat het embleem eerder gebruikt werd dan WOI komt uit je stukje duidelijk naar voren maar hoe weet je zeker dat de SS hun doodshoofd basseerden op het doodskopembleem van een eerdere periode dan WOI?

Ik beweer trouwens niet dat je ongelijk hebt hoor, maar ik ben benieuwd naar de feiten. :)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Maximus
Lid

Bericht door Maximus »

Las dat het haken kruis met je nagels heb verwijderd dat doe ik nooit.

Ik heb altijd een zwarte stift bij me.

Daarmee trek ik de lijntjes door en in het midden 2 krullen.

Zo lijkt het net een kado.

Van me Opa geleerd :P

En vaak als je het verwijderd zie je de afdruk.
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Borden van de muur halen/ uit de grond trekken en ermee vuurtje stoken :)
War is something human...
Simon
Lid

Bericht door Simon »

als ik bij ons op school op de banken hakenkruizen zie gekerft staan in de banken dan pak ik een alcool stift en ik teken er een ronde en een streep op (verboden dus :wink:)
ook had ik een keer op msn als display een haken kruis met een ronde en een streep dus op
iemand zij tegen mij: doe da weg pak een andere foto, waarop ik vroeg waarom dan?hij zij: omda gij ni tegen hitler moogt zijn enzo, waarop ik zei: gij weet zeker ni wa da met u grootouders gedaan heeft?
denkt gij nu da da cool is ofzo? u grootouders hebben verschrikkelijke en afschuwelijke dingen daardoor meegemaakt en gij ga even zegen da ik mijn display moet veranderen , gij zei serieus gek weet ge da?

en hij heeft uiteindelijk gezegd dat ik gelijk had enzo :) ik had mijn goede daad weer gedaan...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Amen O-)
War is something human...
marloes
Lid

Re: hakenkruizen

Bericht door marloes »

B'Elanna schreef:Ik was vanmorgen te laat op school, terwijl ik de trein had kunnen halen, maar wat zag mijn oog: Hakenkruizen, met zwarte viltstift op een aantal billboards getekend. Heb dus mijn trein laten gaan en ben dit eerst gaan verwijderen. (Mijn nagels zijn nog zwart) Ik sta toch iedere keer dat ik zoiets zie weer versteld. Blijkbaar heb je er niets van begrepen als je dat soort dingen doet, ik vind het zo triest. Leren we dan helemaal niets meer? Zijn de jongste jongeren al zo onwetend over een oorlog die eigenlijk zo lang geleden nog niet was? Want daar ga ik vanuit, dat het gedaan is door jongeren die geen enkel benul hebben van de gevoelens van mensen bij het zien van die swastika's of uberhaupt de betekenis hiervan niet kennen. Ik vind dat erg!
Goed zo, fyn om te weten dat er nog meer mensen zoals ik zijn.
En wat doe je als je iemand ziet die ze net aan het tekenen is?
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid

Re: hakenkruizen

Bericht door jacob »

marloes schreef:
B'Elanna schreef:Ik was vanmorgen te laat op school, terwijl ik de trein had kunnen halen, maar wat zag mijn oog: Hakenkruizen, met zwarte viltstift op een aantal billboards getekend. Heb dus mijn trein laten gaan en ben dit eerst gaan verwijderen. (Mijn nagels zijn nog zwart) Ik sta toch iedere keer dat ik zoiets zie weer versteld. Blijkbaar heb je er niets van begrepen als je dat soort dingen doet, ik vind het zo triest. Leren we dan helemaal niets meer? Zijn de jongste jongeren al zo onwetend over een oorlog die eigenlijk zo lang geleden nog niet was? Want daar ga ik vanuit, dat het gedaan is door jongeren die geen enkel benul hebben van de gevoelens van mensen bij het zien van die swastika's of uberhaupt de betekenis hiervan niet kennen. Ik vind dat erg!
Goed zo, fyn om te weten dat er nog meer mensen zoals ik zijn.
En wat doe je als je iemand ziet die ze net aan het tekenen is?
Een dikke punter in de reet geven
marloes
Lid

Bericht door marloes »

punter?
Wat is dat nu weer voor moderne taal?
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid

Bericht door jacob »

marloes schreef:punter?
Wat is dat nu weer voor moderne taal?
dat woord gebruik ik al sinds mijn prille jeugd ...een punter is een boot die je met een stok voortdrijft...en werd tenminste bij ons gebruikt bij het voetbal asl je de bal een rotschop verkocht met de punt van je schoen in plaats van met de zijkant.

"Ik plaats dus met een welgemikte schop mijn voet tegen zijn/haar achterwerk"
Plaats reactie