Neergestort vliegtuig
- Michael
- Lid
- Contacteer:
Neergestort vliegtuig
Heeft er iemand soms meer informatie over een Lancaster(?) die neergestort zou zijn in Opoeteren/Maaseik (Belgisch Limburg)?
- Brianlinden
- Lid
- PPL
- Lid
Re: Neergestort vliegtuig
Ik heb weinig ervaring met Belgische bureaucratie, maar zou het een optie kunnen zijn om zoiets na te vragen bij een gementelijk archief ?Michael schreef:Heeft er iemand soms meer informatie over een Lancaster(?) die neergestort zou zijn in Opoeteren/Maaseik (Belgisch Limburg)?
Wellicht is het ook de moeite waard om het na te vargen bij de bouwtechnische / Archeologische dienst.
Ik begrijp uit de Belgische wetgeveing dat bij bebouwing van grond deze eerst uitvoerig word onderzocht door archeologen.
Dit voor eventuele neergetsorte vliegtuigen of overblijfselen van Romeinse nederzettingen.
Wie weet is er nog een archeologisch rapport waar meer informatie aan ontleend kan worden.
Ik denk dan zelf zoal aan datgene dat is aangetroffen,
waar zijn de eventuelewrakstukken naartoe gegaan,
welke andere instanties zijn geinformeerd over de bevindingen (-> R.A.F ivm gevonden lichamen ???)
Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
- Brianlinden
- Lid
Bron: http://www.mindef.nlIn het Noord-Hollandse Bergen is dinsdag (11 mei) de bemanning van een Britse bommenwerper uit de Tweede Wereldoorlog begraven. Het toestel, een Stirling, was 11 mei 1941 neergeschoten tijdens een missie naar Berlijn. Alle zeven bemanningsleden kwamen hierbij om het leven. Eén van hen was al tijdens de oorlog begraven. De stoffelijke resten van de andere zes werden in september 2003 geborgen. Ze zijn dinsdag met passend eerbetoon naast hun collega ter aarde besteld. Ook werd een monument onthuld.