Hitler's dood onzeker?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Jan Klaassen »

Ratje2000 schreef:Het punt is echter dat voor beide mogelijkheden (Antarctica en Berlijn) bewijzen te vinden zijn. Dan is het dus de vraag wie de waarheid spreekt. Een onafhankelijk ziekenhuis in Hamburg, of de Russische leiding in die tijd, waarvan bekend is dat ze vaker hebben gelogen over dit thema. Uiteraard krijg ik nu het commentaar dat het ziekenhuis slechts bekend wilde worden, maar dan vind ik het zelf erg vreemd dat ze zo hun best doen om dit verborgen te houden.
Welke bewijzen zijn er dan gevonden voor Hitler's verblijf op Antartica? Deze theorieën interesseren mij ook veel dus graag veel info _/-\o_

Trouwens; hoorde Hamburg niet bij de BRD? Correct me if I'm wrong, maar dan zou het wel vreemd zijn dat het een Russische leiding had :?:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Gast schreef:Als reactie op Jan Klaassen: Nee, dit rapport komt uit het Barmbek ziekenhuis is Hamburg, alwaar Hitler volgens deze rapporten is overleden. Ik heb de directie gemaild toen ik hierover hoorde, en als vervolg hiervan is mij toegestaan om de documenten te komen bekijken in het betreffende ziekenhuis. Het was mij helaas niet toegestaan beeldmateriaal te maken, en ze zullen het me ook zeker niet in dank afnemen dat ik dit openbaar maak. Ik heb zo het idee dat het tegen hun beleid was om dit naar buiten te brengen...
1) je bericht suggereert dat meer mensen wisten dat het Barmbek deze gegevens heeft maar geheim houdt. Je zegt: "toen ik hierover hoorde". Van wie hoorde zij hierover en hoe wist jouw bron hiervan?
2) Nogmaals over jouw woordkeuze: "ik heb de directie gemaild". Ideaal, want dan kun je jouw emailbericht en hun antwoord hier tonen. Toch?
3) Wat waren voor het Barmbek doorslaggevende argumenten om jou eerlijk te vertellen dat zij inderdaad deze dossiers in hun bezit hebben en er zelfs in toe te stemmen jou inzage te geven in deze documenten?
4) Wanneer (datum) was jij in het Barmbek om deze documenten in te zien en welke medewerker van het ziekenhuis was jouw gastheer in deze?
5) Hoe kan het dat jij bronnen hebt die dit verhaal kenden terwijl er verder blijkbaar nog geen journalist op dit verhaal is gedoken?

Je begrijpt dat ik je zonder deze vragen sowieso geen moment serieus neem.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Jan Klaassen »

Als reactie daarop; er zijn (kijk maar eens rond op het internet) genoeg site's te vinden die dit soort theorieën aan het licht stellen. Naast de Antartica-theorie heb je ook de Argentinië-theorie bijvoorbeeld...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Jan Klaassen schreef:Trouwens; hoorde Hamburg niet bij de BRD? Correct me if I'm wrong, maar dan zou het wel vreemd zijn dat het een Russische leiding had :?:
Dat beweert hij ook helemaal niet (de Russen stellen dat Hitler in de bunker stierf, dat bedoelt hij met "de Russische leiding").

Ik heb onlangs nog te maken gehad met een hoax waarbij iemand beweerde een brief van Jochen Peiper te bezitten die ver na zijn dood in Zuid-Amerika was geschreven. Zelfde constructie een bron bracht hem op het spoor van Peiper, hij schreef hem een brief en Peiper gaf gewoon antwoord. Uiteraard bleek al snel dat het hele verhaal van A tot Z een verzinsel was.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Jan Klaassen »

Gast schreef: Dat beweert hij ook helemaal niet (de Russen stellen dat Hitler in de bunker stierf, dat bedoelt hij met "de Russische leiding").
ok...verkeerd gelezen waarschijnlijk.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Over Hitlers dood bestaat geen onzekerheid; hij pleegde zelfmoord in zijn bunker in Berlijn op 30 april 1945. Dat wordt bevestigd door diverse Duitse personen uit de naaste kring die erbij waren. Er is helemaal niks wat erop wijst dat hij de oorlog overleefd zou hebben. Onduidelijkheid is er enkel over wat er nou precies met zijn stoffelijke resten gebeurd is. Iets als een Waffen-13 heeft ook nooit bestaan. Ga naar de bibliotheek en leen wat goede boeken en trap niet in de valkuil van de nonsens die op internet te vinden is of die je "van horen zeggen" hebt.
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Gast schreef:Over Hitlers dood bestaat geen onzekerheid; hij pleegde zelfmoord in zijn bunker in Berlijn op 30 april 1945. Dat wordt bevestigd door diverse Duitse personen uit de naaste kring die erbij waren. Er is helemaal niks wat erop wijst dat hij de oorlog overleefd zou hebben. Onduidelijkheid is er enkel over wat er nou precies met zijn stoffelijke resten gebeurd is. Iets als een Waffen-13 heeft ook nooit bestaan. Ga naar de bibliotheek en leen wat goede boeken en trap niet in de valkuil van de nonsens die op internet te vinden is of die je "van horen zeggen" hebt.
Nee, er is geen bewijs dat hij zelfmoord gepleegd heeft.
De 'dooien' waren dubbelgangers, + de gevonden schedel is van een vrouw ( uit recente onderzoek ).
En als je russen geloof ben je niet wijs.
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Gast schreef:Nee, er is geen bewijs dat hij zelfmoord gepleegd heeft.
Correctie: er is een overvloed aan bewijs dat Hitler op 30 april 1945 zelfmoord pleegde. Alleen jij kiest er nu voor om de verhalen die inderdaad onzin zijn nog even te onderstrepen (de schedel in Rusland, de "dubbelgangers") terwijl je de serieuse bewijzen (o.a. Duitse ooggetuigen zoals Otto Günsche en Hans-Erich Voss) niet noemt. Je bent selectief bezig en dat is altijd een zwaktebod, maar als jij graag in complottheoriën wil geloven moet je dat natuurlijk zelf weten.
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Gast schreef:
Gast schreef:Nee, er is geen bewijs dat hij zelfmoord gepleegd heeft.
Correctie: er is een overvloed aan bewijs dat Hitler op 30 april 1945 zelfmoord pleegde. Alleen jij kiest er nu voor om de verhalen die inderdaad onzin zijn nog even te onderstrepen (de schedel in Rusland, de "dubbelgangers") terwijl je de serieuse bewijzen (o.a. Duitse ooggetuigen zoals Otto Günsche en Hans-Erich Voss) niet noemt. Je bent selectief bezig en dat is altijd een zwaktebod, maar als jij graag in complottheoriën wil geloven moet je dat natuurlijk zelf weten.
Wie zegt dat hun de waarheid spreken?
Opgeheven account 4914

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:Nee, er is geen bewijs dat hij zelfmoord gepleegd heeft.
Correctie: er is een overvloed aan bewijs dat Hitler op 30 april 1945 zelfmoord pleegde. Alleen jij kiest er nu voor om de verhalen die inderdaad onzin zijn nog even te onderstrepen (de schedel in Rusland, de "dubbelgangers") terwijl je de serieuse bewijzen (o.a. Duitse ooggetuigen zoals Otto Günsche en Hans-Erich Voss) niet noemt. Je bent selectief bezig en dat is altijd een zwaktebod, maar als jij graag in complottheoriën wil geloven moet je dat natuurlijk zelf weten.
Wie zegt dat hun de waarheid spreken?
Men heeft zelf bloedplekken gevonden van Hitler op de bank waar hij zelfmoord gepleegd heeft. Er zijn bewijzen genoeg dat hij in z'n bunker zelfmoord heeft gepleegd
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Gast schreef:Wie zegt dat hun de waarheid spreken?
Of zij (niet hun) de waarheid spreken is een vraag die je ook kan stellen over jouw bronnen. Punt is alleen dat er erg veel duidelijke bronnen zijn die de zelfmoord op 30 april 1945 ondersteunen terwijl de complottheoriën (dubbelgangers, Zuid-Amerika, etc.) vaag blijven en doodlopen in onduidelijke bronnen.
Ratje2000
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jan 2010, 21:22

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Ratje2000 »

Gast schreef:
Gast schreef:Als reactie op Jan Klaassen: Nee, dit rapport komt uit het Barmbek ziekenhuis is Hamburg, alwaar Hitler volgens deze rapporten is overleden. Ik heb de directie gemaild toen ik hierover hoorde, en als vervolg hiervan is mij toegestaan om de documenten te komen bekijken in het betreffende ziekenhuis. Het was mij helaas niet toegestaan beeldmateriaal te maken, en ze zullen het me ook zeker niet in dank afnemen dat ik dit openbaar maak. Ik heb zo het idee dat het tegen hun beleid was om dit naar buiten te brengen...
1) je bericht suggereert dat meer mensen wisten dat het Barmbek deze gegevens heeft maar geheim houdt. Je zegt: "toen ik hierover hoorde". Van wie hoorde zij hierover en hoe wist jouw bron hiervan?
2) Nogmaals over jouw woordkeuze: "ik heb de directie gemaild". Ideaal, want dan kun je jouw emailbericht en hun antwoord hier tonen. Toch?
3) Wat waren voor het Barmbek doorslaggevende argumenten om jou eerlijk te vertellen dat zij inderdaad deze dossiers in hun bezit hebben en er zelfs in toe te stemmen jou inzage te geven in deze documenten?
4) Wanneer (datum) was jij in het Barmbek om deze documenten in te zien en welke medewerker van het ziekenhuis was jouw gastheer in deze?
5) Hoe kan het dat jij bronnen hebt die dit verhaal kenden terwijl er verder blijkbaar nog geen journalist op dit verhaal is gedoken?

Je begrijpt dat ik je zonder deze vragen sowieso geen moment serieus neem.
1: Voor zover ik weet zijn er geen andere mensen die weten dat het Barmbek deze gegevens heeft maar geheimhoudt, maar ik weet niet waar ik dat dan precies suggereer. Met 'toen ik hierover hoorde', bedoelde ik de theorie dat Hitler pas in 1952 stierf, en dat is een algemeen bekende theorie...
2: Die mail zou ik even op moeten zoeken (mijn huis is pas geleden afgebrand), maar je kunt hem een dezer dagen online verwachten...
3: Mijn contactpersoon daar is een oude kennis van mijn familie. Ik sprak hem over deze theorie en toen zei hij dat hij interessante gegevens voor me had. Ik zal geen naam noemen van deze contactpersoon, voor het geval dat er inderdaad blijkt geval te zijn van valsheid van geschrifte. Het blijft toch eens vriend... Het spijt me als dat maakt dat ik ongeloofwaardig overkom.
4: Dat was in juli 2009, de precieze datum weet ik niet meer... Mijn kennis was dus ook mijn gastheer.
5: Doordat deze persoon in het Barmbek in een hoge functie werkzaam is, en dit wellicht niet aan een journalist zou vertellen.

Uiteraard begrijp ik uw sceptische vragen. Immers het is altijd verstandiger om kritisch met onzekere bronnen om te gaan. Ik hoop dat het zo duidelijker is?
Gast schreef:
Gast schreef:Nee, er is geen bewijs dat hij zelfmoord gepleegd heeft.
Correctie: er is een overvloed aan bewijs dat Hitler op 30 april 1945 zelfmoord pleegde. Alleen jij kiest er nu voor om de verhalen die inderdaad onzin zijn nog even te onderstrepen (de schedel in Rusland, de "dubbelgangers") terwijl je de serieuse bewijzen (o.a. Duitse ooggetuigen zoals Otto Günsche en Hans-Erich Voss) niet noemt. Je bent selectief bezig en dat is altijd een zwaktebod, maar als jij graag in complottheoriën wil geloven moet je dat natuurlijk zelf weten.
Maar het is dus niet zéker dat Hitler in de bunker stierf. Immers, van de Russen is bekend dat ze enkele keren hebben gelogen over het lichaam van Hitler, en dat de Duitse hoge heren in dezelfde bunker geloofden dat het Hitler was, is logisch als je bedenkt dat deze dubbelganger getraind was om zich als Hitler te gedragen (en immers ook een sprekende look-a-like was). Nee ik ben er niet van overtuigd dat deze theorie waar is, ik wil alleen aangeven dat het zeker nog een open discussie is waar je je er niet zo makkelijk van af maakt door het zeggen: Het is zeker dat Hitler is de bunker gestorven is. Ook al is daar misschien het meeste bewijs voor te vinden. Wees altijd kritisch met je bronnen.
Gast schreef:Iets als een Waffen-13 heeft ook nooit bestaan.
Mag ik vragen hoe je dit weet, en wat hier je bronnen van zijn?
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Jan Klaassen »

Gast schreef:Nee, er is geen bewijs dat hij zelfmoord gepleegd heeft.
De 'dooien' waren dubbelgangers, + de gevonden schedel is van een vrouw ( uit recente onderzoek ).
En als je russen geloof ben je niet wijs.
1) Hoeveel bewijs is er dat hij GEEN zelfmoord heeft gepleegd?
2) Hoe weet je zo zeker dat het dubbelgangers waren? (En waren het er meerdere dan??)
3) Dus de schedel is van een vrouw, dus heeft Hitler geen zelfmoord gepleegd?
4) Die Russen hebben juist gezegd dat de schedel (zie punt 3) van Hitler was. Dat geloofden we allemaal WEL. En nu aangetoond is dat het van een vrouw is, wordt dat ineens als bewijs tegen zijn zelfmoord aangedragen... Beetje vreemd dan...een argument baseren op iets wat je (je bent immers niet wijs als je de Russen geloofd) helemaal niet had mogen geloven.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Ratje2000 schreef:1: Voor zover ik weet zijn er geen andere mensen die weten dat het Barmbek deze gegevens heeft maar geheimhoudt, maar ik weet niet waar ik dat dan precies suggereer. Met 'toen ik hierover hoorde', bedoelde ik de theorie dat Hitler pas in 1952 stierf, en dat is een algemeen bekende theorie...
Dat is het niet, er is op het internet geen spoor van terug te vinden. Of google jij beter dan ik? Dan graag wat links naar websites of boeken
Ratje2000 schreef:2: Die mail zou ik even op moeten zoeken (mijn huis is pas geleden afgebrand), maar je kunt hem een dezer dagen online verwachten...
We wachten af
Ratje2000 schreef:3: Mijn contactpersoon daar is een oude kennis van mijn familie. Ik sprak hem over deze theorie en toen zei hij dat hij interessante gegevens voor me had. Ik zal geen naam noemen van deze contactpersoon, voor het geval dat er inderdaad blijkt geval te zijn van valsheid van geschrifte. Het blijft toch eens vriend... Het spijt me als dat maakt dat ik ongeloofwaardig overkom.
We toevallig de mist waarin elke hoax vastloopt. Van de dagboeken van Hitler en Jack the Ripper tot de al aangehaalde brief van Jochen Peiper, ze lopen allemaal via een vriend van een vriend die net overleden is, anoniem wil blijven of toevallig gevonden onder een plank. Je zegt het goed: het maakt jouw verhaal totaal ongeloofwaardig
Ratje2000 schreef:4: Dat was in juli 2009, de precieze datum weet ik niet meer... Mijn kennis was dus ook mijn gastheer.
How convenient zouden ze elders zeggen.
Ratje2000 schreef:5: Doordat deze persoon in het Barmbek in een hoge functie werkzaam is, en dit wellicht niet aan een journalist zou vertellen.
Maar wel aan jou...en jij schendt zijn vertrouwen door het een half jaar later bekend te maken op zomaar een klein forumpje? Wat zal jouw vriend ervan zeggen als het Barmbek email krijgt van mij of van journalisten die meer willen weten? Of dek jij je zo in tegen hun onvermijdelijke antwoord: namelijk dat zij van niets weten of dat ik gek ben.
Ratje2000 schreef:Uiteraard begrijp ik uw sceptische vragen. Immers het is altijd verstandiger om kritisch met onzekere bronnen om te gaan. Ik hoop dat het zo duidelijker is?
Je enige heldere en logische antwoord in dit topic tot nu toe. Oja, en nu kun je amok gaan maken dat ik onredelijk ben en dat je daarom geen zin meer hebt om ons meer te vertellen. Zo ging het ook met de Peiper hoaxer en het kwam hem goed uit. Jou ook?
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Jan Klaassen »

Gast schreef:
Ratje2000 schreef:2: Die mail zou ik even op moeten zoeken (mijn huis is pas geleden afgebrand), maar je kunt hem een dezer dagen online verwachten...
We wachten af

We toevallig de mist waarin elke hoax vastloopt. Van de dagboeken van Hitler en Jack the Ripper tot de al aangehaalde brief van Jochen Peiper, ze lopen allemaal via een vriend van een vriend die net overleden is, anoniem wil blijven of toevallig gevonden onder een plank. Je zegt het goed: het maakt jouw verhaal totaal ongeloofwaardig

How convenient zouden ze elders zeggen.

Maar wel aan jou...en jij schendt zijn vertrouwen door het een half jaar later bekend te maken op zomaar een klein forumpje? Wat zal jouw vriend ervan zeggen als het Barmbek email krijgt van mij of van journalisten die meer willen weten? Of dek jij je zo in tegen hun onvermijdelijke antwoord: namelijk dat zij van niets weten of dat ik gek ben.

Je enige heldere en logische antwoord in dit topic tot nu toe. Oja, en nu kun je amok gaan maken dat ik onredelijk ben en dat je daarom geen zin meer hebt om ons meer te vertellen. Zo ging het ook met de Peiper hoaxer en het kwam hem goed uit. Jou ook?
Is het nu echt nodig om van een (volgens mij) zeer interessant thema een moddergooicircus te maken? Waarom zo hard in de aanval... Als hij de spullen/mails etc. heeft komt hij daar vanzelf wel mee. Als je huis afgebrand is snap ik best, dat je niet direct voor een paar mensen een mailtje wil gaan zoeken; je hebt dan wel wat anders te doen. :!:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gesloten