Hitler's dood onzeker?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Ratje2000
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jan 2010, 21:22

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Ratje2000 »

michiel01 schreef:Dat doet overigens geen afbreuk aan een aantal punten welke hij, terecht, aanhaalt in deze discussie.
Dat zou ook niemand uit mijn mond horen komen, maar bedankt voor de toelichting.
Thom
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 dec 2008, 00:33
Locatie: Utrecht / Hamburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Thom »

Gast schreef:LOL, de gelovers in complottheoriën hebben elkaar gevonden hoor. Joepie. Misschien moeten jullie een samenwerkingsverband aangaan met militair.net en worldatwar.nl - daar zijn ze net zo dol op dit soort onzin :mrgreen:
Je hebt het in jouw -zeer korte- relaasjes over het belang van bronnen.
Voeg de daad eens bij het woord, en geef een citaat van mij, welk op dit forum staat, waarin ik aangeef in complottheoriën te geloven?
Je zult deze niet vinden. Iedereen heeft namelijk zijn eigen waarheid, en dat heb ik wél al een paar keer aangegeven.
Zonder paradigma's had dit forum niet bestaan, en ook geen zienswijzes zoals jij en ik deze hebben.

Ik vind het leuk dat er over dit soort disccusies zeer uitlopende meningen naar voren komen.
Maar bedenk wel dat zolang er mensen zijn die de "waarheid" op jouw manier brengen, er altijd vraag is naar alternatieven.
Om jouw vraag over toelichtingen voor te zijn, probeer eens iets volwassener te reageren (of juist af te wachten) wanneer jij zo zeker bent van jouw gelijk. Dat bespaart wrok, door opmerkingen als "dan heb je tijd genoeg om zélf e-mailtjes te fabriceren". Over complotten gesproken.

Bijvoorbaat dank voor de eventuele gezonde discussie je mogelijkerwijs alsnog kan aanknopen.

Thom.
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Vertel mij nog even waar ik de fout in ga met deze samenvatting: een bevriende medewerker van een ziekenhuis verteld jou een geheim dat zijn werkgever kost wat kost geheim wil houden uit angst voor "negatieve media aandacht", vervolgens krijg je zelfs toestemming van zijn baas (de directie) om deze documenten in te zien maar je mag ze niet kopiëren, opnieuw uit angst voor negatieve publiciteit....en vervolgens ga jij vragen stellen op een internetforum waarbij je het betreffende ziekenhuis met naam en toenaam noemt en het hele verhaal dat geheim moest blijven openbaar maakt.

Mis ik iets?
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door koos24 »

Ratje2000 schreef: Misschien een manier om lekker proberen mensen te beledigen zonder dat je accountnaam erbij staat? Log gewoon in kerel, dan weet ik tenminste wie me probeert belachelijk te maken...)
Gast probeert niemand te beledigen maar stelt kritische vragen, daarop antwoord jij
en stelt hij daarover kritische vragen.
Volkomen terecht die vragen, de dingen die je hier post zijn op zijn zachts gezegd
afwijkend van de "mainstream" geschiedenis.
michiel01 schreef:
"Gast" is een gast omdat, noem het gedoogbeleid, er weleens wat zaken speelde rond deze gast. Dat doet overigens geen afbreuk aan een aantal punten welke hij, terecht, aanhaalt in deze discussie.
Dat gedoogbeleid waardeer ik :)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mohnkey
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 sep 2009, 21:52

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Mohnkey »

Hitler is echt wel dood, ik kan niet begrijpen dat men daar aan twijfelt.
Thom
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 dec 2008, 00:33
Locatie: Utrecht / Hamburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Thom »

Gast schreef:Vertel mij nog even waar ik de fout in ga met deze samenvatting: een bevriende medewerker van een ziekenhuis verteld jou een geheim dat zijn werkgever kost wat kost geheim wil houden uit angst voor "negatieve media aandacht", vervolgens krijg je zelfs toestemming van zijn baas (de directie) om deze documenten in te zien maar je mag ze niet kopiëren, opnieuw uit angst voor negatieve publiciteit....en vervolgens ga jij vragen stellen op een internetforum waarbij je het betreffende ziekenhuis met naam en toenaam noemt en het hele verhaal dat geheim moest blijven openbaar maakt.

Mis ik iets?
Wanneer je het tegen mij hebt kan ik een simpel antwoord geven op jouw bericht.
Jouw samenvatting van het verhaal van Ratje2000 is zoals het er staat.

Maar daar reageerde ík dan weer niet op.
Ratje2000
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jan 2010, 21:22

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Ratje2000 »

Gast schreef:Vertel mij nog even waar ik de fout in ga met deze samenvatting: een bevriende medewerker van een ziekenhuis verteld jou een geheim dat zijn werkgever kost wat kost geheim wil houden uit angst voor "negatieve media aandacht", vervolgens krijg je zelfs toestemming van zijn baas (de directie) om deze documenten in te zien maar je mag ze niet kopiëren, opnieuw uit angst voor negatieve publiciteit....en vervolgens ga jij vragen stellen op een internetforum waarbij je het betreffende ziekenhuis met naam en toenaam noemt en het hele verhaal dat geheim moest blijven openbaar maakt.

Mis ik iets?
Op zich ga je nergens de fout in. Echter die naam en toenaam was niet mijn bedoeling om te vertellen. Dat kwam pas toen mensen vragen gingen stellen. Immers, wat hadden jullie gezegd als ik verder helemaal geen toelichting meer gegeven zou hebben?
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door LEO »

Gast schreef:LOL, de gelovers in complottheoriën hebben elkaar gevonden hoor. Joepie. Misschien moeten jullie een samenwerkingsverband aangaan met militair.net en worldatwar.nl - daar zijn ze net zo dol op dit soort onzin :mrgreen:
Beste gast,

Wat is uw probleem met worldatwar.nl ? Heeft dit een dieperliggende ondergrond of bazel je zomaar wat ?
Gebruikersavatar
ElderErnst
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jan 2010, 11:10
Locatie: Westerlee

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door ElderErnst »

Maar volgens mij moet elke doktor elk mens dat hij (gewond)tegen komt daar heb je die eed ja voor



ElderErnst :/
Nancy Astor: "Als ik uw vrouw was dan zou ik gif in uw koffie doen.". Churchill: "Nancy, als ik uw man was dan zou ik het opdrinken."---Winston Churcill



Voor Groningen!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Jan Klaassen »

ElderErnst schreef:Maar volgens mij moet elke doktor elk mens dat hij (gewond)tegen komt daar heb je die eed ja voor
ElderErnst :/
Klopt volgens mij ook, maar dan had het op z'n minst gezegd opvallend moeten zijn dat de persoon Adolf Hitler heette...Dan had er bij die dokter toch een belletje moeten gaan rinkelen...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

ElderErnst schreef:Maar volgens mij moet elke doktor elk mens dat hij (gewond)tegen komt daar heb je die eed ja voor
Uiteraard, maar als er vervolgens een patiënt binnenkomt die gewoon zegt dat hij Adolf Hitler is waardoor zijn naam ook gewoon op zijn ziekenhuisdossier komt te staan dan is het wel buitengewoon vreemd dat het ziekenhuis dit 57 jaar lang geheim weet te houden om het dan te verklappen aan iemand die het een half jaar later allemaal op een Nederlands forumpje verteld. Of niet?
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Gast schreef:Echter uit Duitse bronnen daterende uit 1943 valt af te leiden dat de Nazi's ook reeds beschikking hadden tot een hoog opgeleide en zwaar bewapende eenheid, geheten Die Waffen13.
Welke "Duitse bronnen"?
Boekenwurm

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Boekenwurm »

Ratje2000 schreef:Dat is het ook niet mensen, het enige probleem zit hem erin dat ik mijn pc dus ook ben verloren. Het is inmiddels zo'n 3 weken geleden van die brand, maar goed. Zoals ik al zei moet ik even nakijken waar ik hem heb staan, want ik weet zeker dat ik een back-up had... Dus het is gewoon even zoeken, en ik ben vrij druk...
Gast schreef:Dat is het niet, er is op het internet geen spoor van terug te vinden. Of google jij beter dan ik? Dan graag wat links naar websites of boeken
Eens even kijken:

http://greyfalcon.us/The%20World%20was% ... Hitler.htm

Dit is een vrij algemeen overzicht van de theorie.
Even reageren op deze discussie. Diverse mensen die in Hitlers nabijheid werkten en tot het laatst bij hem zijn gebleven hebben verklaard dat Hitler zelfmoord heeft gepleegd. Waarom zouden wij aan hun verklaring twijfelen? Welk voordeel hadden ze erbij om daar over te liegen? Dergelijke verzinsels dat Hitler nog na de oorlog zou hebben geleefd zijn dan ook grote onzin. Ze dragen alleen maar bij tot een soort van instandhouding van een mythe. Zo wordt er ook door velen gedacht dat Elvis Presley nog in leven zou zijn. :frownno: Beroemdheden mogen dan misschien symbolisch onsterfelijk zijn maar lichamelijk zijn ze dat toch wel degelijk.

De foto's van Hiters dubbelganger in de link van Ratje zijn door de Russen gemaakt. Het lijk is vrijwel direct door de Russen gevonden. Het was zo neergelegd dat de Russen het wel moesten vinden. Wie het lijk zo heeft neergelegd is niet bekend. Er wordt beweerd dat het lijk is neergelegd door een aantal SS officieren die zo de aandacht wilde afleiden van het echte verbrande lijk van Hitler. Zij wilde voorkomen dat de Russen het echte lijk van Hitler zouden vinden. Daar zijn ze echter niet in geslaagd. Aanvankelijk dachten de Russen dat het lijk van de dubbelganger echt was. Naast foto's hebben ze ook nog filmbeelden gemaakt van het lijk van de dubbelganger. Doormiddel van het gebit van het gevonden lijk kwam men er achter dat het Hitler niet kon zijn. Later heeft men dus de verbrande lijken van Hitler, Braun en Goebbels gevonden.
Stalin een groot bewonderaar van Hitler weigerde tot aan zijn dood toe te geloven dat Hitler aan zijn soldaten was ontsnapt. Hij had zelfs een commissie in het leven geroepen om te zoeken naar Hitler. Deze SMERSH commissie kwam door ondervragingen van de naasten van Hitler tot de conclusie dat Hitler wel dood moest zijn alleen Stalin weigerde dit te geloven. De jacht naar Hitler moest voor hem worden voortgezet.
De Russen hebben tot 1970 de lijken meerdere keren in oost Duitsland herbegraven. Men wilde voorkomen dat bekend zou worden waar de lijken uiteindelijk waren en dat de graven een bedevaartsoord zouden worden.
De laatste rustplaats is een Russische kazerne in Maagdenburg geweest. Op bevel van Brezjnev zijn de lijken in 1970 gecremeerd en ergens in oost Duitsland uitgestrooid.
Gebruikersavatar
ElderErnst
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jan 2010, 11:10
Locatie: Westerlee

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door ElderErnst »

Jha weet ik maar misschien was Duitsland nog steeds trots op hem dat ze het geheimhielden tot hij uiteindelijk gewoon stierf?




ElderErnst
Nancy Astor: "Als ik uw vrouw was dan zou ik gif in uw koffie doen.". Churchill: "Nancy, als ik uw man was dan zou ik het opdrinken."---Winston Churcill



Voor Groningen!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Jan Klaassen »

ElderErnst schreef:misschien was Duitsland nog steeds trots op hem
Dat lijkt me, lichtst gezegd, HOOGST onwaarschijnlijk. Daarnaast was Duitsland niet gewoon 'Duitsland' na de oorlog; de geallieerden waren er ook in grote getale aanwezig en die waren alles behalve trots op Hitler.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gesloten