Hitler had een ziekte

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
J86
Lid

Hitler had een ziekte

Bericht door J86 »

Laatst zag ik op tv een documentaire over Hitler daar zeiden ze dat hitler aan parkinson (ofzoiets) leed. Zo trilde hij vaak met zijn ene hand. weet iemand hier toevallig meer over
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Ik geloof dat Hitler pas met zijn hand trilde door een verwonding (psychisch of lichamelijk, dat weet ik niet precies) die hij op liep na de aanslag op zijn leven door Stauffenberg en consorten. Na die aanslag schijnt hij behoorlijk snel afgetakeld te zijn. Of hij voor die aanslag al aan Parkinson leed weet ik niet.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Het kan ook goed een bijeffect van de medicatie zijn die hij gebruikte. Slaappillen en dergelijke.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Michael
Lid

Bericht door Michael »

Op de laatste beelden van Hitler in Berlijn, toen hij die Hitlerjongen decoreerde, toen trilde hij pas erg, en zag er ook vreselijk slecht uit.
Mich
Lid

Bericht door Mich »

Een tip (waarvan ik hoop dat je er iets aan hebt):

Dr. John Lattimer heeft een boek over dit onderwerp geschreven. John Lattimer was arts ten tijde van het proces van Neurenberg, arts in de Spandau- gevangenis en één van de artsen die de moord op John F Kennedy onderzochten.

Het boek heet:
'Hitler's fatal sickness. And other secrets of the nazi leaders.'

Het boek is wel in het Engels en hier in Nederland vrijwel niet te krijgen. Misschien dat je er via ebay aan kunt komen?
Ik heb het boek hier en ik kan het zeker aan bevelen. Wat een fantastisch boek!

Mich.
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

De documentaire waarnaar verwezen wordt was op Discovery channel en die was zeer interessant.

Een van de meest vooraanstaande Parkinson artsen in de US heeft honderden videobanden van Hitler bekeken en kwam inderdaad tot de conclusie dat Hitler aan PArkinson leed. Voorbeeld ter onderbouwing van zijn conclusie o.a. beelden met trillende linkerhand. Hitler gebruikte nog maar een arm tijdens zijn redevoeringen ipv twee, altijd de linker die slap was. De linkerarm werd vaak ondersteund op de beelden. Arts rapporten met aanwijzingen.

Parkinson was destijds een doodsvonnis en Hitler wist dus begin jaren 40 dat hij niet al te lang meer had. De documentairemakers trekken daar de conslusie uit dat hitler de domme fouten die hij begin heeft gemaakt vanwege zijn ziekte. De aanval op Rusland moest hij wel doen in 1941 als hij nog enige kans van slagen wilde hebben voor zijn grote Duiste rijk. Langer wachten kon dus niet.

Parkinson tast de hersenen aan en je wordt er star en besluiteloos van, allemaal kwalen waar Hitler last van had.

Verder wordt gezegd dat hij aan Speed verslaafd was. Dit komt uit doksterrapporten van artsen die Hitler hielpen. hij kreeg dagelijk een injectie en daarmee kon hij dag en nacht doorgaan. Ook van speed wordt je star en zelfs agressief. Al deze beelden en omschrijvingen passen wel bij de Hitler zoals we hem kennen en ik vond het een gave documentaire.

Marc
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Michael schreef:en zag er ook vreselijk slecht uit.
ik vond hem altijd al vreselijk slecht uit zien :)

maar je hebt gelijk aan eind van de oorlog vooral op die beelden die je noemde zag hij er erg slecht uit...

maar wist niet dat hij aan parkinson leed zo vroeg al
Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

Parkinson is geen ziekte die alleen mensen met een leeftijd boven de 65 jaar kunnen krijgen.Vaders en moeders van bijv. 34 met 2 kinderen kunnen het net zo goed krijgen.

En dat geeft heel veel problemen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)