De meest slechte Nederlander?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik beschuldig geen enkele veteraan van oorlogsmisdaden. Wel bij de les blijven Seyffardt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar nu ga ik van mijn welverdiende nachtrust genieten. Ik ben uitgeput na een dag lang kindertjes indoctrineren met laf links gedachtengoed op kosten van de belastigbetaler ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Hij geeft het nota bene toe in het interview met Ger Vader, die jij echter per definitie als onbetrouwbaar kwalificeert en dat wil er bij mij niet in.

Er zijn dus meerdere verklaringen van betrokken militairen (onder ede, mind you!) én een sumiere bekentenis, kort voor zijn dood van PP zelf. Da's twee. Vervolgens staat vast dat hij actief gediend heeft bij de TNI en wat dat inhield weet je ook. Wat wil je nou nog meer als bewijs? Een mpeg filmpje van 's mans verraderlijke activiteiten op internet? :|
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:Ik beschuldig geen enkele veteraan van oorlogsmisdaden. Wel bij de les blijven Seyffardt.
Nee, dat niet; je verwijst naar de uitspraak van Boomsma, die dat dus wél liet doorschemeren.
Harro schreef:
Graa Boomsma is de schrijver die is vrijgesproken na zijn wat onbezonnen uitgesproken metafoor dat de daden van de Nederlandse soldaten in Indië te vergelijken waren met die van SS-ers*. Ook tegen hem voerden de Indië-Veteranen een jarenlange lastercampagne maar voor de rechter konden ze niet van hem winnen.
*Daden van SS-ers = synoniem voor oorlogsmisdaden, zeker in dit verband!
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Princen vertelde:

De allereerste keer dat ik wist dat we Nederlandse soldaten hadden doodgeschoten, bleef ik me afvragen of ik misschien een van die jongens had gekend. Het liet me niet los. Ook al hield ik me voor dat het oorlog was, dat ik niet sentimenteel moest worden, dat het niet uitmaakte wie de trekker over had gehaald, dat het ging over een goede zaak, maar toch heeft mijn geweten me lange tijd parten gespeeld.

Vooral dit: dat we nederlandse soldaten hadden doodgeschoten.
Hij,princen dus ook!!


bron:
http://home.iae.nl/users/arcengel/NedIndie/poncke.htm
Poncke Princen
Laatst gewijzigd door THOR op 13 sep 2006, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Hoezo ongeduldig? De bron die jij geeft is geschreven door een Indië-veteraan en van een objectieve weergave van de feiten is totaal geen sprake.
Harro kijkt zeker bij indymedia.nl?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

THOR schreef:Princen vertelde:

De allereerste keer dat ik wist dat we Nederlandse soldaten hadden doodgeschoten, bleef ik me afvragen of ik misschien een van die jongens had gekend. Het liet me niet los. Ook al hield ik me voor dat het oorlog was, dat ik niet sentimenteel moest worden, dat het niet uitmaakte wie de trekker over had gehaald, dat het ging over een goede zaak, maar toch heeft mijn geweten me lange tijd parten gespeeld.

Vooral dit: dat we nederlandse soldaten hadden doodgeschoten.
Hij,princen dus ook!!
Bron:http://home.iae.nl/users/arcengel/NedIndie/poncke.htm

Interessante site overigens :)
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

THOR schreef:
Harro schreef:Hoezo ongeduldig? De bron die jij geeft is geschreven door een Indië-veteraan en van een objectieve weergave van de feiten is totaal geen sprake.
Harro kijkt zeker bij indymedia.nl?
Geen idee, maar hij geeft zelf niet één weergave, objectief of niet.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

THOR schreef:Princen vertelde:

De allereerste keer dat ik wist dat we Nederlandse soldaten hadden doodgeschoten, bleef ik me afvragen of ik misschien een van die jongens had gekend. Het liet me niet los. Ook al hield ik me voor dat het oorlog was, dat ik niet sentimenteel moest worden, dat het niet uitmaakte wie de trekker over had gehaald, dat het ging over een goede zaak, maar toch heeft mijn geweten me lange tijd parten gespeeld.

Vooral dit: dat we nederlandse soldaten hadden doodgeschoten.
Hij,princen dus ook!!


bron:
http://home.iae.nl/users/arcengel/NedIndie/poncke.htm
Poncke Princen


Kijk ook eens hier:

http://www.wereldomroep.nl/achtergronde ... 20222.html

Vooral dit:
Oud-Indiëgangers verwijten hem deze desertie nog altijd. Zij beschuldigen hem ervan dat hij voormalige dienstmakkers heeft doodgeschoten, wat Princen overigens niet ontkent.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Maar nu ga ik van mijn welverdiende nachtrust genieten. Ik ben uitgeput na een dag lang kindertjes indoctrineren met laf links gedachtengoed op kosten van de belastigbetaler ;)

Dat weet je met harro maar nooit,die is veel te fanatiek en komt later terug om een bericht te plaatsen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Het zou leuk zijn als Seyffardt en Thor eens ophielden op de man te spelen. Harro discussieert scherp en op grond van argumenten en feiten die verifieerbaar moeten zijn. Dit is op buitenlandse fora (waar ik
overigens Harro al eerder was tegengekomen) gewoon. Ik vind het dan ook geen pas om met verwijzing naar zijn beroep allerlei beschuldigingen te uiten.

Ook het gedeeltelijk citeren, zelfs fout citeren vind ik onprettig.
Voorbeeldje, Thor citeert iets van de webpagina van Aad Engelfriet. maar doet dat slechts gedeeltelijk. Ik zou een ieder aan willen bevelen de HELE pagina es door te lezen, dan wordt het verhaal wel een beetje anders. Ik kan niet overtuigend uit zijn eigen verklaringen afleiden dat hij op zijn ex-collega's heeft geschoten.

Op een forum als AHF zou deze discussie gewoonweg worden afgebroken en zouden er posts gewist worden. (Ik hoor David T. al zeggen 'Drop the unfriendly attitude' :)

Ik moet zeggen, zo gaat de lol van 'discussieren' er voor mij er wel erg snel van af.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

... Hier wordt op het scherpst van de snede gediscussieerd. Heel erg mooi en goed voor het forum.

Het is echter niet goed als er op de man wordt gespeeld of op basis van persoonlijke gevoelens jegens deelnemers op het forum wordt gepost.

Als er klachten zijn over een of meerdere forumdeelnemers ga ik ervan uit dat dit via de staff van het forum wordt geregeld en niet via de posts.

.. En nu verder met deze prachtige discussie...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Motorway slaat de spijker op z'n kop. Door zéér selectief quoten, verdraaien van woorden en persoonlijke opmerkingen aan mijn adres wordt deze discussie op een oneigenlijke manier gevoerd. En dan was nou net de reden waarom ik besloten had mij terug te trekken uit de discussie topics. Ik probeerde het toch weer maar ik had beter moeten weten. De dicussie hier komt vooral uit nationalistische sentimenten. Het probleem met dit soort sentimenten is voor mij meestal dat ik zo weinig nationalist ben dat ik mij niet kan storen aan mensen die uit menselijke motieven voor de tegenpartij kiezen. Princen kon niet leven met de wijze waarop zijn maten de mensenrechten van de Indonesiërs schonden. Daar kan ik mee leven. Als je uit naam van het vaderland je verstand uitschakeld, blind bent voor misdaden of er zelfs aan deelneemt ben je in mijn ogen geen haar beter dan de SS. En een eenling die daar niet aan mee wilde doen vervolgens afschilderen als een verrader ien zwartmaken is laf.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Motorway slaat de spijker op z'n kop. Door zéér selectief quoten, verdraaien van woorden en persoonlijke opmerkingen aan mijn adres wordt deze discussie op een oneigenlijke manier gevoerd. En dan was nou net de reden waarom ik besloten had mij terug te trekken uit de discussie topics. .
Ik hoop niet dat je je terug trekt uit de afdeling discussie.
Vaak erger ik me groen en geel aan je maar je postings zijn leerzaam en goed onderbouwd.
De waarheid komt met de jaren
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Motorway slaat de spijker op z'n kop. Door zéér selectief quoten, verdraaien van woorden en persoonlijke opmerkingen aan mijn adres wordt deze discussie op een oneigenlijke manier gevoerd. En dan was nou net de reden waarom ik besloten had mij terug te trekken uit de discussie topics. Ik probeerde het toch weer maar ik had beter moeten weten. De dicussie hier komt vooral uit nationalistische sentimenten. Het probleem met dit soort sentimenten is voor mij meestal dat ik zo weinig nationalist ben dat ik mij niet kan storen aan mensen die uit menselijke motieven voor de tegenpartij kiezen. Princen kon niet leven met de wijze waarop zijn maten de mensenrechten van de Indonesiërs schonden. Daar kan ik mee leven. Als je uit naam van het vaderland je verstand uitschakeld, blind bent voor misdaden of er zelfs aan deelneemt ben je in mijn ogen geen haar beter dan de SS. En een eenling die daar niet aan mee wilde doen vervolgens afschilderen als een verrader ien zwartmaken is laf.
Harro schreef:

Als je uit naam van het vaderland je verstand uitschakeld, blind bent voor misdaden of er zelfs aan deelneemt ben je in mijn ogen geen haar beter dan de SS. En een eenling die daar niet aan mee wilde doen vervolgens afschilderen als een verrader ien zwartmaken is laf.

Uit het bovenstaande blijkt wel dat jij je nooit verdiept hebt hoe het in een oorlog toegaat.
Wat een soldaat meemaakt en dat zijn handelen verklaart.
En ook nog onze jongens uit maken voor ss`ers,getuigd van blinde haat tegen onze veteranen.
Zeer beschamend allemaal.
makkelijk lullen als je geen oorlog hebt meegemaakt.
En die eenling is natuurlijk princen,die met zijn uitrusting is overgelopen naar de vijand.
En heeft deelgenomen aan de actie`s tegen zijn eigen jongens.
Had het al eerder vermeld,heel jammer dat hij niet gesneuveld is.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Plaats reactie