De meest slechte Nederlander?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:
Als je uit naam van het vaderland je verstand uitschakeld, blind bent voor misdaden of er zelfs aan deelneemt ben je in mijn ogen geen haar beter dan de SS.
Is iemand die niet alleen deserteert, maar dan ook nog eens actief dienst neemt in het leger van de vijand, dan wél een haar beter dan de SS?

Ik zal proberen in het vervolg niet meer op de man te spelen inzake Harro, maar de verleiding is ook nu weer groot. Ik zal proberen uit te leggen waarom. Het zou eens goed zijn wanneer Harro eens inhoudelijk op bepaalde dingen reageert, die hij tot op heden naast zich neer heeft gelegd. Zo heb ik al een paar maal aangegeven dat de barbaarse methoden van de TNI en het vermoorden van Nederlandse burgers in schril contrast staan met het erkennen van mensenrechten, terwijl hij Princen afschildert als een voorvechter daarvan bij uitstek. Geen woord daarover, maar wel argwanend doen m.b.t. onder ede afgelegde getuigenverklaringen van militairen die erbij geweest zijn en een interview met Princen zelf door een Nederlandse journalist, die geenszins blijkgeeft zich tot het Story en Privé niveau te verlagen.
THOR
Lid

Bericht door THOR »

Motorway kijk hier maar eens,alles lezen a.u.b.!

http://home.iae.nl/users/arcengel/NedIndie/poncke.htm

Motorway schreef:

Ook het gedeeltelijk citeren, zelfs fout citeren vind ik onprettig.
Voorbeeldje, Thor citeert iets van de webpagina van Aad Engelfriet. maar doet dat slechts gedeeltelijk. Ik zou een ieder aan willen bevelen de HELE pagina es door te lezen, dan wordt het verhaal wel een beetje anders. Ik kan niet overtuigend uit zijn eigen verklaringen afleiden dat hij op zijn ex-collega's heeft geschoten.

Als je de bovenstaande site hebt gelezen,is je mening dan herzien?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Een goed en genuanceerd verhaal. Ik ben benieuwd naar de reactie van Harro.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Seyffardt schreef:Een goed en genuanceerd verhaal. Ik ben benieuwd naar de reactie van Harro.
Die krijg je niet. Zoals ik al zei had ik mij al eerder teruggetrokken uit de discussie topics en de hernieuwde kennismaking met jullie manier van discussiëren maakt dat ik bij dat besluit blijf.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

En dat terwijl ik toch beloofd heb om een beetje op mijn woorden te passen?
THOR
Lid

Bericht door THOR »

Harro schreef:
Seyffardt schreef:Een goed en genuanceerd verhaal. Ik ben benieuwd naar de reactie van Harro.
Die krijg je niet. Zoals ik al zei had ik mij al eerder teruggetrokken uit de discussie topics en de hernieuwde kennismaking met jullie manier van discussiëren maakt dat ik bij dat besluit blijf.
Nou moet ik wel heel hard lachen harro,het is wel zwak om niet inhoudelijk te reageren.
Je hebt mijn link dus gelezen en de conclusie getrokken dat je fout zit inzake princen.
[/list]
dan dooft het licht...
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Nou, laat ik je link dan toch maar even lezen dan. Ach wat grappig. Met geen woord wordt daar gesproken over dat wat jullie steeds beweren, dat Princen op zijn landgenoten heeft geschoten :mrgreen:

Wel dit fijne plaatje. Hoe Nederlandse soldaten - die we niet met SS praktijken mogen vergelijken - hun gevangenen "ondervragen"...

Afbeelding

Ik ben de manier waarop je mij constant aanspreekt in discussies meer dan zat maar dat heb ik hierboven al beschreven. Succes verder met je hersenspinsels.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:Met geen woord wordt daar gesproken over dat wat jullie steeds beweren, dat Princen op zijn landgenoten heeft geschoten
Niet? En wat schrijft PP zelf dan?
De allereerste keer dat ik wist dat we Nederlandse soldaten hadden doodgeschoten, bleef ik me afvragen of ik misschien een van die jongens had gekend. Het liet me niet los. Ook al hield ik me voor dat het oorlog was, dat ik niet sentimenteel moest worden, dat het niet uitmaakte wie de trekker over had gehaald, dat het ging over een goede zaak, maar toch heeft mijn geweten me lange tijd parten gespeeld.
Eén groep kwam via de weg en liep op de hinderlaag, wat op een schietpartij uitliep. De andere groep kwam door de tuin vanuit het noorden en begon, samen met de inmiddels gealarmeerde posten, in onze richting te schieten. De Chinese wachten vielen daarop mijn jongens aan en veroverden hun wapens. Het enige wat ik kon doen was om me heen schieten en maken dat ik wegkwam. Ik stond op twee meter afstand dus er zijn er heel wat tegen de vlakte gegaan, de rest is weggerend. Drie Chinezen die stokstijf bleven staan hebben we als dekking gebruikt en gevangengenomen. We hebben zelfs nog een aantal wapens weten te bemachtigen. Met slechts een gewonde zijn we thuisgekomen, zijn neus was finaal van zijn gezicht afgeschoten.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Harro het is een marinier en ik vind niets van de ondervragings technieken van die marinier terug in die van de SS?

hij heeft het geweer niet eens op ze gericht!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Erg vriendelijk ziet hij er niet uit. En volgens mij is hij van plan hun met zijn wapen te slaan.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Harro vermoedt dat de marinier op het punt staat om uit te halen naar die knapen, denk ik.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Dus iemand met een geweer slaan is heel normaal Mike?

Goed Seyffardt, dus hij heeft geschoten. Interessant want die info was ik niet eerder tegen gekomen. Wel een interessant context. Niet koelbloedig en met voorbedachte rade maar in paniek en met langdurige gewetensproblemen tot gevolg.
THOR
Lid

Bericht door THOR »

Typisch harro,hij moet en zal gelijk hebben.
Blijkbaar is hij niet verder gekomen dan deze onschuldige foto.
Want verder beneden staat een verklaaring van princen.
Dit dus:
De allereerste keer dat ik wist dat we Nederlandse soldaten hadden doodgeschoten, bleef ik me afvragen of ik misschien een van die jongens had gekend. Het liet me niet los. Ook al hield ik me voor dat het oorlog was, dat ik niet sentimenteel moest worden, dat het niet uitmaakte wie de trekker over had gehaald, dat het ging over een goede zaak, maar toch heeft mijn geweten me lange tijd parten gespeeld.
En vooral dit moet je je merken:
Dat ik wist dat we nederlandse soldaten hadden doodgeschoten.
We,m.a.w. hij princen dus ook.
En de verklaringen van diverse veteranen,maar dat gaat bij jou niet in omdat:volgens jou,de veteranen geen recht van spreken hebben omdat zij in jouwn ogen oorlogscriminelen zijn.
dan dooft het licht...
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Seyffardt schreef:Harro vermoedt dat de marinier op het punt staat om uit te halen naar die knapen, denk ik.
Wat denk jij dan, dat de nobele marinier een slang ziet en de weerloze gevangenen wil behouden voor een pijnlijke beet? :roll:
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Harro schreef:Dus iemand met een geweer slaan is heel normaal Mike?

Goed Seyffardt, dus hij heeft geschoten. Interessant want die info was ik niet eerder tegen gekomen. Wel een interessant context. Niet koelbloedig en met voorbedachte rade maar in paniek en met langdurige gewetensproblemen tot gevolg.
Vermoedens zijn geen bewijs voor een daad Harro daar moet je het toch mee eens zijn.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie