Metaaldetector kijkshop.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
KNIL.
Lid

Metaaldetector kijkshop.

Bericht door KNIL. »

Hallo.

Ik hoor vaak dat de metaaldetectors van de kijkshop alleen maar negatieve reacties krijgen.
Nu is mijn vraag: Zijn ze nu nou echt zo slecht?? Je kunt er toch wel mooie dingen me uit de grond halen,hij zoekt 12 cm diep heb ik gelezen.
Ik heb al eens een goedkoop ding gehad. (weet niet precies hoe duur en welk merk.) maar die deed het wel goed.
Ik wil niet echt elke week gaan zoeken dus is een metaaldetector van de kijkshop een goede oplossing?
zjopske
Lid

Re: Metaaldetector kijkshop.

Bericht door zjopske »

Met 12cm kom je nergens, leuk om euro`s van het strand af te plukken.
Maar militaria kan tot wal dik een meter diep liggen, tik maar eens in op youtube: ww2 relic hunt.

Dus koop een goede detector en geen prulletje :)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
KNIL.
Lid

Bericht door KNIL. »

Ok ik weet genoeg. :wink:

Nog evne een vraagje: Als je een metaaldetector wilt hoeveel ben je dan kwijt aan een goedkope goede? :?
christiaan1989
Lid

Bericht door christiaan1989 »

Met 12cm kom je nergens, leuk om euro`s van het strand af te plukken.
Niet helemaal waar. Met 12cm word meestal een item ter grootte van een euro bedoelt, een white's prizm 3 vindt een euro op 20-25 cm diepte. Hoe groter het item hoe dieper je moet graven, een helm op een goede 75 cm vindt een prizm bv ook.

Waar je wel gelijk in hebt is dat je het kijkshop gebeuren beter kan mijden, ook de black knight budget detectoren zou ik niet aan beginnen. Leuke instappers zijn bijvoorbeeld:
White's Prizm 3: €260
Garrett ace 250: €270
Xp adx150: €370

dit zijn nieuwprijzen, 2dehands liggen nog een stuk lager. Ik zou voor een prizm 3 gaan, lekker simpele (digitale) detector, aanzetten en gaan. Voordeel van een merk detector is dat mocht je het niet meer leuk vinden en je wil hem verkopen, dan krijg je er nog een aardige prijs voor. Goedkopere detectors dalen erg snel naar de 20 euro rubriek, zonde geld dus.

Edit: Even op de kijkshop site gekeken, daar zou ik niet aan beginnen, kijk gewoon even op MP :)
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
KNIL.
Lid

Bericht door KNIL. »

Spareb voor een White prizm dan maar!
:lol:
Laatst gewijzigd door KNIL. op 10 feb 2010, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
boekenwurm

Bericht door boekenwurm »

Zo te lezen zitten er op dit forum nogal wat mensen die een metaaldetector hebben. De meesten hier zullen er mee willen zoeken op een slagveld maar meestal zijn deze slagvelden toch verboden gebied voor het zoeken met een metaaldetector. Mijn vraag is niet vervelend bedoelt maar wat moet je dan eigelijk met zo'n metaaldetector als je op zulke plaatsen niet mag zoeken?
christiaan1989
Lid

Stiekem toch gaan en op zijn tijd hard rennen voor de boswachters. Houd de hobby spannend zal ik maar zeggen.
Kom je boswachters tegen die harder kunnen rennen als jijzelf, dan moet je zorgen dat je van te voren een cursus "hoe discussieer ik in het Duits zonder de boswachters nog pissiger te maken" gevolgd hebben.

Heb je die cursus niet gevolgd, dat heb je dus een probleem :mrgreen:
Boekenwurm

Bericht door Boekenwurm »

christiaandenhertog schreef:Stiekem toch gaan en op zijn tijd hard rennen voor de boswachters. Houd de hobby spannend zal ik maar zeggen.
Kom je boswachters tegen die harder kunnen rennen als jijzelf, dan moet je zorgen dat je van te voren een cursus "hoe discussieer ik in het Duits zonder de boswachters nog pissiger te maken" gevolgd hebben.

Heb je die cursus niet gevolgd, dat heb je dus een probleem :mrgreen:
Klinkt duidelijk maar toch komt eens het moment dat de boswachters sneller en slimmer is dan jij. En wat dan?
christiaan1989
Lid

Als je geluk hebt kom je er met een waarschuwing vanaf, anders kan je een boete betalen of je metaaldetector inleveren enz. Ligt er net aan in welke bui ze zijn.
Boekenwurm

Bericht door Boekenwurm »

christiaandenhertog schreef:Als je geluk hebt kom je er met een waarschuwing vanaf, anders kan je een boete betalen of je metaaldetector inleveren enz. Ligt er net aan in welke bui ze zijn.
En is je dat al eens overkomen?
christiaan1989
Lid

Mij gelukkig nog niet, ik ken er wel een paar die dat een keer mee hebben mogen maken. Ik heb wel een paar keer hard moeten rennen.
Vooral in duitsland zijn ze in bepaalde streken erg streng, vooral het voormalige oostfront naar ik gehoord heb schijnt een drama te zijn.
KNIL.
Lid

Bericht door KNIL. »

Maar dat rennen houd de spanning er ook in.
En spanning is een belangrijk stukje van het zoeken. :wink:
KNIL.
Lid

Bericht door KNIL. »

Als je overal zou mogen zoeken zou er nog meer geplundert zijn,nu kan je nog in gebieden komen waar nog niemand geweest is.
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

christiaandenhertog schreef:Mij gelukkig nog niet, ik ken er wel een paar die dat een keer mee hebben mogen maken. Ik heb wel een paar keer hard moeten rennen.
Vooral in duitsland zijn ze in bepaalde streken erg streng, vooral het voormalige oostfront naar ik gehoord heb schijnt een drama te zijn.
Hoe verklaar je dan dat ze met graafmachines materiaal uit de grond halen, niet erg stiekem me dunkt.
christiaan1989
Lid

Oostfront in Duitsland, Rusland is wat minder moeilijk. Polen weet ik niet. Ik hou het voorlopig maar wat dichter bij de deur.