Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Weet iemand of er (al dan niet online) een kaart van België (eventueel Nederland) bestaat waar je kan zien welke eenheden jouw streek/stad/dorp bevrijd hebben?
Alvast bedankt
Mvg
LordChaos
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Maar ik denk wel dat deze wel heeft bestaan.
Want in de oorlog had men grote kaarten waar men met vlaggetjes enz, de verplaatsing bij hield van de troepen.
Ook van de schepen enz.
"Nuts!" - General MacAuliffe 'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten
yente schreef:misschien wel een beetje logisch he, niet?
anders wisten ze niet waar hun troepen zaten. En dat is niet zo leuk...
Yente
Ik dacht dat hij bedoeld dat de bevolking dat bijhield. Ze luisterden naar de radio en tekende linie.
Mvg,
Jentyyy
Ook.
Zo hebben studenten van een universiteit van Stalingrad een grote kaart gemaakt om zo de troepen van het Rode Leger te kunnen volgen, want ze dachten dat die de Duitsers snel zouden verslaan. Maar naar maten de Duitsers dichter kwamen hebben ze de kaart moeten verwijderen.
Maar dit is vrij wel off-topic. (mochten Mods of andere leden dit off-topic vinden, verwijder het dan aub.)
"Nuts!" - General MacAuliffe 'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten