België

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

België

Bericht door Proos »

Ik heb hier en daar wat vrije tijd in het vooruitzicht en wil dat gebruiken om de hoofdstukken voor kinderen in elkaar te zetten. Aangezien gebleken is dat ook veel kinderen uit België de website bezoeken wil ik ook rekening houden met eventuele belangrijke gebeurtenissen daar.

Zo vraag ik mij af of er bijvoorbeeld 1) significante verschillen zitten in de uitvoering van de holocaust tussen Nederland en België en of er 2) ook een grote staking is geweest zoals in Nederland. 3) Zijn er verschillen in het verzet tussen België en Nederland?

Let wel, het moet natuurlijk relevant genoeg zijn om speciale aandacht te krijgen op de website. Te gedetaillieerde informatie zal de aandacht van kinderen doel verslappen en maakt het verhaal trager om te lezen. Alleen reageren bij interessante gebeurtenissen die een Belgisch kind gewoon móét weten bij de opvoeding :)

Wie helpt?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

grote staking: niet dat ik weet
Het voornaamste verschil tussen NL en B verzet is dat het Belgische meer groepringen kende
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ten gevolge van een andere organisatiestructuur of was er gewoon meer verzet?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Meer verschillende belangen die verdedigd werden, er was bijzonder veel politiek mee gemoeid.
Plaats reactie