Wauw

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
micky
Lid

Re: Wauw

Bericht door micky »

De beste man/jongen stelt een vraag en wordt meteen keihard de grond in geboord. Well done guys :bonk:
Ik schaam me bijna om hier te posten.
Wat maakt het uit wie Bastogne heeft helpen ontzetten, Leningrad of Stalingrad? Weet jij die eenheden?
Jij zegt dat je de 'algemene geschiedenis' meer aandacht wilt laten besteden. Maar als iemand wat vraagt over iets specifieks moet hij blijkbaar maar jouw mening delen. :r
Sorry hoor maar dit moest er even uit, ik zit dit te vaak de laatste tijd!
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

micky schreef:De beste man/jongen stelt een vraag en wordt meteen keihard de grond in geboord. Well done guys :bonk:
Wat maakt het uit wie Bastogne heeft helpen ontzetten, Leningrad of Stalingrad? Weet jij die eenheden?
Jij zegt dat je de 'algemene geschiedenis' meer aandacht wilt laten besteden. Maar als iemand wat vraagt over iets specifieks moet hij blijkbaar maar jouw mening delen. :r
Ik bescherm de geschiedenis. Bij foiten spring ik in, tenzij ik het niet weet. Bij teveel aandacht aan één onderwerp (BoB) spring ik in. Trouwens, ik heb gevraagd vanwaar zijn belangstelling in die eenheid. Of mag dit ook niet? Het is een forum en ik ben vrij te vragen wat ik wil, als het maar Wo2 is zoals NU! Zou jij het graag hebben dat over de 10 jaar niks anders dan Easy Compagny shit in de boeken verschijnen en niks anders? Want tot zover ik nu de jeugd bekijk, de kans is zeer groot dat dit gebeurd. In Ieper (onderwerp Wo1) geven ze aandacht aan alle eenheden die betrokken raken in de oorlog rond Ieper. Dus waarom doen wij dit niet met Wo2 op het forum? Mensen laten overtuigen.....er is meer dan Easy Company. Dat ze zich niet moeten richten op films, maar ook op vergeten onderwerpen. Is dit geen prima idee? Wel, dit is wat ik nu doe!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

micky schreef:De beste man/jongen stelt een vraag en wordt meteen keihard de grond in geboord. Well done guys :bonk:
Ik geef je gelijk de vraag wordt de grond ingeboord. Het maakt zeker niks uit heeft allemaal te maken met interesses, maar iedereen denkt zowat dat alleen E Co. 101st AB 506th PIR daar gezeten heeft en gevochten heeft wat niet zo is...
Van Leningrad of Stalingrad weet ik het niet, waarom? Nou omdat het niet mijn interesses heeft.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
beno
Lid

Bericht door beno »

Ik vind het ook soms irritant dat 'iedereen' nu plots enkel in de 101st geinteresseerd is. Ikzelf heb interesse in wapens en munitie... afgezaagd? Misschien, maar het is mijn interesse dus hoeft niet iedereen zich daarmee te moeien. Hetzelfde is hier van toepassing, iedereen heeft andere interesses, so be it. Dit is geen aanval jegens de mensen die hier al gereageerd hebben, maar gewoon een tip. Sniper snoop heeft gelijk dat alle aspecten van de geschiedenis belicht moeten worden, maar je begint altijd met 1 thema. Als je openstaat voor nieuwe onderwerpen, dan groei je verder. De interesse van de Gast is (waarschijnlijk) met BoB gekomen, en daar is op zich niets mis mee. (zolang hij maar niet denkt dat zonder de 101st de hele oorlog verloren was (als iemand al kan winnen in een gewapend conflict...)).
Hopelijk heb ik hier geen verkeerde dingen gezegd,
mvg,
Benoit
Gast

Bericht door Gast »

Er is werkelijk geen mens die nog helemaal niets over zo'n onderwerp weet en dan plotseling als eerste stap op weg naar interesse in de Tweede Wereldoorlog over een willekeurige onbekende eenheid begint te lezen. Benoit slaat de spijker op z'n kop. Iedereen moet ergens voor het eerst in aanraking komen met de geschiedenis en door de populariteit van Band of Brothers is dit bij jonge mensen nu eenmaal vaak die eerste aanraking.

Iemand meldt zich enthousiast omdat hij een geweldige dag heeft beleefd en als er al een reactie komt is het omdat iemand hem "hoofdschuddend" ter verantwoording roept: of hij maar even wil uitleggen waarom hij de zoveelste BoB fan is. Mij lijkt het veel zinvoller om zo'n jongen vriendelijk te ontvangen en wegwijs te maken waardoor hij zich thuis voelt en vanzelf meer leert en ontdekt over de Tweede Wereldoorlog.

@ Leo: dat lijkt mij niet, mijn expertise over het Ardennenoffensief ligt heel ergens anders dan specifiek de vraag hoe men met veteranen in contact komt. Bovendien doe ik slechts zelden een rondje over dit forum dus ik zag zijn bericht gisteren pas. Als ik een antwoord heb zal ik niet nalaten te helpen (zie ondermeer de topics Groot-Brittannië of Verenigd Koninkrijk, Feldpost nr. L 30309, Holocaust, meer dan alleen de Joden?, Lager Lauterberg , (Vernietigings)kamp Maly Trostenets, SS-Kraftfahrschule 1 en waarom wilde hitler de joden dooden?)
Nick.Dracu
Lid

Bericht door Nick.Dracu »

Jongens,
Veel jonge mensen graken geïntrigeerd door BoB. ze willen er meer over weten, Ze willen weten wat die mannen gedaan hebben voor
ons. Dat kun je hun toch moeilijk kwalijk nemen? En is het niet waar iedereen die de films heeft gezien staat er toch enkele
minuten bij stil. Maar is dat de bedoeling niet? is het de bedoeling niet om zo de jonge mensen aan te zetten die periode niet te vergeten?
Geloof me, nadat ze wat meer hebben opgezocht over de 101st zullen ze weldra meer willen weten over andere eenheden, zowel Geallieerd als
Axis. Geef ze daarom tijd.
Ik zelf ben ook begonnen door te gaan kijken naar Saving Private Ryan en Cod te gamen . Maar nu is de interesse wat veranderd en heb ik me meer toe gespitst op de Luftwaffe en whermacht.
Daarom jongens,nog een keer, geef ze gewoon tijd, als ze echt geïnteresseerd zijn in de periode zal hun perspectief groter worden dan enkel de 101st.
Grz :wink:
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

sniper snoop schreef:Ik bescherm de geschiedenis. Bij foiten spring ik in, tenzij ik het niet weet. Bij teveel aandacht aan één onderwerp (BoB) spring ik in. Trouwens, ik heb gevraagd vanwaar zijn belangstelling in die eenheid. Of mag dit ook niet? Het is een forum en ik ben vrij te vragen wat ik wil, als het maar Wo2 is zoals NU! Zou jij het graag hebben dat over de 10 jaar niks anders dan Easy Compagny shit in de boeken verschijnen en niks anders? Want tot zover ik nu de jeugd bekijk, de kans is zeer groot dat dit gebeurd. In Ieper (onderwerp Wo1) geven ze aandacht aan alle eenheden die betrokken raken in de oorlog rond Ieper. Dus waarom doen wij dit niet met Wo2 op het forum? Mensen laten overtuigen.....er is meer dan Easy Company. Dat ze zich niet moeten richten op films, maar ook op vergeten onderwerpen. Is dit geen prima idee? Wel, dit is wat ik nu doe!
Volgens mij vat u het hier verkeerd op. De topic-starter heeft een vraag, en die beantwoord jij met je eigen mening, die niets toevoegt aan het geheel. Hij vraagt; is het mogelijk die helden te ontmoeten (wat natuurlijk in enthousiasme opkomt, en een nobel streven is) en jij antwoord over de gehele linie dat BoB of weet ik veel wat voor 'n company teveel aandacht krijgt. Laat die persoon toch zelf bepalen wat hij wil. Ik sluit me bij Micky aan; er wordt teveel eigen mening gegeven als iemand een vraag stelt; iets wat in veel gevallen niet nodig is.

Groeten
Oberstleutnant Erich von Liechtenstein
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Het boeit me niet wat ze doen, maar wel dat er teveel aandacht geschonken word aan de 101st. Ze zitten dan te zeuren in games (zie hier) dat erteveel dezelfde games gemaakt worden. Waarom denken jullie? Omdat de meeste interesse ligt bij de Amerikanen. Als de wereld eens anders moet zijn waardoor men aandacht geven aan het verzet en geen Amerikanen etc... dan hebben we voortaan verzetspellen. Dus heb eerst inspiratie om iets anders te kiezen dan Bob! Want Bob maakt de Wo2 geschiedenis flauw!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
christiaan1989
Lid

Bericht door christiaan1989 »

Volgens mij vat u het hier verkeerd op.
Of u, Naar mijn mening stelt hij alleen een vraag.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gast

Bericht door Gast »

sniper snoop schreef:Dus heb eerst inspiratie om iets anders te kiezen dan Bob! Want Bob maakt de Wo2 geschiedenis flauw!
Het ontgaat mij volledig wat je nu eigenlijk wil zeggen. Moeten mensen die WO2 leren kennen door BoB eerst maar eens interesse krijgen in andere onderwerpen voordat zij zich op dit forum mogen komen melden?

Note aan de moderators: spijtig dat mijn reactie van vannacht niet door jullie censuur is gekomen. Is daar een reden voor?
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Helaas door een aantal berichten zal ik dit topic moeten sluiten.

Het is helaas weer eens dieptreurig hoe sommige mensen reageren op een vraag van een ander.
Ook gebande ex forumleden spelen hier een grote rol aan mee.

Bij deze gesloten. :(
Gesloten