Negers tijdens wo2?
- Simon
- Lid
-
- Lid
Segragatie in het Amerikaanse leger. Je snapt wie er vanwege de destijds geldende normen, de lijken mocht opruimen bij Baugnez...

En waar iedereen "Malmédy" kent, blijft het schandalig stil als het afro-Amerikanen betreft...
Private Curtis Adams, Corporal Mager Bradley, Pfc George Davis, Staff Sgt. Thomas J. Forte, Tech 5 Robert L. Green, Pfc James Leatherwood, Private Nathaniel Moss, Pfc George W Moten, Private William E. Pritchett, Tech 4 James A. Stewart en Pfc Due W Turner werden op 17 december 1944 door Leibstandarte soldaten na hun overgave met voertuigen overreden en met geweerkolven afgemaakt.

En waar iedereen "Malmédy" kent, blijft het schandalig stil als het afro-Amerikanen betreft...
Private Curtis Adams, Corporal Mager Bradley, Pfc George Davis, Staff Sgt. Thomas J. Forte, Tech 5 Robert L. Green, Pfc James Leatherwood, Private Nathaniel Moss, Pfc George W Moten, Private William E. Pritchett, Tech 4 James A. Stewart en Pfc Due W Turner werden op 17 december 1944 door Leibstandarte soldaten na hun overgave met voertuigen overreden en met geweerkolven afgemaakt.
- Dodo
- Lid
Dit doet me toch wat. Ze mochten de lijken opruimen, en ze hadden de pech om door leibstandarte soldaten vermoord te worden.
Gruwelijk en smerig.
Gruwelijk en smerig.
Laatst gewijzigd door Dodo op 27 jun 2004, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- Sjoerd
- Lid
Toch waren er ook negers actief in gevechtsfuncties aan de Geallieerde zijde. De toenmalige US Army Air Force (de huidige US AirForce) had één eenheid ( de 332ndFighterGroup) waarin uitsluitend Negers vlogen.
De vliegtuigen van deze eenheid waren herkenbaar aan de rode staartvlakken en rode naafkappen.
Bij de landmacht werden ze inderdaad bijna alleen voor bevoorradingsdoeleinden ingezet.
Ik weet niet hoe het bij de Navy zat, maar op Pearl Harbour alleen durf ik niet af te gaan omdat de film niet echt op alle fronten historisch correct was.
De vliegtuigen van deze eenheid waren herkenbaar aan de rode staartvlakken en rode naafkappen.
Bij de landmacht werden ze inderdaad bijna alleen voor bevoorradingsdoeleinden ingezet.
Ik weet niet hoe het bij de Navy zat, maar op Pearl Harbour alleen durf ik niet af te gaan omdat de film niet echt op alle fronten historisch correct was.
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 27 jun 2004, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Sjoerd
- Lid
Ik vergat het er net bij te zetten, maar over die eerste Negeroide piloten is een film gemaakt. Ik kan alleen niet meer op de naam komen. Ik weet nog uit mijn hoofd dat John Lithgow erin meespeelde. Weet iemand toevallig hoe deze film heet? Ik zou hem graag nog eens zien namelijk.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
-
- Lid
Let wel, de vermoorde soldaten waren van 333rd Field Artillery batallion en niet dezelfde die de lijken moesten opruimen.
De Tuskagee Airmen of zoiets, toch? Maar dat was een experiment van vooruitstrevende Amerikaanse officieren die zelf niet doorhadden hoe rascistisch ze eigenlijk toch nog waren. Segregatie, dus dan wel een aparte eenheid dus niet mengen.
De Tuskagee Airmen of zoiets, toch? Maar dat was een experiment van vooruitstrevende Amerikaanse officieren die zelf niet doorhadden hoe rascistisch ze eigenlijk toch nog waren. Segregatie, dus dan wel een aparte eenheid dus niet mengen.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
-
- Lid
-
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Het duurde tot enkele jaren geleden voordat er alsnog purple hearts werden uitgereikt en dat vooral door toedoen van een Amerikaanse journaliste die het gebeuren uitploos. Natuurlijk wel op z'n Amerikaans dus is het onduidelijk wie binnen de Leibstandarte verantwoordelijk was. Ik kwam het op het spoor doordat Knittel (in haar artikel met verkeerde rang) de schuld kreeg. Het was waarschijnlijk wel een verkenningseenheid van zijn 3. Kompanie maar Knittel zelf was totaal ergens anders. Maar daar wennen we aan. Zijn naam viel enkele weken terug nogeens in de Amerikaanse pers vanwege zijn "involvement in the Malmédy Massacre". Onzin natuurlijk.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal