Hallo iedereen van het Wo2Forum.
Als allereeste, wil ik mij voorstellen, want ik ben momenteel nieuw op dit Forum. Ik weet ook niet of dit in de goede rubriek staat. Verbeter me dan.
Mijn naam is Ruben en woon in Limburg.
Ik ben al tijden geintereseert in de wereld oorlogen. Ik heb een tijd met de metaal detector gaan zoeken, veel patronen (etc. etc.) gevonden. Ben na een tijdje niet meer zo aan het zoeken met de metaal detector. Komt ook omdat ik minder tijd heb. Ik deed zoeken met een DS-45.
Genoeg over mij, laten we beginnen met het onderwerp.
Ik ben samen met mijn broertje, ooit begonnen aan een youtube kanaal (youtube.com/iamcrazyruben), en wij maakte vooral grappige filmpjes. Wij kwamen toen op het idee, om een oorlogs film te maken. Maar natuurlijk hebben we mensen nodig!
Wil jij ons misschien meehelpen? Dan zou ik je van harte willen bedanken. Maar er zijn een paar regels; zoals: Je moet 12+ zijn, (het liefste) eigen kledij (amerikaanse airborne 101th of 82nd, britse airborne 1th of 6e of Rangers division). Voor de rest zijn de regels van zelf sprekend (zoals geen echte geweren, airsoft en windbuck mag wel)
Zoals je misschien net al hebt gelezen, woon ik in Limburg. Woon jij ook toevallig en limburg, en heb je zin om een keertje mee te doen? Dan ben je van harte welkom!
Ik hoop dat jullie mij welkom heten op dit Forum.
mvg,
Ruben
Re-enactors (soldaten) gezocht voor amateur oorlogsfilm!
- RubenW
- Lid
Re-enactors (soldaten) gezocht voor amateur oorlogsfilm!
This Generations Of Americans Has A Rendezvouz With Destiny. -The 101th Airborne Division
- pietertje
- Lid
Re: Re-enactors (soldaten) gezocht voor amateur oorlogsfilm!
hallo ruben, ik wil even een paar puntjes aanstippen.
- Natuurlijk van harte welkom op dit forum, ik hoop dat je er wat aan hebt:)
- ten tweede, een leuk idee dat je een film wilt gaan maken over de 2e wereldoorlog, maar bedenk wel dat je eerst wat richtlijnen moet hebben wat je wilt gaan filmen, je kan niet pas gaan bedenken wat je gaat doen als je al je acteurs op de stoep hebt staan.
- als laatste punt, binnen nederland zijn Airsoft wapens verboden, onder de leeftijd van 18 jaar zijn ook windbuksen verboden! let hier goed mee op, Ook hier moet je je houden aan de Nederlandse Wetgeving.
dit was het wel,
mvg,
Hans
- ten tweede, een leuk idee dat je een film wilt gaan maken over de 2e wereldoorlog, maar bedenk wel dat je eerst wat richtlijnen moet hebben wat je wilt gaan filmen, je kan niet pas gaan bedenken wat je gaat doen als je al je acteurs op de stoep hebt staan.
- als laatste punt, binnen nederland zijn Airsoft wapens verboden, onder de leeftijd van 18 jaar zijn ook windbuksen verboden! let hier goed mee op, Ook hier moet je je houden aan de Nederlandse Wetgeving.
dit was het wel,
mvg,
Hans
- RubenW
- Lid
Hallo Hans,pietertje schreef:hallo ruben, ik wil even een paar puntjes aanstippen.
dit was het wel,
mvg,
Hans
bedankt voor je reactie.
Ik heb alle richtlijnen al, heb al storyline en script. Kan het niet zo via een forum zeggen, omdat het privé is (je ken het vergelijken met een professionele film, die laten dat ook niet zomaar zien).
Ik weet alles van de Nederlandse Wetgeving ivm Airsoft en Windbucksen. Ik bedoel er mee, dat ze er niet echt mee gaan schieten (ijzeren, plastic bolletjes), maar dat ze onklaar zijn gemaakt. Het gaan alleen om het idee.
Ruben
This Generations Of Americans Has A Rendezvouz With Destiny. -The 101th Airborne Division
- Bolt Action
- Lid
Om een opsomming bij de adviezen van Pietertje te maken. Ik zou geen kinderen van 12-15 jaar laten acteren als je een serieuze amateurs oorlogsfilm wil maken; ze zijn namelijk veel te jong. En dan bedoel ik dat niet kwa gedrag maar kwa uiterlijk.
Daarnaast zou ik als serieuze (amateurs) oorlogsfilm ook proberen zo veel mogelijk echte wapens (onklare uiteraard) te gebruiken, en let een beetje op de equipment die ze dragen. (Geen K98 in combi met MG42 op een soldaar om maar een voorbeeld te geven)
Nog 1 ding dan ben ik klaar (
) Gebruik alsjeblieft een filmcamera met een standaard er onder als je dit nog niet van plan was. Zelf doe ik dit als incidenteel-amateur-cameraman ook. Het verbeterd de kwaliteit zoveel beter omdat je geen 'aardbeving' gedurende de hele filmpjes hebt.
Daarnaast zou ik als serieuze (amateurs) oorlogsfilm ook proberen zo veel mogelijk echte wapens (onklare uiteraard) te gebruiken, en let een beetje op de equipment die ze dragen. (Geen K98 in combi met MG42 op een soldaar om maar een voorbeeld te geven)
Nog 1 ding dan ben ik klaar (

Beste Ruben.
Nog enkele tips.
Maak je film op Belgische bodem, ook al zou het in Nederland gebeurd zijn.
De meeste wapens voor deze periodes zijn vrij. Enfield, mauser, enz.
Wij hebben zelf al een film gemaakt over de Belgische SAS in Gedinne. De opnames zijn gebeurd in onze achtertuin. Bij wijze van spreken.
alleen ik rkijg de film niet geladen op youtube.
grtz
Athoc
Nog enkele tips.
Maak je film op Belgische bodem, ook al zou het in Nederland gebeurd zijn.
De meeste wapens voor deze periodes zijn vrij. Enfield, mauser, enz.
Wij hebben zelf al een film gemaakt over de Belgische SAS in Gedinne. De opnames zijn gebeurd in onze achtertuin. Bij wijze van spreken.
alleen ik rkijg de film niet geladen op youtube.
grtz
Athoc
-
- Lid
Zet het zelfde bericht eens op http://www.re-enactmentforum.nl !
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;