hurtgenwald ,gaan zoeken met metaaldetector gevaren tips ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
ww2digger
Lid

hurtgenwald ,gaan zoeken met metaaldetector gevaren tips ?

Bericht door ww2digger »

Hallo Allemaal ,

wij willen gaan zoeken met de metaaldetector in het hurtgenwald ,
ik gebruik een Garrett Ace 250 met grote spoel.

alle tips en info en verhalen zijn welkom over boswachters en andere gevaren ? (boetes ?)

bij voorbaat dank ,
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

Re: hurtgenwald ,gaan zoeken met metaaldetector gevaren tips

Bericht door asjemenou »

ww2digger schreef:alle tips en info en verhalen zijn welkom over boswachters en andere gevaren ? (boetes ?)
De tip die ik je kan geven is om dit soort vragen hier beter niet te stellen. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel. :wink:
Of er boetes worden opgelegd aan betrapte relichunters in het Hürtgenwald door boswachters of politieagenten zou ik niet weten.
Ik ken wel een mogelijk gevaar welke jij daar zou kunnen tegenkomen maar die kun je zelf ook wel bedenken lijkt mij.
Uiteraard ben jij daar héél voorzichtig mee. Dat zeiden de omgekomen EOD collega's van mijn oom destijds ook. Ondanks het feit dat deze mensen er toch iets meer verstand van hadden dan jij.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

asjemenou schreef:
ww2digger schreef:alle tips en info en verhalen zijn welkom over boswachters en andere gevaren ? (boetes ?)
De tip die ik je kan geven is om dit soort vragen hier beter niet te stellen. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel. :wink:
Of er boetes worden opgelegd aan betrapte relichunters in het Hürtgenwald door boswachters of politieagenten zou ik niet weten.
Ik ken wel een mogelijk gevaar welke jij daar zou kunnen tegenkomen maar die kun je zelf ook wel bedenken lijkt mij.
Uiteraard ben jij daar héél voorzichtig mee. Dat zeiden de omgekomen EOD collega's van mijn oom destijds ook. Ondanks het feit dat deze mensen er toch iets meer verstand van hadden dan jij.
Inderdaad. En ook al lijkt het op iets wat niet lijkt op munitie, het kan steeds munitie zijn.

Iemand heeft een stok met een knots uit de grond gegraven en dacht aan een soort geleider voor electricteit. Hij nam het mee naar huis. Ik ken die persoon niet persoonlijk. Ik was enkel een koper van hem toen ik een Belgische model 1949 helm kocht. Hij toonde al zijn vondsten waaronder zijn electricteit geleider (zoals hij beweerde). Maar wat hij niet wist, dat hij een nummerke 24 markske 2 in handen had die nog intact was. Geweergranaat. Nog ene geluk dat die granaten op hun snuit terug moet komen om te exploderen en dat de pin beveiligd is met twee halve bolletjes die opgehouden worden door een kapje en een pinnetje. Dus een minder gevaarlijk type (natuurlijk, het blijft springstof en aldus gevaarlijk!!!!).
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Bolt Action
Lid

Bericht door Bolt Action »

sniper snoop schreef:
asjemenou schreef:
Inderdaad. En ook al lijkt het op iets wat niet lijkt op munitie, het kan steeds munitie zijn.

Iemand heeft een stok met een knots uit de grond gegraven en dacht aan een soort geleider voor electricteit. Hij nam het mee naar huis. Ik ken die persoon niet persoonlijk. Ik was enkel een koper van hem toen ik een Belgische model 1949 helm kocht. Hij toonde al zijn vondsten waaronder zijn electricteit geleider (zoals hij beweerde). Maar wat hij niet wist, dat hij een nummerke 24 markske 2 in handen had die nog intact was. Geweergranaat. Nog ene geluk dat die granaten op hun snuit terug moet komen om te exploderen en dat de pin beveiligd is met twee halve bolletjes die opgehouden worden door een kapje en een pinnetje. Dus een minder gevaarlijk type (natuurlijk, het blijft springstof en aldus gevaarlijk!!!!).
Die zal toen wel flink zijn geschrokken toen je dat zei.

Overigens, zoals eerder gezegd: je weet wat je kan en zult aantreffen. Dus wees slim en blijf van munitie af. Voornamelijk omdat er een zeer grote kans is dat het hier munitie betreft waar grote partijen ijzer in zijn verwerkt. Die zijn nu half verrot en de beveiligingen zullen in de meeste gevallen niet meer werken. Behandel het dus als scherpe munitie (wat je overigens al had bedacht geloof ik zo)
Dannyfbgt
Lid

Bericht door Dannyfbgt »

ik begreep dat Hurtgenwald de place to be was voor diggers en er niet veel meer te vinden is
panzer lehr
Lid

Bericht door panzer lehr »

Er zalo nog wel iets te vinden zijn Idd maar zeker oppassen voor munutie en bij het vinden van een stofelijk overschot bel je best even de politie.
Nick U
Lid

Bericht door Nick U »

ww2digger schreef:Hallo Allemaal ,

wij willen gaan zoeken met de metaaldetector in het hurtgenwald ,
ik gebruik een Garrett Ace 250 met grote spoel.

alle tips en info en verhalen zijn welkom over boswachters en andere gevaren ? (boetes ?)

bij voorbaat dank ,

- Kleine bosjes pakken
- grote bossen mijden
- bekende dorpen mijden
- auto ver weg van de zoekplek neerzetten
- tas meenemen waarin zowel je detector volledig inpast alswel je schep( voor als je terugloopt naar de auto)

en goed uit je doppen kijken..

Edit:

Als je met de garreth ace 250 wil gaan wens ik je veel succes.. je zult hooguit wat boemmateriaal naar boven halen..
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
warhead
Lid

Bericht door warhead »

zoeken in het allerseelenslacht gebied bij schmidt is oke laatst nog geweest met succes wel oppassen voor de reichs politzei eenmaal betrapt dan ben je goed de klos, er schijnen ook nog in het hurtgenwald mijnen te liggen waar weet ik zo niet ik heb het ook maar gehoord van een buurt bewoner, risico's zijn er altijd als je dat soort hobby's hebt.
Plaats reactie