oorzaken tweede wereldoorlog

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
roolf

oorzaken tweede wereldoorlog

Bericht door roolf »

Was de spaanse burgeroorlog een oorzaak van de tweede wereldoorlog?
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

IK denk niet dat er een direct verband is tussen de Spaanse Burgeroorlog en de tweede wereldoorlog.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

nee het was niet de spaanse burgeroorlog maar het was de eerste wereldoorlog
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

De duitse luftwaffe heeft er wel gevlogen en zo verkregen ze ook een voorsprong in de Tweede wereldoorlog omdat hun al ervaring hadden, of er andere duitse krijgsonderdelen er hebben gezeten weet ik niet !
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

ironmarc schreef:nee het was niet de spaanse burgeroorlog maar het was de eerste wereldoorlog
Wat bedoel je, ironmac?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Brianlinden@leiden schreef:De duitse luftwaffe heeft er wel gevlogen en zo verkregen ze ook een voorsprong in de Tweede wereldoorlog omdat hun al ervaring hadden, of er andere duitse krijgsonderdelen er hebben gezeten weet ik niet !
Er heeft geloof ik zelfs een panzereenheid gezeten
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

okke schreef:IK denk niet dat er een direct verband is tussen de Spaanse Burgeroorlog en de tweede wereldoorlog.
http://www.dhm.de/lemo/html/nazi/aussenpolitik/condor/

:evil:
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

De Spaanse burgeroorlog is geen directe oorzaak van de Tweede Wereldoorlog. Het verband tussen WOII en de Spaanse burgeroorlog is dat Hitler troepen leverde aan Franco. Franco was de leider van de Spaanse nationalisten, hij wilde de macht overnemen in Spanje.

Voor Hitler en zijn troepen was de Spaanse burgeroorlog een uitstekende gelegenheid om ervaring op te doen in oorlogsvoering.

Meer informatie vind je hier
http://www.pienternet.be/lessen/vrede/b ... aans1.html

http://www.axishistory.com/index.php?id=4845
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

okke schreef:
ironmarc schreef:nee het was niet de spaanse burgeroorlog maar het was de eerste wereldoorlog
Wat bedoel je, ironmac?
Nou over dat de eerste wereldoorlog een van de oorzaken was van wo2 en voor zover ik weet de spaanse burgeroorlog niet
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Het was niet echt een directe oorzaak, maar eerder een voorproefje van wat europa te wachten stond.
Zoals Brianlinden al zei stuurde Duitsland troepen om ervaring op te doen, zoals het Condorlegioen van de Luftwaffe. Hierdoor had de Duitse luchtmacht ervarener piloten en dus een voorsprong tijdens de beginperiode van de oorlog.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Brianlinden
Lid
Lid

En ook Italiaanse !!! :D
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Brianlinden@leiden schreef:En ook Italiaanse !!! :D
En ook italiaanse wat? Pizza's, vrouwen, tekenfilms, kleurpotloden, piloten, eenheden..?

Er zijn zoveel woorden waar jouw reply op terug kan slaan dat een quote wel op zijn plaats zou zijn ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Brianlinden
Lid
Lid

Miesjel schreef:
Brianlinden@leiden schreef:En ook Italiaanse !!! :D
En ook italiaanse wat? Pizza's, vrouwen, tekenfilms, kleurpotloden, piloten, eenheden..?

Er zijn zoveel woorden waar jouw reply op terug kan slaan dat een quote wel op zijn plaats zou zijn ;)
Spagetti wel 103948 soorten,

Nee mannetje ik bedoel eenheden :D
Gast

Re: oorzaken tweede wereldoorlog

Bericht door Gast »

roolf schreef:Was de spaanse burgeroorlog een oorzaak van de tweede wereldoorlog?
De Spaanse burgeroorlog was alleen maar een try-out van Hitlers moderne oorlogstuig, de directe oorzaak is de eerste wereldoorlog, die weer een direct gevolg was van oa de Frans-Duitse oorlog in 1870.
Je zou eigenlijk het boek " De kanonnen van augustus" van Barbara Tuchman moeten lezen, dan wordt je alles wel duidelijk.
Plaats reactie