gevolgen tweede wereld oorlog

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
wendy

gevolgen tweede wereld oorlog

Bericht door wendy »

hoi,

iemand moet een werkstuk maken over de tweede wereld oorlog en er is mij gevraagd om iets op te zoeken.

mij vraag is; zij er nu nog gevolgen te vinden van de tweede wereld oorlog? en van adolf hitler?

als iemand hier iets over weet stuur dan ff een mailtje voor zaterdag 12-06-2004 naar *********

b.v.d.

groetjes


Edit door PPL:
Email adres heb ik verwijderd.
De kracht en het leuke van een forum is om mogelijke antwoorden en reacties hier met elkaar te bespreken.
Door antwoorden te vragen per email ga je aan dit doel voorbij.

Daarnaast is het zowel de hoofdsite als het forum van http://www.wo2.nl niet bedoeld om pasklare werkstukken te geven.
Leuk detail ook dat je er zelfs een deadline voor durft te stellen :nocheer:
Zie ook: Info: Documentatie-pakketten voor werkstukken.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Hallo,
Er worden geen mails gestuurd, die persoon moet zelf maar eens een kijkje nemen op dit forum om de antwoorden te lezen dan.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Tim schreef:Hallo,
Er worden geen mails gestuurd, die persoon moet zelf maar eens een kijkje nemen op dit forum om de antwoorden te lezen dan.
Inderdaad.
Zie ook mijn edit van de openingspost.

Daarnaast wijs ik ook nog graag op de zoek-functie van dit forum.
Misschien dat Wendy daar iets verder mee komt...

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

De gevolgen van de Tweede Wereldoorlog is oa een groot trauma bij personen die bv onder de holocaust hebben geleden!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Concentratiekampen, oorlogskerkhoven etc. zijn overgebleven uit de Tweede Wereldoorlog.

Tevens heeft de Tweede Wereldoorlog diverse technologische ontwikkelingen gestimuleert: Sonar, perfectie van Radar, de straalmotor, rakettechnologie (Dr. Werner von Braun), Kernbommen en wetenschap van kernenergie (Het Manhattan Project (Albert Einstein)).

Abstracter kan je denken aan de angst voor discriminatie (de oorlog heeft ons laten zien waar dat toe kan leiden), het feit dat wij nog steeds Nederlands spreken en geen Duits of Russisch.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Nieuwe gebouwen op plaatsen waar dat zonder bombardementen nog lang niet nodig geweest zou zijn..
En oude gebouwen die er zonder oorlog niet geweest zouden zijn..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie