mauser c96

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: mauser c96

Bericht door rammsander »

ammo schreef:
rammsander schreef:Seinpistool is vrij in Nederland, je mag ze thuis hebben zonder vergunning.
Ja idd, alleen seinpistolen van voor 1945.
Ah bedankt!
Dat wist ik ook niet.
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: mauser c96

Bericht door Gijscollector »

coco schreef:Lid worden van een schietclub vereniging, minimaal een jaar (?) lid zijn, vergunning aanvragen voor klein kaliber (9mm valt daar niet onder), nog een tijdje schieten daar en dan groot kaliber vergunning aanvragen. En dan mag je er eentje hebben.
Zo ongeveer zou het moeten gaan.
Dit klopt ongeveer. De belangrijkste eisen: Je moet minimaal een jaar lid zijn van een SV, minimaal 18 jaar zijn en niks op je 'kerfstok' hebben.

Dat van die kleinkalibervergunning: dit is onzin, je kunt gewoon gelijk met groot kaliber beginnen mits het bestuur van de SV vind dat je inderdaad met groot kaliber om kunt gaan... In het eerste verlofjaar mag je maar 1 wapen hebben en vanaf het 2e verlofjaar maximaal 5 wapens.

En natuurlijk komen er nog veel meer dingen bij kijken :wink:
"Op den bresch voor Nederland"
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: mauser c96

Bericht door coco »

Ah oke, nja ik heb pas even kort geinformeerd bij een SV en die melde me dacht ik dit, al was het na een avond flink door te zijn gegaan, dus zal het wel verkeerd begrepen hebben :lol: .
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie