Panzer Meyer schreef:Je kan ook hier op het forum veel commentaar lezen van mensen die denken dat de oorlog alleen hier in het westen is gewonnen of dat de slag om Engeland of operatie Overlord de enige doorslaggevende slag/ operatie was.
Mijn bescheiden mening is dat mensen die dit soort commentaar plaatsen slecht geïnformeerd zijn en dat vind ik jammer (voor hun)
De oorlog is echt niet alleen in het Oosten gewonnen. Alles heeft met elkaar te maken. De slag om Engeland was gewoon het begin van het eind. Oftewel in mijn inziens het keerpunt van de oorlog. Klein voorbeeld: als Duitsland de vliegtuigen die zij tijdens de slag om Engeland verloren hebben tijdens Barbarossa ingezet zouden kunnen worden dan denk ik dat de Duitse opmars wel iets verder was gekomen dan nu het geval is. Ook Rusland kreeg steun van de Amerikanen en dit was hoogstwaarschijnlijk ook minder geweest als Engeland in Duitse handen was gevallen. Misschien wel helemaal niets. Maar dit zullen we natuurlijk nooit weten.
Maar gaan we hiermee niet te ver offtopic?
BTT. Band of Brothers is een mooi boek/tv serie. Alle respect voor de mannen die in dit regiment gevochten hebben cq gesneuveld zijn, maar er zijn regimenten (Amerikaans, Duits, Engels, Russisch etc) die het veel zwaarder hebben gehad en veel meer tijd aan het front hebben doorgebracht. Maar ja Hollywood. Dit zelfde geldt in mijn inziens ook voor de "te overdreven" aandacht die de slag om de Ardennen krijgt. Overwinner schrijft geschiedenis en iets wat veel aandacht krijgt wordt vanzelf populair. Maar nu ga ik echt te ver offtopic en wil niemand voor het hoofd stoten.
Wat ik vind van 506th PIR 101st airborne?
Ik zou zeggen: hou a.u.b. op met het re-enacten van 506PIR 101AB

. Lees de geschiedenisboeken eens goed en ben eens origineel!!!!!!!!!!!!!!! My 2 cents.