Post vanuit de VS

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Post vanuit de VS

Bericht door coco »

Hallo leden,

Ik heb enkele weken geleden iets gekocht in de VS, en sinds dien nog niets ontvangen.
Volgens de track en trace ligt het vanaf December 03, 2010 al in AUBURNDALE.

Heeft iemand anders hier ervaring mee, het feit dat het zolang in de vs wordt vast gehouden/dat er haast geen informatie over te vinden is?
Alle zinvolle hulp is welkom, en reageer a.u.b. alleen als je er zelf ervaring meer hebt daar ben ik het meest mee geholpen

Alvast bedankt!
Mvg,
Coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post vanuit de VS

Bericht door Kugelblitz »

Zelf geen ervaring mee, aangezien dit nu net een van de redenen is dat ik niets uit de VS laat overkomen...
Ik ken echter wel veel mensen die dit geregeld doen en het komt inderdaad vaker voor dat het lange tijd duurt voordat een pakket overkomt. Op welke datum is het verstuurd, 3 december?
Kan gerust enkele weken in beslag nemen! Mail anders ook de verkoper eens om nadere toelichting, het zal voor hem ook niet de eerste keer zijn dat hij iets naar Europa verstuurt...

Zou me dus voorlopig nog niet druk maken, zal wel ergens bij de douane vastzitten.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Post vanuit de VS

Bericht door coco »

De verkoper is gemaild en vind het ook vreemd, heeft vaker wat naar europa gestuurd en duurde meestal 1 week.
Mijn vorige post vanuit de VS duurde ook 1 week, daarom vind ik het nu ook zo vreemd.

Nja ik wacht nog wel rustig af, bedankt voor je reply!
Meer mensen met info/ervaring?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Post vanuit de VS

Bericht door zjopske »

Ik heb een keertje een holster laten overkomen, deze was er ook na een week.
Ik weet niet wat er in zit, maar het kan een probleem zijn op twee punten;
Wapenwet of de belasting.

Ik heb wel eens pakketjes van ons pa meegemaakt dat ze na 3 weken om 7 uur op de stoep stonden met de vraag of we eventjes 100 euro aan b.t.w. konden betalen.
Tijd is de beste oplossing zoal kugel al reeds aangeeft.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Post vanuit de VS

Bericht door coco »

Wat er in zit heeft niks met de wapen wet te maken, en waar jij op doelt is als het hier in Nederland is aangekomen, een X aantal pakketjes wordt eruit gehaald je betaald dan 12,50 openings boete + 19% btw.
Maar gezien het pakketje nog niet in Nederland is hoef ik me daar tot nu toe geen zorgen over te maken.
Hoe betrouwbaar is die Track en trace eingelijk?

Bedank weer!
mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Post vanuit de VS

Bericht door S1991 »

coco schreef:Wat er in zit heeft niks met de wapen wet te maken, en waar jij op doelt is als het hier in Nederland is aangekomen, een X aantal pakketjes wordt eruit gehaald je betaald dan 12,50 openings boete + 19% btw.
Maar gezien het pakketje nog niet in Nederland is hoef ik me daar tot nu toe geen zorgen over te maken.
Hoe betrouwbaar is die Track en trace eingelijk?

Bedank weer!
mvg,
Vrij betrouwbaar normaal. Maar vast en zeker is die al in Nederland..
Had ik ook een paar keer gehad was volgens de track & trace dat het nog in Amerika was en 2 dagen later stonden ze aan de deur 2 pakketjes afgeleverd.
Waren het beide items.
Nu heb ik een M-36 bag uit de US besteld een kleine 6 weken geleden en zou het verstuurd hebben. Nog steeds niks ontvangen. Ik weet wel dat de post hier in Nederland nogal laks doet de laatste tijd. Had een normale brief verstuurd was het 2 weken later aangekomen en zaten er Duitse poststempels op !!! :zapped:
Maar goed, gewoon even afwachten. Kan zo zijn dat ze het nu langzamer aan doen met het weer en de kerst periode. Komen pakketjes meestal langzamer aan.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post vanuit de VS

Bericht door Kugelblitz »

Ik heb ook weleens een EK1 uit Duitsland laten komen... Een week later had ik nog niets. Toen bleek via de Track&Trace dat het EK1 in Amerika zat, terwijl de verkoper toch echt mijn adres had opgegeven, Nederland dus!
Twee dagen later lag het alsnog in de bus. Of het nu echt in Amerika is geweest weet ik niet, maar in ieder geval is Track&Trace niet altijd betrouwbaar.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
prottekken
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 nov 2010, 07:53
Locatie: vlaanderen

Re: Post vanuit de VS

Bericht door prottekken »

Sinds er de laatste maanden enkele pogingen zijn ondernomen met bompakketjes , is de controle in de USA verscherpt.
Omdat tijden de kerst en eindejaars periode vele pakketten onderweg zijn kan het langer duren , geen nood het komt wel.
Daarom is het mogelijk dat het zolang duurt, wat track&rtrace betreft wij kijken in lijn vanwaar het vertrekt , maar maatschapijen hebben verdeel punten en soms komt het daar terecht alvorens "net om de hoek" te komen
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Post vanuit de VS

Bericht door Jan Klaassen »

Het versturen NAAR de US is ook vertraagd volgens TNT, dus dan zal het terug ook best goed kunnen, zoals door prottekken al gezegd, door de kerst-periode.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Post vanuit de VS

Bericht door coco »

Ik heb contact gehad met de verkoper, als het pakket er vrijdag niet is mail ik hem even en gaat hij contact op nemen met het postkantoor (die kunnen direct kijken waar het is).
Ik verwacht ook nog post uit Papendrecht wat er nog niet is, dus wacht het gewoon even af, ben alleen zo ongeduldig als de pest :lol:.

Bedankt voor de info mensen!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
prottekken
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 nov 2010, 07:53
Locatie: vlaanderen

Re: Post vanuit de VS

Bericht door prottekken »

Wachten is een mooie deugd zegt men , ik wacht hier ook al enkele dagen (9) op een boek die vanuit Duitsland moe komen.
Hopelijk vandaag in de bus en anderes nog wat tandenknarsen !
Ik kan ook niet tegen het wachten , daarom zou ik er steeds wxillen achter rijden maar ja de afstanden en de tijd hééé
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post vanuit de VS

Bericht door Kugelblitz »

prottekken schreef:Wachten is een mooie deugd zegt men , ik wacht hier ook al enkele dagen (9) op een boek die vanuit Duitsland moe komen.
Hopelijk vandaag in de bus en anderes nog wat tandenknarsen !
Ik kan ook niet tegen het wachten , daarom zou ik er steeds wxillen achter rijden maar ja de afstanden en de tijd hééé
Haha, is een bekende kwaal...
Wanneer ik iets besteld heb, heb ik het ook het liefst dezelfde dag in huis. Als het niet al te ver is ga ik het soms zelfs ophalen, inplaats van een dag te wachten op de post. Kan ik het ook meteen mooi inspecteren!

Wacht sinds het weekend ook op een pakket, zou eigenlijk morgen komen, maar vanwege de sneeuw toch vertraagd. Gelukkig kan het nu elk moment arriveren...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Post vanuit de VS

Bericht door racefiets »

Hangt er ook een beetje vanaf hoe het versturd wordt. Via airmail of surface mail. Surface mail betekend dat het met de boot mee komt. Dan kan het rustig 4-6 weken duren.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Post vanuit de VS

Bericht door zjopske »

Kugelblitz schreef: Wacht sinds het weekend ook op een pakket, zou eigenlijk morgen komen, maar vanwege de sneeuw toch vertraagd. Gelukkig kan het nu elk moment arriveren...
Nu we het er overhebben, m`n paketje uit Duitsland is b.t.w. ook niet zo rap... (lees al een week onderweg) :(
Met Duitsland heb ik geen haast, voor de sneeuw was een pakketje uit Letland er wel binnen een paar dagen.

Met kerst eventjes kijken of de tnt wel alles netjes heeft afgeleverd, ik heb geen zin om tot het nieuwe jaar te wachten met uitpakken met het mooie spul wat er in zit :wink:
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Post vanuit de VS

Bericht door 779 »

Heb al ruim 500 keer ervaring met pakketjes uit de States: Duurt 7 tot 30 dagen gemiddeld, afhankelijk welke service van USPS gekozen is. Als je 3 januari nog niets ontvangen hebt, kun je altijd nog PayPal raadplegen om teruggave geld.

779
Plaats reactie