Frankrijk en de tweede wereldoorlog

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Nieckz
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2003, 19:50
Locatie: Didam
Contacteer:

Frankrijk en de tweede wereldoorlog

Bericht door Nieckz »

Hai mensen!

:lol: Bedankt voor jullie reacties..ik had gister een bericht geplaatst onder het kopje ´een paar vraagjes´ maar ik heb me nu ingelogd en wil hier even verder op doorgaan...
Ik ben met name op zoek naar een aantal gevolgen van de 2e wereldoorlog voor frankrijk. Ook wil ik graag weten wat er op sociaal, economisch en politiek gebied is gebeurd in de 2e wereldoorlog in frankrijk...

Ik verwacht helemaal niet een heel werkstuk, zoals Sjoerd reageerde :evil: Nee grapje :-P maar ik zou het fijn vinden als jullie mij verder kunnen helpen
Alvast heeeeeeeeel rrug bedankt!

Dikke x Nicole :!:
Good judgement comes from experience, and experience, well, that comes from bad judgement!
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Heel belangrijk voor de situatie in Frankrijk na WOII is het feit dat er een deel van Frankrijk wel en een deel niet bezet was.
Het niet bezette deel werd/wordt door velen als collabarateurs gezien.
Misschien als meer zoekt over dit Vichy-Regime (bijvoorbeeld met Google) dat je dan een stukje op weg komt.
Suc6 !

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Nieckz
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2003, 19:50
Locatie: Didam
Contacteer:

Bericht door Nieckz »

PPL schreef:Heel belangrijk voor de situatie in Frankrijk na WOII is het feit dat er een deel van Frankrijk wel en een deel niet bezet was.
Het niet bezette deel werd/wordt door velen als collabarateurs gezien.
Misschien als meer zoekt over dit Vichy-Regime (bijvoorbeeld met Google) dat je dan een stukje op weg komt.
Suc6 !
Heel errug bedankt!!!..als je nog meer weet... :lol: IK moet weer even vooruit kunnen!Tnx tnx tnx :!: :wink:
Good judgement comes from experience, and experience, well, that comes from bad judgement!
Gebruikersavatar
microgolfoven
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 nov 2002, 10:58
Locatie: Vlaanderen

Bericht door microgolfoven »

Ik vermoed dat de Fransen niet enkel economisch werden getroffen, maar zeker ook moreel. Frankrijk volledig onder de voet gelopen door aardsvijand Duitsland, het moest voor vele patriotistische Fransen een ware nachtmerrie zijn geweest.
Ask not what your country can do for you, but what you can do for your country.
Plaats reactie