Identificatieplicht

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik houd niet van mezelf te moeten kunnen identificeren.
Als iemand het vraagt dan moeten ze me maar op mijn woord geloven ofzo.
Ik denk ook niet dat mensen van dit soort acties relaxter worden en dus zullen er alleen maar meer mensen raar gaan doen.

Ik begrijp niet meer dat men tegenwoordig lijkt te denken dat elke actie tegengegaan moet worden met een erger gevolg uit angst.
angst lijkt te regeren en wekt alleen maar meer abgst op.
En zo flipt men steeds harder.

Maar goed ik ben maf natuurlijk.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

benmaf schreef:Als iemand het vraagt dan moeten ze me maar op mijn woord geloven ofzo.
Die hele identificatieplicht is juist bedacht omdat niet iedereen de waarheid zegt. Daarom zijn documenten bedacht die moeilijk te vervalsen zijn, omdat iedereen wel wat kan roepen. Of jij de waarheid zegt staat hier niet ter discussie, wel het "probleem" dat onze maatschappij kent door mensen die niet de waarheid vertellen en hun gang gaan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Fantastisch goed idee, hadden we al jaren eerder moeten doen!
Zwikbeer1
Lid

Bericht door Zwikbeer1 »

Ik ben daar niet zo blij mee, Nederland verwordt langzaam tot een fluele dictatuur. Geloof maar niet dat dikkoppen ooit hun persoonsbewijs hoeven te laten zien, maar mensen die er even anders dan anders uitzien zijn de sigaar. Het is nu nog wachten op speciale toevoegingen in je identiteitsbewijs zodat je snel geclasseerd kunt worden. Ik ben tegen dit soort maatregelen het werkt stigmatiserend.

Aan den lijve ondervonden: mijn vrouw en ik zijn in de stad aan het wandelen, houden ze daar een soort wapen razzia, bijna iedereen wordt onderzocht op wapen bezit en er wordt gevraagt om een persoonsbewijs, mij hebben ze niets gevraagt maar mijn vrouw wel, die ziet er namelijk verdacht uit, ze is Afrikaanse.

Ik bedoel maar....
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja...nu wil ik niets over jouw vrouw zeggen maar het vervelende is dat wanneer men vaak genoeg als crimineel behandelt wordt je je vanzelf zo gaat voelen en wanneer je je eenmaal zo voelt dan kan er van alles gebeuren.
En dat is wat ik bedoelde met dat angst alleen maar steeds meer angst opwekt. En zo wordt het steeds gekker.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Prefentief fouilleren vind ik geen goede zaak; het is niet vanzelfsprekend en normaal dat mensen met wapens rondlopen en door willekeurige voorbijgangers op wapens te controlleren zorg je dat het juist wel vanzelfsprekend wordt. Ook door media-aandacht aan geweldsdelicten en roekeloos rijgedrag, vaak in entertainment achtige tv-shows, wordt de abnormaliteit van geweld en agressie normaal gemaakt.
Juist doordat sommige figuren wapens dragen de normaalste zaak van de wereld vinden is dit preventief fouilleren nodig! Ik vind ook dat door overdreven media-aandacht dingen worden opgeblazen en mensen aan ideeën geholpen worden, maar preventief fouilleren vind ik een ander verhaal.
Ik ben daar niet zo blij mee, Nederland verwordt langzaam tot een fluele dictatuur. Geloof maar niet dat dikkoppen ooit hun persoonsbewijs hoeven te laten zien, maar mensen die er even anders dan anders uitzien zijn de sigaar. Het is nu nog wachten op speciale toevoegingen in je identiteitsbewijs zodat je snel geclasseerd kunt worden. Ik ben tegen dit soort maatregelen het werkt stigmatiserend.
Waarom werkt zo'n regel stigmatiserend? In België is de identificatieplicht een hele normale zaak. En deze regel is heus niet bedoeld om als een soort razzia de straat af te zetten en niemand erdoor te laten zonder identificatie. Je moet dit naar mijn mening anders voorstellen. Als je ergens voor wordt aangehouden, moet je kunnen bewijzen dat je ook diegene bent die je zegt die je bent. Het is ook een stok achter de deur voor de politie dat ze in veel gevallen meteen weten met wie ze te maken hebben, denk maar eens aan voetbalvandalisme.
Aan den lijve ondervonden: mijn vrouw en ik zijn in de stad aan het wandelen, houden ze daar een soort wapen razzia, bijna iedereen wordt onderzocht op wapen bezit en er wordt gevraagt om een persoonsbewijs, mij hebben ze niets gevraagt maar mijn vrouw wel, die ziet er namelijk verdacht uit, ze is Afrikaanse.
Kijk ik kan ook niets over deze situatie zeggen, maar het kan ook een keer toeval zijn geweest. En als je niets te verbergen hebt, lijkt mij zo'n actie geen kwaad te kunnen. Van mij mogen ze elke keer als ik ergens binnen kom mijn legitimatie vragen, geen probleem mee. Zo help de politie ook de kwaadwillende eruit te pakken. En de politie kan niet aan je gezicht zien of je schuldig bent, maar ook niet of je onschuldig bent. Iedereen controleren dus.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Martijn schreef:[Van mij mogen ze elke keer als ik ergens binnen kom mijn legitimatie vragen, geen probleem mee.
Totdat je bij iedere vreemde actie je pas moet laten zien.En tot als je aan het vertellen met iemand bent tot je onderbroken word en je pas weer moet laten zien,etc.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Zo'n vaart loopt het echt wel niet hoor, bij ons wordt dit beperkt tot bvb snelheidscontroles, drugscontroles etc waar je je pas moet tonen. Of wanneer je iets illegaals gedaan hebt.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Inderdaad. Het zal echt niet de oost-duitse kant opgaan hoor :)
Timo
Lid

Bericht door Timo »

kheb der geen zin in het is net zoals onder de duitse bezetting dadelijk
Starting up again
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ja, wij kampen hier al sinds onze geboorte met een cultuur van razzia's, controleposten en avondklokken........:wink:

Geloof mij nu maar, zo erg is het niet.
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Timo schreef:kheb der geen zin in het is net zoals onder de duitse bezetting dadelijk
Dit vind ik wel heel erg overdreven om het daar mee te gaan vergelijken, zover zal het niet komen.

Rick
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

De enige keer dat ik in België mijn pas moeten tonen heb, was voor de openingsmatch van Euro 2000 (Belgie-Zweden), valt dus wel mee voor 18 jaar identificatieplicht ...
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Dat is belgie ja,hier in nederland zal het wel anders gaan.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Identificatieplicht, no problemo.. en met prventief foullieren is ook absoluut geen probleem.. Tenzij het overdreven wordt, en ik overal mijn identiteitskaart uit mijn zak moet laten fouilleren..
Ik zou het zeker wel een goed plan vinden als bij alle uitgaansgebieden alle verdachte personen preventief gefouilleerd mogen worden, krijg je tenminste niet al die patsers die overal ruzie lopen te schoppen omdat ze weten dat jij weet dat ze een mes in zijn zakken hebben..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie