Hallo Mensen,
Ik wil graag gaan zoeken In de ardennen en een stukje duitsland.
Ik weet dat ik daar niet mag zoeken, en dat daar een boete op staat.
Wie weet hoeveel die boete is?
Heeft iemand ervaring met zoeken in de ardennen?
Wort je daar goed in de gaten gehouden?
Of vallen de controles wel mee?
Zien ze het vaak door de vingers? enz enz...
Graag een serieus andwoord gevraagt!
Groeten Gerard.
Boete Ardennen.
Re: Boete Ardennen.
Ik weet niet wat de hoogte van de boete is.
Wat ik wel weet is dat jij je detector in kan leveren en die echt kwijt bent.
Wat ik wel weet is dat jij je detector in kan leveren en die echt kwijt bent.
Mvg/Best regards, Sipke
- Jan Klaassen
- Lid
Als we dat even logisch gaan bekijken;
Q; Wordt je daar goed in de gaten gehouden of vallen de controles wel mee?
A; De Ardennen vormen een groot gebied. Boswachters en agenten vind je niet overal, dus zal het wel meevallen met de controle.
MAAR:
Q; Zien ze het vaak door de vingers?
A; Ik denk het niet. ALS ze je te pakken krijgen zullen ze inderdaad minimaal je detector afpakken. Het is echt verboden daar te zoeken, en volgens mij zijn ze daar in Belgie redelijk streng in.
Q; Wordt je daar goed in de gaten gehouden of vallen de controles wel mee?
A; De Ardennen vormen een groot gebied. Boswachters en agenten vind je niet overal, dus zal het wel meevallen met de controle.
MAAR:
Q; Zien ze het vaak door de vingers?
A; Ik denk het niet. ALS ze je te pakken krijgen zullen ze inderdaad minimaal je detector afpakken. Het is echt verboden daar te zoeken, en volgens mij zijn ze daar in Belgie redelijk streng in.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Schijnwerper
- Lid
- Ontvangen: 4 keer
Ja zoek er zelf wel eens en vroeger ook dikwijls gezocht in die regio, maar het is zo dat veel bossen in de Ardennen prive bezit zijn van een eigenaar die daar ook wel in de buurt woond.
eigenaar stuurt je meestal weg prive bezit!
Als je pech hebt en de Politie betrapt je op heterdaad, dan is de boete 500 Euro en detector kwijt.
Maar zelf nog niet mee gemaakt, en van andere ook nog niet zo iets exstreems vernomen.
In Duitseland is het strenger dat wil zeggen dat er meer en intensiever wordt gecontroleerd net als in de Ardennen geld er een totaal detector verbod in Noord West Reinfalen.
Gebied in en rond om Aken, en ook het Reichswald bosgebied tussen Kleef en Goch in Noord- Rijnland-Westfalen, geld een detector verbod die streng word gecontroleerd, door boswachters.
Hou er rekening mee dat mocht je in Duitseland gaan zoeken, dat er in het wekend altijd wel vrij veel volk tegen kan komen in sommige stukken bossen, aangezien zeker op zondag Duitsers altijd veel wandelen door de bossen!
In Duitseland een keer betrapt door boswachters die de politie erbij haalden en ons opwachte bij auto! Na een dik 3 kwatier een uur te hebben gewacht op een afstand kijken of ze weg zouden gaan, het werdt al donker en begon te regenen.
Zijn we maar rustig op ons gemak naar de auto gelopen, van ons geen kwaad bewust en verbaast natuurlijk, wat er mogelijk aan de hand was?
alles gecontroleerd tassen auto ID (Ausweis)! En kenteken geregistreerd.
Kregen een waarschuwing, wist natuurlijk niet( Wir haben es nicht gewusst ) dat je in dat deel niet mocht zoeken aangezien er ook geen verboden borden etc stonden?!
Wel aardige Polizei man sprak later ook Nederlands hehe die politie vrouw was wat minder vriendelijk wantrouwig.
Boswachters en Politie waren nog al teleurgesteld in de vondsten die ( Hadden het al over abzeigen) ik nog onderweg uitgesorteerd had voorze
Dus ja kan verkeren, en de 2e keer gepakt worden zullen ze minder vriendelijk
zijn.
Aan gezien je al geregistreerd bent.
Maar zien ze een Nederlands kenteken dan gaan ze meestal ook opzoek in het bos.
Waar het meest ligt (interessant zoekgebied) is er ook veel controlle.
Geen zaaie hobby
spanning doch mindergevaarlijk dan destijds in wo2 in dat gevechts gebeid moetje maar denken, ze schieten niet op je' geen last van mijnen en geen bombardementen en andere oorlogs ongemakken.
eigenaar stuurt je meestal weg prive bezit!
Als je pech hebt en de Politie betrapt je op heterdaad, dan is de boete 500 Euro en detector kwijt.
Maar zelf nog niet mee gemaakt, en van andere ook nog niet zo iets exstreems vernomen.
In Duitseland is het strenger dat wil zeggen dat er meer en intensiever wordt gecontroleerd net als in de Ardennen geld er een totaal detector verbod in Noord West Reinfalen.
Gebied in en rond om Aken, en ook het Reichswald bosgebied tussen Kleef en Goch in Noord- Rijnland-Westfalen, geld een detector verbod die streng word gecontroleerd, door boswachters.
Hou er rekening mee dat mocht je in Duitseland gaan zoeken, dat er in het wekend altijd wel vrij veel volk tegen kan komen in sommige stukken bossen, aangezien zeker op zondag Duitsers altijd veel wandelen door de bossen!
In Duitseland een keer betrapt door boswachters die de politie erbij haalden en ons opwachte bij auto! Na een dik 3 kwatier een uur te hebben gewacht op een afstand kijken of ze weg zouden gaan, het werdt al donker en begon te regenen.
Zijn we maar rustig op ons gemak naar de auto gelopen, van ons geen kwaad bewust en verbaast natuurlijk, wat er mogelijk aan de hand was?
alles gecontroleerd tassen auto ID (Ausweis)! En kenteken geregistreerd.
Kregen een waarschuwing, wist natuurlijk niet( Wir haben es nicht gewusst ) dat je in dat deel niet mocht zoeken aangezien er ook geen verboden borden etc stonden?!
Wel aardige Polizei man sprak later ook Nederlands hehe die politie vrouw was wat minder vriendelijk wantrouwig.
Boswachters en Politie waren nog al teleurgesteld in de vondsten die ( Hadden het al over abzeigen) ik nog onderweg uitgesorteerd had voorze

Dus ja kan verkeren, en de 2e keer gepakt worden zullen ze minder vriendelijk

Aan gezien je al geregistreerd bent.
Maar zien ze een Nederlands kenteken dan gaan ze meestal ook opzoek in het bos.
Waar het meest ligt (interessant zoekgebied) is er ook veel controlle.
Geen zaaie hobby

Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Hallo Mensen,
De informatie van jullie is duidelijk.
Het is puur een gok als je daar gaat zoeken.
Ik heb nu een indruk wat me daar te wachten staat als ik ga zoeken.
Goed uitkijken dus!
Bedankt voor de informatie!
Groeten Gerard.
De informatie van jullie is duidelijk.
Het is puur een gok als je daar gaat zoeken.
Ik heb nu een indruk wat me daar te wachten staat als ik ga zoeken.
Goed uitkijken dus!
Bedankt voor de informatie!
Groeten Gerard.