SS Kaarsen houder
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
maar het is wel een lelijk ding... Ik zou eerder kiezen voor een m43 tunic...PPL schreef:Hoezo stom.
Het blijft een persoonlijk cadeau van Himler !
Moet je voorstellen hoe dat door sommigen als eer werd gezien.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- PPL
- Lid
True.Dodo schreef:maar het is wel een lelijk ding... Ik zou eerder kiezen voor een m43 tunic...
Maar bekijk het ook eens vanuit de toendertijd geldende geest en samenleving.
Voorbeeldje wat ik bedoel met tijdsgeest:
In de jaren 30 van de 20e eeuw gaf je met Valentijnsdag bij wijze van spreken een bosje geplukte bloemetjes.
Als je tegenwoordig niet minimaal een duur etentje regelt met sierraden als cadeau krijg je meteen een boycot om de oren

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
- Dodo
- Lid
ik zeg ook "maar"PPL schreef:True.Dodo schreef:maar het is wel een lelijk ding... Ik zou eerder kiezen voor een m43 tunic...
Maar bekijk het ook eens vanuit de toendertijd geldende geest en samenleving.
Voorbeeldje wat ik bedoel met tijdsgeest:
In de jaren 30 van de 20e eeuw gaf je met Valentijnsdag bij wijze van spreken een bosje geplukte bloemetjes.
Als je tegenwoordig niet minimaal een duur etentje regelt met sierraden als cadeau krijg je meteen een boycot om de oren

"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
-
- Lid
Julleuchter. Kunsthandwerklicher Bestandteil der Ausstattung von SS-Feiern. Besonders beim Jul-Fest (= Jul = altgerm. Feier der Wintersonnenwende), das von der SS anstelle des christlichen Weihnachtsfestes propagiert wurde, gehörte das Entzünden der Julleuchter zum vorgeschriebenen Ritual. Vom Reichsführer SS wurde der J. gerne auch als Geschenk verwendet, als eine Art Auszeichnung. Häftlinge in der Modellierwerkstatt des Klinkerwerks im KZ Neuengamme stellten 1943 15,000 Julleuchter her."
Bron: Enzyklopädie des Nationalsozialismus
Bron: Enzyklopädie des Nationalsozialismus
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
-
- Lid
Wat is dat nou voor opmerking?Dodo schreef:maar het is wel een lelijk ding... Ik zou eerder kiezen voor een m43 tunic...
a) ze hadden niets te kiezen
b) denk je dat diegene die er één kregen niet allemaal al verscheidene tunieken hadden?
Overigens, op de voorgedrukte kaarten van het SS Personalhauptamt stond keurig d.m.v. een kruisje aangegeven of betreffende officier al een Degen, Totenkopfring, e.d. had. De Julleuchter stond daar ook bij.
- Dodo
- Lid
beter lezen! (eindelijk kan ik het zeggen)Die andere Timo schreef:Wat is dat nou voor opmerking?Dodo schreef:maar het is wel een lelijk ding... Ik zou eerder kiezen voor een m43 tunic...
a) ze hadden niets te kiezen
b) denk je dat diegene die er één kregen niet allemaal al verscheidene tunieken hadden?
Overigens, op de voorgedrukte kaarten van het SS Personalhauptamt stond keurig d.m.v. een kruisje aangegeven of betreffende officier al een Degen, Totenkopfring, e.d. had. De Julleuchter stond daar ook bij.
Ik zeg ik. Ik ga hiervan uit dat ik nu leef, en dus niet toen. Iedereen neemt netjes een cadeautje aan. Het gaat immers om het gebaar toch?
-
- Lid
...Wat een onzin. Het gaat over een kado dat men toen kreeg van iemand die toen leefde. Waarom zou je überhaupt melden wat je nu zou willen krijgen van iemand die al 59 jaar dood is???Dodo schreef:[beter lezen! (eindelijk kan ik het zeggen)
Ik zeg ik. Ik ga hiervan uit dat ik nu leef, en dus niet toen. Iedereen neemt netjes een cadeautje aan. Het gaat immers om het gebaar toch?

- Dodo
- Lid
ik meld gewoon waar mijn voorkeuren naar uitgaan, mag dat niet?Die andere Timo schreef:...Wat een onzin. Het gaat over een kado dat men toen kreeg van iemand die toen leefde. Waarom zou je überhaupt melden wat je nu zou willen krijgen van iemand die al 59 jaar dood is???Dodo schreef:[beter lezen! (eindelijk kan ik het zeggen)