SS Kaarsen houder

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

En zo zag de complete kaart eruit (als voorbeeld maar even een bekende naam genomen :) )

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mayer! Mag ik zo indiscreet zijn te vragen hoe jij aan een scan of een kopie van dit document bent geraakt?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ik heb alle BDC files van SS AA 1 officieren en NCO's die een RK of DKiG kregen al langer in mijn bezit (Meyer bv. totaal 24 pagina's). Ondertussen wacht ik al enkele maanden op mijn aanvraag bij de WASt, de files van verschillende officieren die geen hoge onderscheiding kregen. Wachttijd bij de WASt is helaas vier tot acht maanden.

Overigens heb ik tegenwoordig zo'n 1200 files van RK en DKiG winnaars omdat ik van John Moore zijn complete "Führerliste der Waffen-SS" reeks kreeg (zeven CD's, waarde $ 350.00) vanwege bewezen diensten tijdens het corrigeren en aanvullen van de info op de eerste versie :)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Niet slecht!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Bovenstaande kaat is toch van Kurt ''Panzer'' Meyer, 12de SS Hitlerjugend? Of vergis ik me nu?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Klopt
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Die andere Timo schreef:
Overigens, op de voorgedrukte kaarten van het SS Personalhauptamt stond keurig d.m.v. een kruisje aangegeven of betreffende officier al een Degen, Totenkopfring, e.d. had. De Julleuchter stond daar ook bij.
Interessant, heb je foot's van zo'n kaart?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ja, die staan al in deze thread.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Sorry Timo, ik was nog niet zo ver met lezen,

Aan wat voor projecten heb je nog meer meegewerkt? Ik heb in mijn twee jaar verzamelen al foto's geleverd aan Mike Millers ABR en aan de SA boeken reeks waar dezelfde Miller aan mee werkt,

Ben er een beetje trots op :)
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Roel, heb je die boeken zelf ook?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Roel R. schreef:Aan wat voor projecten heb je nog meer meegewerkt? Ik heb in mijn twee jaar verzamelen al foto's geleverd aan Mike Millers ABR en aan de SA boeken reeks waar dezelfde Miller aan mee werkt
...Hehehe, Mike is ook moderator bij AHF :) Zoek trouwens op zijn site bij de Obersturmbannführer's Knittel z'n bio eens op. Rara wie schreef die (staat er trouwens bij :) )
Ik was lang betrokken bij het schrijven van een boek over LSSAH in de Ardennen, maar dat project viel door achterdocht en spanningen uit elkaar. Kan met een aantal Belgen nogsteeds niet door één deur. John Moore helpen gaat er eigenlijk tussendoor. Als ik in archiefmateriaal dingen tegenkom die op zijn disks horen dan stuur ik het naar hem op.

Maar mijn eigen project kost mij echt teveel tijd om er nog veel naast te doen (behalve werken natuurlijk ;) ). Daar gaat echt heel veel (vrije)tijd in zitten. Net weer wat gewonden en gevallenen gecheckt bij de Volksbund en ingevoegt in de tekst.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

BjornSpiN schreef:Roel, heb je die boeken zelf ook?
Ik weet niet of de nieuwste versie al klaar is, misschien weet timo meer over de boeken van Mike?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ik hoor hem er niet over. Zal ik eens navragen?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Als je wilt, de foto die ik aangedragen heb is van de Kroatische Maarschalk, met een Generaal en Sa-Gruppenfuhrer,
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Is goed, hoewel ik zeker weet dat hij het helemaal niet erg zal vinden als je hem er zelf over schrijft hoor :)
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Plaats reactie