Bombardement op Hamburg (Gomorrha)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Bombardement op Hamburg (Gomorrha)

Bericht door asjemenou »

Of ik je reactie uit z'n verband trek door een enkele zin uit te lichten weet ik niet.
Ik weet dat ik nu helemaal off topic ga met mijn reactie maar in die zin heb je gelijk. Voor de Duitse inval in de Sovjet-Unie waren de beide landen "bondgenoten". Het Molotov-Ribbentrobpact van 1939 was voor de buitenwereld een non-agressieverdrag tussen deze beide landen.
Achter de schermen betekende dit pact dat er onderling werd afgesproken wie welke gebieden/landen mocht bezetten zonder elkaar in de weg te zitten. Achteraf gezien gaf dit toch nog irritatie onderling. Zo was Stalin niet blij met de Duitse invloed op de Balkan.
Of er in die tijd ooit een Sovjet-Russische aanval op Duitsland zou zijn gekomen weet ik niet. Er zijn wel geruchten dat daar plannen voor zouden zijn geweest. Ondanks dat Stalin toch meerdere malen was gewaarschuwd voor een op handen zijnde Duitse aanval bleef hij geloven in het Molotov-Ribbentrobpact. Je kunt je ook afvragen of dat het Rode leger daar toen in staat voor zou zijn geweest.
Om de topic niet verder uit z'n verband te rukken wil ik het wat de Russen betreft hierbij laten.

Wat het aannemen van een gebruikersnaam betreft, hiervoor behoef je je niet te registreren. Het is mij in dit geval wel duidelijk wie één van de gasten is. Het wordt alleen wat verwarrend als er meerdere personen reageren onder de naam "gast". Ik zou zeggen, strijd onder je eigen blazoen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Ruimteaapjes

Re: Bombardement op Hamburg (Gomorrha)

Bericht door Ruimteaapjes »

Zoals "asjemenou" en enkele andere doorgewinterde forumleden weten kan ik mij niet aanmelden. Waarom de andere gast dit niet door weet ik niet zeker, al is mijn indruk dat het iemand is die wel degelijk forumlid is maar in deze discussie bewust anoniem wil blijven. Ik zal in het vervolg kijken of ik de schermnaam "gast" wat kan verduidelijken. Bedankt voor de tip daarover, "asjemenou" :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Bombardement op Hamburg (Gomorrha)

Bericht door asjemenou »

Ruimteaapjes schreef:Zoals "asjemenou" en enkele andere doorgewinterde forumleden weten kan ik mij niet aanmelden. Waarom de andere gast dit niet door weet ik niet zeker, al is mijn indruk dat het iemand is die wel degelijk forumlid is maar in deze discussie bewust anoniem wil blijven. Ik zal in het vervolg kijken of ik de schermnaam "gast" wat kan verduidelijken. Bedankt voor de tip daarover, "asjemenou" :)
Toch wel jammer dat je gebanned ben van dit forum. Iemand met zoveel kennis van zaken en die met verhitte discussies leven in de brouwerij wist te brengen missen we eigenlijk toch wel op dit forum.
In sommige landen wordt er op de verjaardag van het staatshoofd gratie verleend aan gevangen enz. Zijn de beheerders/moderators ook niet bereid om Harro/Ruimteaapje gratie te verlenen en hem weer toe te laten op dit forum?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Ruimteaapjes

Re: Bombardement op Hamburg (Gomorrha)

Bericht door Ruimteaapjes »

Dan moet ik zeker wachten tot een moderator jarig is of op de verjaardag van Gijs? ;)

Ach, die ban is alweer vijf jaar geleden en sindsdien heb ik met medeweten van vrijwel alle moderators gewoon als gast gepost, waarbij ik mij primair richt op het beantwoorden van vragen die "open" blijven omdat niemand het (juiste) antwoord weet te geven en secundair op een paar discussies over ingewikkelder zaken (zoals de Holocaust discussies met mijn gewaardeerde opponent "broeloe"). Dus wel of geen lid maakt niet eens zoveel meer uit.
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Bombardement op Hamburg (Gomorrha)

Bericht door platoz »

Ok, dat vind ik jammer om te horen. Ben zelf namelijk geen doorgewinterde forumganger hier, wat je waarschijnlijk al wel zag in mijn profiel of aan mijn post count. Maar wat 'asjemenou' aangeeft legt denk ik wel heel pijnlijk bloot wat het probleem van dit forum is blijkbaar. Ook ik ga graag in discussie met andere forumleden, maar het liefst wel met personen die iets meer van het onderwerp af weten dan wat er op Wikipedia staat. Wat daar valt te lezen is mij namelijk ook wel bekend. Bovendien belicht ik nogal eens dingen van de andere kant, wat het mogelijk maakt een goede discussie te voeren. Helaas moet ik vaststellen dat de personen waar ik hier zo'n discussie mee kan voeren op één hand kan tellen. Gelet op de oudere topics op het forum is dat blijkbaar wel eens anders geweest. Ik begin me nu af te vragen waarom al die lui vertrokken zijn? En als er dan iemand is die in discussie wil, kan hij dat dus slechts als gast doen. Hoewel ik niet op de hoogte ben van zijn achtergrond, nodigt het in ieder geval niet uit om de discussie verder te voeren, omdat het wel zo aardig is om te weten met wie je discussieert. Dit is dan ook de reden dat ik hier steeds minder kom.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Plaats reactie