wat hulp bij mijn proviel werkstuk aub

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
biertje3
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2009, 19:05

wat hulp bij mijn proviel werkstuk aub

Bericht door biertje3 »

hoi

kan iemand me helpen met de bronnen ik kan nergens bronnen vinden voor de vraag :?
werden de gruweldaden van de bezeter erger / gemeener na het valen van operatie markergarden :?:
en werd het nederlands verzet groter / heviger na operatie markergarden :?:

kunnen jullie me aub helpen we lopen al achter
bedankt

groet tim
Peeters
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 mei 2006, 20:26

Re: wat hulp bij mijn proviel werkstuk aub

Bericht door Peeters »

Het is sowieso een profielwerkstuk. Dus met een 'f' en aan elkaar geschreven. Tevens is je bericht geschreven in erg zwak Nederlands, iets waar je zeker aan moet werken voor een goed profielwerkstuk. Het is trouwens Operatie Market Garden en niet Markergarden.

Je vraagstelling is bovendien niet objectief gesteld. Je spreekt over gruweldaden. Ja, dat waren het. Nee, dat moet je niet in een vraagstelling stoppen.

Misschien kun je de vraag beter als volgt stellen: Traden de Duitsers na het falen van Operatie Market Garden harder op tegen de Nederlandse bevolking en nam het verzet binnen Nederland tegen de bezetter toe?

Bronnen heb ik zo niet bij handen, daar kan ik dus niet direct iets over zeggen.
In the War, that changed the world, no one fought alone!
Gast

Re: wat hulp bij mijn proviel werkstuk aub

Bericht door Gast »

Misschien kun je de vraag beter als volgt stellen: Traden de Duitsers na het falen van Operatie Market Garden harder op tegen de Nederlandse bevolking en nam het verzet binnen Nederland tegen de bezetter toe?
Als je die vraag echt grondig en objectief wil beantwoorden dient deze te worden uitgebreid met de vraag OF - als de Duitsers inderdaad harder optraden na het falen van de operatie - er een verband bestaat tussen dit hardere optreden en Market Garden. Idem voor een eventueel toenemen van het verzet. De mogelijkheid bestaat immers dat het optreden van de Duitsers harder werd en/of de activiteit van het verzet toenam, maar dat dit andere oorzaken had dan het falen van Market Garden.

Zomaar een observatie.
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: wat hulp bij mijn proviel werkstuk aub

Bericht door broeloe »

Je doet in ieder geval je naam eer aan!
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Plaats reactie