Nieuw hier

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
MrSmid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2011, 16:21

Nieuw hier

Bericht door MrSmid »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Tom, ik ben 25 jaar en woon in Genk (België). Via Google ben ik hier terecht gekomen door mijn interesse in WO2 en vooral
de overblijfselen daarvan die wij vandaag nog kunnen bezichtigen. Sinds kort heb ik samen met mijn vriendin besloten om ons te "verdiepen" :-)
in het zoeken naar overblijfselen van toen en hebben wij onze eerste metaaldetector gekocht (een Velleman CS 102). Wij zijn op onze eerste trip
naar de buurt rond Bastogne geweest en daar hebben we hier en daar onverklaarbare stukken metaal uit de grond gehaald :-). (even for the record: wij zijn
netjes uit de foxholes gebleven en hebben ook alles weer mooi dicht gedaan)

Omdat wij allebei zeer geïnteresseerd zijn in WO2 zijn wij dan ook op zoek naar hints en tips die wij kunnen gebruiken in het vinden van locaties
of ook eventueel tips voor het gebruik van metaaldetectoren. Even nog vermelden dat wij hier totaal geen winstgevende toestanden van willen maken, we
willen dit doen uit eigen interesse en om bij te leren over wat er allemaal gebeurd is.

Alvast bedankt en nog een leuke dag voor jullie allemaal!

Groetjes,
Tom
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Nieuw hier

Bericht door yente »

Hallo, ik heb een goed boek ivm het gebruik van een metaaldetector. Ik zal morgen de titel opzoeken.
Ik zoek zelf ook regelmatig.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
MrSmid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2011, 16:21

Re: Nieuw hier

Bericht door MrSmid »

Thanks!
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Nieuw hier

Bericht door yente »

Hier dus de titel:
"Handboek voor zoekers"
Auteur: Gert Gesink
Uitgeverij Detect, Enschede Nederland

Hopelijk ben je er iets mee.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie