Goed. Ik ben het volledig, maar dan ook echt voor de volle 100% eens met je bewering dat Stalin een enorme massamoordenaar was, van het kaliber-Hitler. Ook heer Ruimteaapjes zal dat beamen.Steve Von Hen schreef: Weinig reactie op de cruelty van de Russen.
Zijn jouw grootouders verkracht en vermoord door de Russen ??
Geen antwoord op Stalin ? Hoeveel heeft die er naar de Goelags gestuurd ?
Zoals eerder gezegd: ik ben tegen alle vormen van geweld.
Stalin heeft vele tien-, zo niet honderdduizenden mensen naar de dodelijke Goelags gestuurd, iets dat natuurlijk NOOIT goed te praten is.
Maar zou je ons nu toch echt eens uit willen leggen waarom dit van herr Peiper een beter mens maakt? Waarom is hij minder 'schuldig', of heeft hij minder bloed aan zijn vingers, wanneer Stalin veel mensen heeft omgelegd?
En als je tegen alle vormen van geweld bent, dan snap ik al helemaal niet dat je als pacifist (want dat is het dan dus) toch deze man verdedigd... Of welke soldaat dan ook...!?
Ah fijn, bronnen. Maar het eerste dat men leert over bronnen is; kijk uit voor subjectieve bronnen. Aangezien deze Gurhrs in hetzelfde schuitje heeft gezeten als herr Peiper, ligt het voor de hand dat hij geen negatief beeld neerzet. Echt veel waarde hecht ik hier niet aan, omdat het op geen enkele manier objectief is.Steve Von Hen schreef:Ik citeer:
" It gives me a good feeling when I, one of his subordinate officers , can contribute to the remembrance of this brave man, who never wanted to be a superman, but who truly was an exceptional human being; May the human virtues he embodied once more become a model for all men, and not just in Germany"
Erhard Gürhrs
Former SS-Obersturmführer and company commander in the III (gep.)/SS-Panzergrenadiergegiment 2 of the Leibstandarte commanded by Jochen Peiper, May 1998
Steve Von Hen schreef: Massamoord of eender welke vorm van moord is altijd een schending van een mensenrecht. Daar sta ik volledig achter.

Absoluut!Steve Von Hen schreef:Jochen Peiper verdient althans toch mijn sympathie. Dat is mijn vrijheid van meningsuiting.
Al in 1936? Volgens mij waren Hitler's ideeën, opgeschreven in het welbekende 'Mein Kampf', nog wat ouder. Ook hier kwamen Joden er niet ongeschonden vanaf.Steve Von Hen schreef:Al van een Joodse lobby gehoord ?????
Straf dat dat toch telkens weer wordt weggemoffeld, mijnheer of mevrouw.
In 1936 verklaarde de joodse gemeenschap Duitsland al de oorlog. Chaim Weizman, voorzitter van het Joods Wereldcongres, wilde Duitsland laten vernietigen.
Dat is ook geschiedenis !!!!! Maar daar wordt nooit over geschreven hé ?
Natuurlijk is dat ook geschiedenis, en ik ben het met je eens dat we misschien iets te tam zijn in onze betrekkingen met o.a. Israel op sommige punten en ten opzichte van de Joden in het algemeen, maar het is aan de andere kant ook wel verdomde logisch dat er niet zo veel over wordt geschreven.
Want, wat is er nu gebeurd? De Joden zijn niet aan hun ideeën toegekomen omdat ze per duizenden afgevoerd en vermoord zijn. Daarom dus.
Jazeker, helemaal gelijk. Maar ik stel je dan de vraag; is Jochen Peiper dan in 1 keer de 'good guy'? Wat doet het ontsnappen van zijn moordenaars af aan zijn eigen geschiedenis?Steve Von Hen schreef:De daders van de moord op Jochen Peiper zijn NOOIT gepakt of terechtgesteld. Ik stel je de vraag: is dat geen onrecht ?
Doodzonde en onnodig. Maar toch heb ik het idee dat je vooral met allerlei fijne feitjes rond het onderwerp toch echt te veel afwijkt van de vraag of Peiper al dan niet schuldig is aan ernstige feiten. Dode honden is inderdaad vreselijk, en natuurlijk hebben die niet door het raampje gekeken.Steve Von Hen schreef:Trouwens als laatste: zelfs zijn honden zijn doodgeschoten. En ik denk niet dat die door het glas keken in Auschwitz (Timm und Tamm).
Maar je ontwijkt hier het punt dat Peiper dat WEL gedaan zou hebben... Enige reactie? Is dat ook niet waar?
En dan nog over het stukje dat ging over het al dan niet schuldig zijn van mister president Roosevelt aan de vele doden op Pearl Harbor ("omdat hij er van wist");
Die weapons bestonden niet, en de Taliban zitten nog steeds in Afghanistan. Ja, dus?Steve Von Hen schreef:feit waar je niet buiten kan: waar waren de "weapons of mass destruction" ??
Is de Taliban weg in Afghanistan ?
Dat zijn Bush, Clinton, Bush en Obama. Roosevelt is, mocht je het vergeten zijn, toch echt 65 jaar eerder aan de macht geweest.
Wederom; je ontwijkt mijn vraag. Kom eens met ECHT bewijs (niet een beschuldiging van enkele veel latere presidenten) dat dit zo geweest zou zijn? Niet direct omdat ik het niet met je eens ben, maar ook uit interesse voor de argumentatie daarachter. Je kan altijd wat bijleren

Nog even een punt ter goede orde (gaat misschien wel nodig zijn...?);
Dit is een forum, dat over het algemeen Hitler en zijn kornuiten als 'bad guys' ziet (daar waar er bewijs voor is), de Jodenvervolging als een feit ziet, en geenszins doet aan neo-nazistische sympathieën (dacht ik zo